„Kto stoi w miejscu, ten się cofa” – mówi stare, ale wciąż aktualne powiedzenie. Maksyma ta jest szczególnie istotna w biznesie, gdzie nieustanny rozwój firmy odgrywa kluczową rolę dla jej kondycji i zdobywania nowych rynków. Szczególnego znaczenia nabrało to w trudnym, naznaczonym pandemią Covid-19, roku 2020. Dobrze wiedzą o tym właściciele firmy amiplay. O nowych produktach i planach dalszego rozwoju rozmawiamy z Państwem Michałem Dziewiątkowskim i Magdaleną Wink-Dziewiątkowską.

Joanna Zarzyńska, „ZooBranża”: Powoli wracamy do normalności. Jak amiplay poradziło sobie i radzi nadal w dobie globalnej pandemii?

Michał Dziewiątkowski, amiplay: Wybuch pandemii wywrócił świat do góry nogami, jednak nam udało się przetrwać ten trudny czas. Wprowadziliśmy w firmie restrykcyjne zasady bezpieczeństwa przestrzegane przez wszystkich współpracowników. Dla zwiększenia ochrony pracę magazynu podzieliliśmy na zmiany, a pracownicy biurowi i handlowcy pracowali zdalnie z domów. Przekształciliśmy również produkcję. Mając takie możliwości, rozpoczęliśmy szycie maseczek ochronnych, którymi wspieraliśmy szpitale i służbę zdrowia oraz dystrybuowaliśmy je do firm i klientów indywidualnych. Najważniejsze dla mnie, jako pracodawcy, jest to, że w czasie pandemii firmie udało się uniknąć redukcji zatrudnienia i dalej działamy w niezmienionym składzie.

JZ: A więc to prawda, że wszystkie wasze produkty są wytwarzane w Polsce?

Magdalena Wink-Dziewiątkowska, amiplay: Oczywiście. Od samego początku mówimy o tym, że produkujemy w Polsce, bo jesteśmy z tego dumni. Wszystkie produkty, od pierwszego projektu po wykończenie, powstają w naszej siedzibie w Częstochowie. Dzięki temu jesteśmy w stanie kontrolować każdy etap tworzenia i za niego w pełni odpowiadać. Bardzo ważna jest dla nas jakość i nieustannie dokładamy wszelkich starań, by zadowolić nawet najbardziej wyszukane gusta. Cieszymy się, że nasi klienci doceniają dobre, polskie produkty i wspierają nasz rodzimy rynek. Uważamy, że tym bardziej teraz, w tych ciężkich czasach, powinniśmy być razem, wspierać polskie firmy i pomagać sobie nawzajem, by jak najszybciej odbudować naszą gospodarkę.

JZ: Co nowego w amiplay? Planują Państwo w najbliższym czasie jakieś nowości?

MD: Ostatnio dość mocno rozszerzyliśmy portfolio pod brandem amiplay. Niedawno swoją premierę miała letnia kolekcja Samba, która bardzo szybko podbiła serca klientów. Poszliśmy także o krok dalej, wprowadzając serię Freedom, a tym samym powiększając ofertę smyczy automatycznych Infini. To niebanalny produkt z trzyletnią gwarancją, który stanowi idealne uzupełnienie wielu naszych kolekcji. Oprócz tego wprowadziliśmy kilka marek na wyłączną dystrybucję. Mamy przyjemność współpracować z duńską marką KW, oferując najwyższej jakości akcesoria do pielęgnacji psów, francuską marką kosmetyków naturalnych Biogance, w 98% procentach opartą na naturalnych składnikach aktywnych. Od września rozszerzyliśmy także nasze portfolio o wysokiej jakości niemiecką karmę dla psów i kotów Genesis. To wysokomięsna odpowiedź na potrzeby żywieniowe zwierząt. Niezmiennie jesteśmy też oficjalnym dystrybutorem amerykańskich zabawek Kong, których ofertę sukcesywnie powiększamy.

JZ: Dlaczego rozszerzają Państwo ofertę, wychodząc poza dotychczasowe ramy marki amiplay?

MW-D: Nie chcemy stać w miejscu i stawiamy na nieustanny rozwój. Dlatego też szukamy nisz na rynku, staramy się szeroko spojrzeć na potrzeby naszych partnerów biznesowych oraz ich klientów. Zależy nam na kompleksowej obsłudze i dostarczeniu wszystkiego, co niezbędne w sklepie zoologicznym. Chcemy oferować takie produkty, które będą w pełni zaspokajać potrzeby rynku. Bardzo starannie dobieramy partnerów dystrybucyjnych, wprowadzamy tylko dobre marki, które charakteryzują się podobną wizją do naszej.

JZ: Jak wspierają Państwo sklepy zoologiczne?

MD: W ramach wsparcia sprzedaży oferujemy zainteresowanym sklepom wysokiej jakości drewniane stojaki. Pozwalają one na przejrzystą ekspozycję poszczególnych produktów, tak by jeszcze bardziej zachęcić klientów do poznania ich oraz finalnie do zakupu. Dla sklepów zainteresowanych większą aranżacją przestrzeni przygotowujemy spersonalizowane projekty wyposażenia wnętrza. Możliwe jest wykonanie stojaków pod określony wymiar, a także dopasowanie do indywidualnej ekspozycji produktów. Ponadto oferujemy naszym parterom możliwość oklejenia witryn sklepowych, a także wparcie szkoleniowe i opiekę profesjonalnych doradców regionalnych i specjalistów z firmy amiplay. Podczas wizyt przedstawicieli i rozmów odbywających się w sklepach staramy się przekazać maksimum wiedzy o produkcie. Uczymy, jak dotrzeć do klienta i na jakie korzyści warto położyć nacisk w rozmowie sprzedażowej. Pokazujemy, jak działają poszczególne systemy użyte w naszych produktach, i zachęcamy, by robili to samo podczas rozmów z swoimi klientami, ponieważ wierzymy, że to pozwoli na sprzedaż nie tylko produktu, lecz także zaszczepienie wieloletniego zaufania do marki amiplay.

JZ: Jakie są Państwa plany na dalszy rozwój firmy?

MW-D: Idziemy ciągle do przodu. Nadal będziemy rozszerzać ofertę amiplay i niezmiennie produkować w Polsce. Stawiamy na nieustanny rozwój. Chcemy, by każdy nasz klient miał poczucie komfortu użytkowania, ponieważ mamy świadomość, że nasze produkty mogą mu posłużyć na całe lata. Ma mieć pewność, że kupuje produkt dobry, a wraz z nim otrzymuje profesjonalną, długotrwałą obsługę po sprzedaży.

Planujemy także dalszy rozwój dystrybucji i wprowadzenie na rynek kolejnych wyjątkowych produktów.