Pages Menu
Facebook

AMAZONIA24.PL

smBez nazwy-2

Tym razem w poszukiwaniu naprawdę oryginalnego sklepu zoologicznego udaliśmy się na Śląsk. W samym sercu tego regionu w Rudzie Śląskiej przy ul. Norwida 8 znajduje się jedyne w swoim rodzaju miejsce. To AMAZONIA24.PL – sklep stacjonarny oraz internetowy specjalizujący się w akwarystyce roślinnej i naturalnej. Już od progu urzeka on wszystkich, którzy go odwiedzają wspaniałym wystrojem zbiorników oraz niezwykle szeroką ofertą skierowaną do akwarystów lubujących się w uprawie roślin wodnych i w tworzeniu wyrafinowanych, podwodnych aranżacji. Czy tak wąska specjalizacja jest dobrym pomysłem na prowadzenie sklepu? Jakie trendy w akwarystyce roślinnej są obecnie najbardziej popularne wśród klientów? Kto interesuje się dzisiaj tą gałęzią akwarystyki? Zapytaliśmy o to właściciela sklepu – Pana Adama Szczyrba. 

Paweł Zarzyński, ZooBranża: Panie Adamie, jak długo istnieje Pański sklep i skąd wzięła się jego nazwa?

Adam Szczyrba, AMAZONIA24.PL: Witam wszystkich Czytelników czasopisma ­ZooBranża. Sklep istnieje od 4 lat więc nie za długo. Był to okres ogromnej pracy, a czasem nawet wyrzeczeń, ale patrząc z perspektywy tych 4 lat nie był to okres stracony, wiele udało się nam osiągnąć, ale też wiele jest jeszcze do zrobienia. Pomysłodawcą nazwy sklepu jest moja żona, która bardzo mocno mnie wspiera w tworzeniu firmy. Bardzo jej za to dziękuje.

Paweł Zarzyński, ZooBranża: Akwarystyka roślinna to jedna z najbardziej spektakularnych i dekoracyjnych gałęzi tego hobby, ale – z czysto biznesowego punktu widzenia – dosyć niszowa. Czy prowadzenie tak specjalistycznego sklepu nie stwarza zbyt wielu problemów?

Adam Szczyrba, AMAZONIA24.PL: To prawda. Prowadzenie sklepu tak specjalistycznego z punktu widzenia zoologii nie jest łatwe. W moim sklepie klienci odnajdą tylko artykuły akwarystyczne z nastawieniem na akwarystykę roślinną. Z punktu widzenia czysto biznesowego nie jest to może dobre rozwiązanie, gdyż tracimy klientów, którzy chcą kupić coś dla swojego psa czy kota mając nasz sklep „pod nosem”. Natomiast ja uważam, że biznes ma szanse powodzenia tylko wtedy, jeżeli jest on naszą życiową pasją. Swój sklep prowadzę z zamiłowania do akwarystyki, każdy dzień spędzony w pracy daje mi wiele radości i nowych wyzwań. Klienci to czują i chętnie wracają właśnie do mojego sklepu.

Paweł Zarzyński, ZooBranża: Czy akwarystyka roślinna jest obecnie popularna? Jakie jej odmiany są najmodniejsze?

Adam Szczyrba, AMAZONIA24.PL: Akwarystyka roślina staje się bardzo popularną dziedziną tego hobby, coraz więcej klientów interesuje się właśnie tą gałęzią akwarystyki. Stawia ona wiele wyzwań przed akwarystą i właśnie chyba to sprawia, że klienci tak chętnie zakładają u siebie w domu czy też biurze akwaria z podwodnymi ogrodami. Trudno jednoznacznie stwierdzić jaka jej odmiana jest najbardziej popularna, bo mamy równie sporo klientów którzy zakładają zbiorniki w stylu naturalnym czy też „cukierkowe” akwaria w stylu holenderskim.

Paweł Zarzyński, ZooBranża: Kto zajmuje się akwarystyką roślinną? Jakie produkty są najbardziej poszukiwane? 

Adam Szczyrba, AMAZONIA24.PL: Akwarystyką roślinną zajmują się wszyscy – i doświadczeni akwaryści i początkujący. Każdy chce zadbać w swoim akwarium o piękno ryb i roślin. Nie ma nic piękniejszego jak zadbane akwarium z pięknymi roślinami w domu. Klienci najczęściej poszukują produktów, które ułatwią im prowadzenie takiego zbiornika, czyli nawozów, zestawów CO2, dobrych filtrów oraz mediów filtracyjnych i oświetlenia. Wszystkie te elementy w zbiorniku roślinnym muszą być odpowiednio dobrane.

Paweł Zarzyński, ZooBranża: Pański sklep działa zarówno stacjonarnie jak i w sieci. Który kanał sprzedaży jest bardziej popularny i z czego to wynika?

Adam Szczyrba, AMAZONIA24.PL: Internet w ostatnich latach bardzo mocno wkracza w nasze życie, coraz częściej robimy zakupy w sieci i to widać również na przykładzie naszego sklepu. Bardzo często się zdarza, że ludzie zamawiają produkty w naszym sklepie internetowym z przesyłką nawet do ościennych miast. Wynika to z braku czasu, pracujemy dziś dużo, wolny czas chętnie spędzamy z rodziną więc po prostu brakuje czasu na zakup stacjonarne.

Paweł Zarzyński, ZooBranża: Pana sklep aktywnie angażuje się w rozmaite projekty akwarystyczne i wystawiennicze jak np. niedawno zakończona pierwsza edycja ZooWeekendu w Katowicach. Czy tego typu działania wpływają pozytywnie na wizerunek sklepu i pozwalają na zdobycie nowych klientów?

Adam Szczyrba, AMAZONIA24.PL: Dziś konkurencja na rynku jest ogromna, dlatego ciągle jako firma musimy być widoczni, jeżeli klienci nie widzą nas czy to w internecie czy na wystawach to po prostu w natłoku konkurencji mogą zapomnieć o naszym sklepie. Ze swojej strony dodam, że udział w projektach czy wystawach daje nam ogromną satysfakcje, możliwość spotkania bardzo ciekawych osób z branży, mamy niepowtarzalną szanse na wymianę doświadczeń. Musimy pamiętać, że wiedzę zdobywamy przez całe życie, a o ile łatwiej zdobyć wiedzę dzieląc się wspólnie swoimi doświadczeniami i przemyśleniami, w myśl powiedzenia „co dwie głowy to nie jedna”.

Paweł Zarzyński, ZooBranża: Dlaczego klienci wybierają Pański sklep? Czym wyróżnia się on na tle lokalnej i ogólnokrajowej konkurencji?

Adam Szczyrba, AMAZONIA24.PL: Tak naprawdę te pytanie skierowane powinno być do moich klientów, natomiast wydaje mi się, że moi klienci lubią być traktowani indywidualnie i tak jest. Każdy klient, który odwiedza nasz sklep jest obsłużony indywidualnie, bardzo często jednemu klientowi poświęcamy dużo czasu, godzinę i więcej. Prowadzimy z nimi rozmowy czasem nawet nie tylko na tematy akwarystyczne, zawiązujemy znajomości. Z wieloma klientami nawet spotykam się prywatnie na pogaduchy akwarystyczne czy też jeździmy na ryby (drugą moją wielką pasją jest wędkarstwo). Mój sklep i biznes jest moim życiem, to kocham, nierozer­walną częścią biznesu są klienci więc automatycznie stają się oni częścią mojego życia, również prywatnego.

Paweł Zarzyński, ZooBranża: W Pańskiej ofercie znajduje się wiele unikalnych, niespotykanych w innych sklepach marek. Proszę wymienić najważniejsze z nich. Czy prowadzi Pan również ich sprzedaż hurtową?

Adam Szczyrba, AMAZONIA24.PL: Tak jak najbardziej prowadzimy również sprzedaż hurtową. Dwie główne marki które bardzo promuję to QualDrop oraz SL-Aqua. Wraz z właścicielem marki QualDrop zawiązaliśmy ogromne relacje, bierzemy czynny udział w tworzeniu nowych produktów, a szczególnie nawozów dla roślin wodnych. Nie są to produkty jak każde inne, bardzo długo je tworzyliśmy. Wojtek z QualDrop-­u ma ogromną wiedzę chemiczną, kiedy połączyliśmy ją z naszą wiedzą akwarystyczną wychodzą naprawdę bardzo ciekawe produkty.

Paweł Zarzyński, ZooBranża: Jak zachęcić potencjalnego klienta do zajęcia się akwarystyką, a w szczególności – akwarystyką roślinną?

Adam Szczyrba: Akwarystyka oferuje coś z czym na co dzień nie mamy kontaktu, czyli z pięknem podwodnego świata. Możliwość obserwacji podwodnej fauny i flory sprawie ogromną radość i działa bardzo uspokajająco po dniu pełnym pracy.

Paweł Zarzyński, ZooBranża: Czy w swojej codziennej pracy korzysta Pan z prasy branżowej takiej jak ZooBranża, a jeśli tak to jakie informacje są dla Pana najbardziej przydatne

Adam Szczyrba, AMAZONIA24.PL: Oczywiście korzystam, muszę być na bieżąco ze wszystkim. Bardzo lubię artykuły w których właściciele innych sklepów dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem, to naprawdę pomaga. Ponadto jest wiele artykułów merytorycznych z branży akwarystycznej które pomagają uzupełnić swoją wiedzę. Szczerze polecam!!

Paweł Zarzyński, ZooBranża: Dziękuję za rozmowę.

 

Więcej zdjęć na fb ZooBranży

smBeez nazwy-2

akwaBez nazwy-2

sklepsrodekBez nazwy-3

półBez nazwy-2gosciuBez nazwy-4

 

468 ad
  • Facebook

Szanowny Czytelniku! Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dzięki nim możemy zapewnić rozwój naszych usług. Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (…) tzw. RODO Przyjmuję do wiadomości, że : administratorem moich danych osobowych jest wydawca magazynu ZooBranża Wydawnictwo Fidelis Press Sp z o.o. moje dane osobowe są przetwarzane w celu dostarczania najświeższych informacji z branży zoologicznej na podstawie: art. 6 ust. 1 lit a) RODO – dobrowolna zgoda moje dane zostaną udostępnione innym podmiotom wyłącznie w celu dostarczenia wiadomości e-mail, moje dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych; moje dane będą przechowywane do czasu odwołania zgody, mam prawo do dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz prawo do ich przenoszenia; w razie niezgodnego z prawem przetwarzania moich danych mam prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Warszawa, ul. Stawki 2; mam prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie moich danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem podanie moich danych osobowych jest dobrowolne, konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości otrzymywania wiadomości, moje dane osobowe nie będą służyć do profilowania; więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij