W 2024 rynek produktów dla psów i kotów osiągnął wartość ponad 40 mld dolarów i jest to 7,5% wzrost w stosunku do roku 2023. Segment karm stanowi największą część rynku – ponad 52% udziału w sprzedaży. Podstawowa karma dla psów pochodzi głównie z importu, ale kocia to marki chińskie. W Chinach jest 200 certyfikowanych producentów karm dla zwierząt domowych, zaś populacja zwierząt w 2024 roku wynosiła 124 mln, z czego przeważają koty (71,5 mln). Koty są popularne zwłaszcza wśród młodych ludzi w miastach, ogólnie wśród opiekunów dominują osoby młode, milenialsi i gen Z. Rocznie na psa opiekunowie wydają 411 dolarów, a na 281 dolarów. Liczba sklepów stacjonarnych w 2024 to 81 534, ale dominuje rynek e-commerce.
Od 27 lutego do 2 marca 2025 r. 12. targi Pet Fair Beijing zgromadzą ponad 1500 wystawców i 13 000 marek na imponującej powierzchni 120 000 metrów kwadratowych.