Grupa Zolux pozostaje wierna idei ekoprojektowania i zrównoważonego rozwoju. Aby aktywnie przeciwdziałać postępującemu kryzysowi klimatycznemu, władze firmy ogłosiły w zeszłym roku autorską strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, której nadały wymowną nazwę Horizon – patrząc dalej, widzimy więcej. Koncepcja ta opiera się na trzech filarach: dobro pupila, satysfakcja w pracy, troska o planetę.
Obecnie Zolux intensyfikuje międzynarodowe wysiłki, by w jeszcze większym stopniu przyczynić się do poprawy warunków życia zwierząt i ochrony zasobów środowiska naturalnego.
W związku z powołaniem do życia zespołu ds. ekoprojektowania produktów Zolux z dumą prezentuje na polskim rynku coraz szerszą gamę ekoakcesoriów dla zwierząt domowych wykonanych z naturalnych materiałów i wyprodukowanych na terenie Unii Europejskiej, opatrzonych prestiżowymi ekocertyfikatami.
Jak wynika z opublikowanego przez Grupę raportu działań CSR, w 2021 r. grupa Zolux skomercjalizowała o ponad dwa razy więcej ekocertyfikowanych produktów niż w roku 2020. Ponad 200 produktów spośród asortymentu marki zostało przeprojektowanych tak, by zmniejszyć ich negatywny wpływ na planetę. Zolux raportuje również, że w ciągu minionego roku, dzięki wdrożeniu strategii CSR, zdołał zmniejszyć produkcję plastiku o ponad siedem ton.
Obecnie firma dokłada starań, by zrewolucjonizować standardy pakowania produktów wysyłanych do kontrahentów, by powstały w ten sposób odpad był minimalny i w pełni biodegradowalny.