Amerykańskie firmy z branży pet food przeprowadziły analizę rynku amerykańskiego, żeby sprawdzić, jakie formy komunikacji marketingowej najlepiej sprawdzają się w stosunku do młodszych pokoleń opiekunów zwierząt towarzyszących. Pomimo wyzwań gospodarczych, branża zoologiczna pozostaje silna, napędzana przez głębokie więzi emocjonalne Amerykanów z ich podopiecznymi. To skłania producentów karmy dla zwierząt domowych do zmiany strategii marketingowych, wykraczając poza tradycyjną reklamę skoncentrowaną na produkcie, aby stworzyć głębsze więzi z rodzicami zwierząt domowych za pośrednictwem wielu kanałów. Zmiana demograficzna zasadniczo zmieniła podejście marek do tworzenia treści. Ponieważ młode pokolenia korzystają częściej z treści video, firmy produkujące karmę dla zwierząt domowych odchodzą od produkcji w stylu komercyjnym na rzecz treści, które dostosowane są do pokolenia, które nie rozstaje się ze smartfonem, treści, które odzwierciedlają to, co konsumenci tworzą i udostępniają w swoim codziennym życiu – autentyczność często silniej rezonuje niż doskonałość, a używanie video  typu storytelling  czy stylu konwersacyjnego daje szanse do nawiązania kontaktu z odbiorcami poprzez udostępnianie treści zaprojektowanych w celu optymalizacji zaangażowania. Pokazywane są “historie z życia”, czyli np. psy konsumujące dany produkt, czy sceny interakcji opiekunów z ich podopiecznymi. Dodatkowo, ponieważ opiekunowie zwierząt domowych coraz częściej poszukują spersonalizowanych rozwiązań w zakresie żywienia swoich pupili, sztuczna inteligencja (AI) staje się kluczowym narzędziem w strategiach marketingowych. Integracja sztucznej inteligencji wykracza poza rekomendacje produktów. Firmy produkujące karmę dla zwierząt domowych coraz częściej wykorzystują analitykę opartą na sztucznej inteligencji do optymalizacji swoich cyfrowych działań reklamowych, określając, które teksty reklamowe, treści i miejsca docelowe są najlepsze dla docelowych odbiorców. Takie podejście oparte na danych pozwala na bardziej precyzyjne targetowanie i lepszy zwrot z inwestycji marketingowych. Podczas gdy tradycyjna reklama nadal odgrywa rolę w marketingu karmy dla zwierząt domowych, media społecznościowe stają się coraz bardziej dominujące. Branża była świadkiem znaczącej zmiany w kierunku promocji społecznościowej i cyfrowej, szczególnie w docieraniu do młodszych opiekunów zwierząt domowych. Podczas gdy influencer marketing stał się kamieniem węgielnym strategii mediów społecznościowych, niektóre marki redefiniują to podejście. Na przykład świadomie odchodzą od tradycyjnego influencer marketingu na rzecz autentycznego storytellingu. Sukces w nowoczesnym marketingu karmy dla zwierząt wymaga zrozumienia niuansów różnych platform. Treści muszą być dostosowane tak, aby wykorzystać mocne strony każdej platformy i preferencje odbiorców.
Podejście marketingowe branży karmy dla zwierząt domowych nadal ewoluuje poza tradycyjny, skoncentrowany na produkcie przekaz. Odnoszące sukcesy marki pozycjonują się jako partnerzy w codziennym życiu opiekunów, oferując wskazówki i wsparcie, a nie tylko promując cechy produktu. Żeby osiągnąć sukces firmy muszą zrównoważyć tradycyjną reklamę z innowacjami cyfrowymi, autentyczność z informacją oraz szeroki zasięg ze spersonalizowanymi doświadczeniami.