Twoje okno na świat!

Targi ANIMALS’ DAYS 2020, 4. edycja

Wywiad z Panią Katarzyną Prostak Dyrektor Generalną Ptak Warsaw Expo

W dniach 3–5 kwietnia 2020 r. odbędzie się czwarta edycja Międzynarodowych Targów Zoologicznych ANIMALS’ DAYS organizowanych w największym w Europie ­Środkowo-Wschodniej Centrum Targowo-Kongresowym PTAK WARSAW EXPO. Czym się wyróżniają na tle innych krajowych imprez targowych? Dlaczego ANIMALS’ DAYS to obowiązkowa pozycja w kalendarzu każdego przedsiębiorcy z branży zoologicznej myślącego o szybkim rozwoju swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Dyrektor Generalny Ptak Warsaw Expo – Katarzyna Prostak.

Joanna Zarzyńska, ZooBranża: Trzy poprzednie edycje targów Animals’ Days w nowoczesnej formule Business to Human okazały się sukcesem. W jakim kierunku planują Państwo rozwijać to wydarzenie?

Katarzyna Prostak, Ptak Warsaw Expo: Międzynarodowe Targi Animals’ Days to nie tylko przestrzeń, gdzie producenci, hurtownicy, dystrybutorzy prezentują produkty branżowe, lecz przede wszystkim miejsce spotkań biznesowych, podczas których są nawiązywane liczne relacje, kontakty, wymiany handlowe. Targi zoologiczne w Ptak Warsaw Expo to także miejsce, gdzie cała branża spotyka się, dyskutując, wymieniając poglądy, szkoląc swoich pracowników, uczestnicząc w konferencjach, warsztatach i sympozjach. Animals’ Days to również wydarzenie targowe skupiające hodowców, trenerów zwierząt, lekarzy weterynarii i wszystkich miłośników zwierząt. W pawilonach wystawienniczych Ptak Warsaw Expo zwiedzający znajdą nie tylko strefy biznesu i konferencji dla profesjonalistów, lecz także strefy atrakcji dla całych rodzin.

JZ: Ptak Warsaw Expo to największe centrum wystawiennicze nie tylko w Polsce, lecz w tej części Europy. Jak rozmiar obiektu i dostępna infrastruktura przekładają się na organizację targów i korzyści płynące dla uczestników?

KP: Ptak Warsaw Expo to oczywiście największe centrum wystawiennicze w tej części Europy. Ogromnym naszym atutem jest także położenie w centrum Polski, na obrzeżach Warszawy. Stale się rozwijamy. Oferujemy najlepszą w Polsce infrastrukturę dla Wystawców: 15 tysięcy miejsc parkingowych, doskonały dojazd i lokalizacja – w bezpośredniej bliskości autostrady A2, dróg ekspresowych S8 i S7, zaledwie 15 minut jazdy od centrum Warszawy i 12 minut od lotniska Warszawa Okęcie. Mamy nieograniczone możliwości rozwoju dla poszczególnych sektorów Animals’ Days – ponad 140 tys. m2 powierzchni w halach Ptak Warsaw Expo oraz 500 tys. m2 terenu zewnętrznego. Staramy się otwierać jak najbardziej na wystawców zagranicznych, inicjując programy zachęcające ich do udziału.

JZ: Jak wygląda oferta wystawiennicza przeznaczona dla małych, średnich i dużych graczy na rynku? Na co, oprócz samej powierzchni wystawienniczej, mogą oni liczyć ze strony organizatora? 

KP: Oferta wystawiennicza międzynarodowych targów Animals’ Days 2020 jest bardzo bogata i zróżnicowana. Oferujemy stoiska dla małych, średnich i dużych firm branży zoologicznej. Powierzchnie zaczynają się już od 9 m2 i przez wielokrotność tej powierzchni można adaptować je do dowolnej przestrzeni. Z roku na rok zauważalny jest wzrost powierzchni wystawienniczych w branży zoologicznej. Firmy chcą jak najlepiej wyeksponować swoje oferty podczas wydarzenia targowego. Największe powierzchnie stoisk w roku 2019 to 400 m2, a nawet 500 m2. Dla małych firm i podmiotów przygotowaliśmy specjalną ofertę dla startupów, korzystną cenowo, oferując gotowe stoisko. Stworzyliśmy odrębny Dział Sprzedaży Zabudowy Stoisk, który oferuje zabudowę w różnych systemach wystawienniczych, począwszy od wersji Standard, przez zabudowę Quadro, do stoisk indywidualnych. Jednocześnie wystawcy Animals’ Days 2020 będą mogli wziąć udział w programie Hosted Buyers. Przewidujemy wiele wydarzeń towarzyszących, które przyciągną zwiedzających biznesowych oraz miłośników zwierząt.

JZ: Wystawcami na targach są producenci i dystrybutorzy. Z ich punktu widzenia o sukcesie imprezy w dużej mierze decyduje liczba klientów biznesowych (czyli przedstawicieli sklepów i hurtowni zoologicznych), którzy się na niej pojawią. Jaki jest Państwa pomysł na zapewnienie znacznej frekwencji tej grupy klientów?

KP: Zapraszamy na Targi Animals’ Days ponad 2000 sklepów branżowych z całej Polski, zachęcając do udziału w targach, i prowadzimy bezpośrednie rozmowy z producentami i dystrybutorami. Uruchomiliśmy program kart VIP Animals’ Days. Karta upoważnia do wstępu na wszystkie targi, które są organizowane przez Ptak Warsaw Expo. Posiadamy sieć agentów zagranicznych, którzy pracują na rzecz organizacji misji przyjazdowych z zagranicy. Planujemy, aby udział zwiedzających z zagranicy podwajał się rok do roku.

JZ: Animals’ Days to targi międzynarodowe nie tylko z nazwy, lecz także w dosłownym znaczeniu. Dzięki temu pozwalają polskim producentom na poszerzanie swoich rynków i zdobywanie nowych odbiorców spoza granic kraju. Klienci i wystawcy z jakich krajów (poza Polską) będą obecni na przyszłorocznej edycji?

KP: Uruchomiony w 2019 r. program dedykowanych rozmów B2B z zagranicznymi kupcami umożliwił przyjazd ponad 60 kupców podczas minionej edycji Animals’ Days, w 2020 r. przewidujemy przyjazd kilkuset kupców, hurtowników i agentów biznesowych z Europy Wschodniej oraz Bliskiego i Dalekiego Wschodu, w tym Gruzji, Armenii, Chin, Turcji, Indii.

JZ: Podczas tegorocznej edycji Animals’ Days udanie zadebiutował projekt Hosted Buyers – platformy spotkań między zagranicznymi kupcami i krajowymi producentami wyrobów dla zwierząt. Czy w kolejnej edycji będzie on kontynuowany, jak można dołączyć do programu?

KP: Program Hosted Buyers stanowi platformę spotkań wystawców z szeroko rozumianego rynku zoologicznego z potencjalnymi partnerami biznesowymi z kraju i zagranicy, umożliwiając tym samym współpracę międzynarodową. Partnerzy zagraniczni wybierani są na podstawie profilu wskazanego przez wystawców. Jako pierwsi w Polsce wyszukujemy partnerów z zagranicy o ściśle określonym profilu działalności i zajmujemy się organizacją sesji matchmakingowych. We współpracy z naszymi patronami i partnerami organizujemy wiele konferencji i seminariów, które mają sprzyjać rozwojowi współpracy polskich przedsiębiorców z partnerami zagranicznymi. Wszystkich przedsiębiorców zainteresowanych poszukiwaniem nowych rynków zbytu dla swoich produktów gorąco zachęcamy do wypełnienia formularza rejestracyjnego na stronach internetowych targów pod adresem https://animalsdays.eu/hosted-buyers/.

JZ: Kolejnym ciekawym pomysłem podczas ostatniej edycji Animals’ Days była strefa New Product Showcase przeznaczona do skutecznej prezentacji nowości produktowych. Czy w tym roku również będzie ona dostępna dla wystawców?

KP: Podczas czwartej edycji targów program New Product Showcase będzie kontynuowany i rozwijany. Animals’ Days rozpoczyna sezon wydarzeń targowych w Polsce ze specjalną strefą nowości produktowych. Strefa ta będzie tak oznakowana, aby łatwo było do niej trafić. Mamy nadzieję, że liczba nowych produktów oferowanych przez firmy będzie większa niż w poprzedniej edycji. Naszym celem jest pomoc firmom w promocji nowości.

JZ: Na wielkich międzynarodowych targach nie może zabraknąć wiodących producentów i dystrybutorów. Jakie firmy potwierdziły już swoją obecność na Animals’ Days 2020?

KP: Czwarta Edycja Międzynarodowych Targów Animals’ Days cieszy się dużym zainteresowaniem wśród wystawców. Już w tym momencie możemy potwierdzić wzrost liczby wystawców. Dołączają do nas coraz więksi gracze, prowadzimy zaawansowane uzgodnienia, m.in. z Royal Canin, Spectrum Brands, Josera, Kakadu, Aquael, Tropical, Azan, Farmina, Genus, Nestle Purina i wieloma innymi.

JZ: Proszę dokończyć zdanie „Targi Animals’ Days to niepowtarzalna szansa dla każdego producenta i dystrybutora z branży zoologicznej, ponieważ ….”

KP: …dążymy do skupienia w jednym miejscu całej branży zoologicznej podczas najważniejszego wydarzenia targowego Animals’ Days 2020, tak by wystawcy mogli zaprezentować swoje produkty jak największej liczbie zwiedzających z kraju i zagranicy, pozyskać nowych partnerów oraz uczestniczyć w rozmowach biznesowych, szkoleniach i konferencjach branżowych. Bądź z nami, a dzięki temu wspólnie stworzymy najważniejsze miejsce spotkań dla całej branży!

JZ: Dziękuję za rozmowę.

Szukasz nowych rynków dla swoich produktów?

Zarejestruj się!

www.animalsdays.eu/hosted-buyers