Charakterystyczną cechą psychograficzną opiekunów zwierząt domowych jest traktowanie zwierząt domowych jako członków rodzin. Trend ten był widoczny już od dawna, jednak trauma związana z izolacją podczas COVID-19, niepokój o zdrowie osobiste i niepewność finansowa sprawiły, że Amerykanie byli bardziej niż kiedykolwiek zależni od swoich zwierząt domowych, jeśli chodzi o towarzystwo i komfort. W badaniach ankietowych przeprowadzanych w 2024 roku (Packaged Facts Pet Population and ownership trends in US 2025)  amerykańscy opiekunowie potwierdzili, że “zwierzęta domowe są rodziną” – uważa tak 72% opiekunów psów i 70% opiekunów kotów. Ponad 50% opiekunów uważa, że są szczęśliwsi dzięki zwierzętom, są one ich przyjaciółmi i możemy mówić także o pet parentingu (52% dog parents, 51% cat parents). 47% opiekunów psów i 45% opiekunów kotów zgadza się, że ich zwierzęta mają kluczowe znaczenie dla ich życia domowego. Z tego powodu ponad 50% respondentów deklaruje, że będzie dzielić życie ze zwierzakiem tak długo, jak to możliwe. Jakie są widoczne zmiany pokoleniowe? Wśród Baby Boomers 87% opiekunów psów i 84% opiekunów kotów uważa swoje zwierzęta za rodzinę, w porównaniu do 57% opiekunów psów i 52% opiekunów kotów wśród dorosłych z pokolenia Z. Podobnie, 76% opiekunów psów i 70% opiekunów kotów z pokolenia Baby Boomers uważa się za szczęśliwszych, ponieważ mają swoje zwierzęta, w porównaniu do 46% opiekunów psów i 49% opiekunów kotów wśród dorosłych z pokolenia Z. Podobny wzorzec dotyczy chęci posiadania psów lub kotów tak długo, jak to możliwe, z wyższym odsetkiem Baby Boomers i Gen X w porównaniu z Millenialsami i Gen Z. Odkrycie to wzmacnia argument, że koncentrowanie się jedynie na szczeniętach, kociętach i nowych opiekunach zwierząt domowych w celu rozwoju biznesu może być błędnym posunięciem. Co ciekawe, odsetek osób, które uwzględniają swoje zwierzęta na swoich kontach i postach w mediach społecznościowych – waha się od 25% opiekunów psów z pokolenia Boomers do 23% Gen Z, a wśród opiekunów kotów od 18% Boomers do 22% Gen Z.