Branża zoologiczna to nie tylko biznes, lecz także – a nawet przede wszystkim – zwierzęta. Zwierzęta, którym należy się szacunek i zapewnienie dobrostanu. Również tym, które miały w życiu nieco mniej szczęścia. Dlatego redakcja „ZooBranży” wraz ze Schroniskiem dla Zwierząt w Gaju zorganizowała wyjątkową akcję „ADOPTUJ Z SERCEM”. Miała ona na celu promowanie odpowiedzialnej adopcji oraz zachęcanie wszystkich, którym marzy się czworonożny przyjaciel, zamiast kupowania szczeniaka, udanie się do schroniska i podarowanie domu pupilowi, który z utęsknieniem na niego czeka.
Na Targach pojawili się wspaniali wolontariusze schroniska wraz z jego wyjątkowymi podopiecznymi. Akcję wsparli również ambasadorowie – znane i rozpoznawalne osoby ze świata show biznesu, kultury i mediów. Wśród nich byli: Antoni Pawlicki – popularny aktor teatralny, filmowy i telewizyjny, Kasia Moś – piosenkarka, uczestniczka Konkursu Eurowizji, Aneta Awtoniuk – behawiorystka zwierzęca, instruktorka szkolenia psów, Agnieszka Mrozińska – aktorka teatralna, dubbingowa, filmowa, wokalistka, tancerka oraz producentka filmowa i telewizyjna, Angelika Wątor – szablistka, złota medalistka Igrzysk Europejskich, wielokrotna medalistka Mistrzostw Polski, Ola Rudnicka – pisarka i autorka wielu powieści komediowo-obyczajowych z wątkiem kryminalnym, Maciej Makowski – prezes spółki Prószyński Media, Anna Urbańska – Master Trener Structogram, NeuroCoach, autorka książek, Jolanta Golianek – laureatka statuetki Społecznik Roku 2017 oraz Aleksandra Kostka – konferansjerka i prezenterka telewizyjna.
Ambasadorowie uczestniczyli w specjalnej sesji fotograficznej z podopiecznymi schroniska, a następnie we wręczaniu nagród na Gali Biznesowej Targów – podczas tego eventu nastąpił również uroczysty finał akcji, a wszyscy jej uczestnicy – wolontariusze, ambasadorowie oraz pracownicy schroniska – mieli możliwość zaprezentować się wspólnie nas scenie.
W ciągu kolejnych dni targów przedstawiciele Schroniska w Gaju byli obecni na swoim stoisku, na którym zapoznawali gości z zasadami odpowiedzialnej adopcji oraz wyjaśniali, na co należy zwróci uwagę, zanim zdecydujemy się na powiększenie naszej rodziny o czworonożnego „adopciaka”.
Akcja „ADOPTUJ Z SERCEM” spotkała się z ogromnym zainteresowaniem zarówno gości Targów ANIMALS’ DAYS, jak i uczestniczących w niej wystawców. Ci ostatni podczas Gali przekazali pracownikom schroniska cenne dary rzeczowe, w tym dużą ilość karmy dla zwierząt. Darczyńcami były firmy Nestlé Purina Pet Care, Dolina Noteci, VetExpert, Beaphar oraz Azan – dystrybutor marki Brit. Schronisko otrzymało również bon pieniężny na kwotę uzyskaną z głosowania za pomocą SMS-ów w Niezależnym Plebiscycie Branży Zoologicznej.
Więcej zdjęć znajduje się na FB ZooBranży.