Innova market przygotowała prognozę top trendów 2024 w żywności dla ludzi, a w związku z humanizacją zwierząt specjaliści od razu zastanawiają się, czy mogą one wpłynąć na pet food. Wskazuje się, że mogą to być: trend zwracania większej uwagi na zawartość składników w produkcie, zwłaszcza w odniesieniu do zawartości białka (tym bardziej, że już obecnie wielu opiekunów wybiera karmy z dużą zawartością białka). Drugi trend, to “pielęgnowanie natury” w obrębie zrównoważonych działań danej firmy – czyli nie tylko deklarowanie zrównoważonej produkcji, ale także angażowanie się w działania prośrodowiskowe. Konsumenci obawiają się też greenwashingu. Uznają, że zalewani są zbyt wieloma informacjami na etykietach i potrzebują “czystej etykiety”. Inne trendy, które już wychwycić możemy także w branży pet food, to żywność prozdrowotna, zdrowe przekąski i produkty pochodzenia roślinnego (plant based).
Webinar na temat trendów w żywności można obejrzeć tutaj: https://www.innovamarketinsights.com/