W połowie listopada 2021 r. w pięknej włoskiej Bolonii odbyły się pierwsze międzynarodowe targi zoologiczne od początku pandemii – Zoomark 2021. Entuzjazm spotkań twarzą w twarz, wizje tworzących się możliwości, nowe produkty i kierunki rozwoju branży były mocno wyczuwalne i wyrastały wysoko ponad ograniczenia, które towarzyszyły wydarzeniu.

Na terenie BolognaFiere większość wystawców prezentowało swoje nowe produkty z kategorii karm i akcesoriów dla psów, kotów i innych czworonogów. Akwarystyka też miała swoje miejsce i jak zawsze przyciągała wszystkich. Największymi wystawcami okazali się klasyczni giganci, jak Newa, Eheim, Hydor, JBL, a przede wszystkim polski AQUAEL.

AQUAEL na targach Zoomark 2021

Kiedy w latach 80. ubiegłego wieku mała rodzinna firma produkująca „brzęczyki” odmieniała oblicze polskiej akwarystyki, zapewne nikt nie liczył na to, że prawie 40 lat później do stanowiska AQUAEL na targach Zoomark będą podchodzili z podziwem najwięksi przedstawiciele branży zoologicznej.

Podczas wydarzenia w Bolonii AQUAEL postawił na akwarystykę taką, jaka ona jest i być powinna w swoich najbardziej podstawowych założeniach. Bliskość natury, przyjemność obcowania z pięknem, zieleń i cisza były największymi atutami stoiska widocznymi z daleka.

Za przynętę na odwiedzających posłużyły piękne aranżacje akwariów wykonane przez czołowych polskich aquascaperów: Pawła Mielniczka, Aquamana, Michała Adamka i Janusza Kosika. Dwaj ostatni, wraz z prowadzącym popularny kanał akwarystyczny na YouTube Przemkiem Wilkiem, przyjechali do Bolonii, aby sprawować na targach opiekę nad akwariami AQUAEL przywiezionymi w całości prosto z Polski. Dzięki temu, że aranżacje były dojrzałe, wypielęgnowane i w dobrej kondycji. Odróżniały się znacząco od akwariów na innych stoiskach, gdzie przy niemałym wysiłku włoskich aquascaperów powstawały akwaria piękne, choć ubogie ze względu na swoją „świeżość”.

Wielorazowe stoisko targowe firmy AQUAEL

Każde targi, nie tylko zoologiczne, cechują się pewną wspólną dla całej współczesności jednorazowością. Przez kilka dni buduje się stoiska, piękne i designerskie, które mają być lepsze i ciekawsze od innych. A po dwóch czy trzech dniach targowych w mgnieniu oka cała ta praca, konstrukcja i materiały zostają rozebrane i wyrzucone. Odpowiedzialność wobec środowiska i nas samych nie jest czymś nowym. Czasem jest przejawem mody i chęcią przypodobania się, a czasem faktycznej potrzeby serca.

AQUAEL nie goni za targową modą, ale miejmy nadzieję, że ją zapoczątkuje. Stanowisko polskiej firmy na targach Zoomark 2021 zostało zaprojektowane jako stoisko wielorazowe, ekologiczne, lekkie i składane, z możliwością szybkiego montażu. Bez marnotrawstwa mnóstwa folii i plastiku. Aluminiowa konstrukcja została okryta specjalnie zaprojektowanym i uszytym „ubraniem” z ekologicznej tkaniny z certyfikatem OEKO-TEX. Na materiale zostały wydrukowane grafiki nawiązujące do natury, które zaprojektował dział kreacji AQUAEL.

Za projektem „ubrania” dla stoiska targowego stała doświadczona i utytułowana projektantka mody kobiecej Diana Jankiewicz, która w AQUAEL jest obecnie odpowiedzialna za dział kreacji. Dzięki temu zapleczu zadanie zostało wykonane perfekcyjnie i w duchu eko.

Akwaria Opti Set i Shrimp Set

Akwarium, które z daleka przyciągało wzrok i chętnych do jego natychmiastowego zakupu, było znane już polskiej publiczności od blisko roku Opti Set z aranżacją typu bonsai. Zestaw ten znajduje się na reklamach AQUAEL okraszonych hasłem: „Widzisz więcej”. Klasyczny zestaw akwariowy został wzbogacony o szkło typu opti, modułowe oświetlenie w pokrywie z możliwością jego dowolnej rozbudowy. Przejrzystość aranżacji została uzupełniona tłem przedstawiającym polską przyrodę nad brzegami mazurskich jezior. Linia brzegowa ze zdjęcia idealnie współgrała z umowną linią horyzontu akwariowej aranżacji, a nade wszystkim górował księżyc będący elementem kompozycyjnym krewetkarium Shrimp Set Day & Night.

www.aquael.pl