W ostatnich latach głównymi trendami, które znacząco wpływały na decyzje zakupowe klientów oraz napędzały innowacje w branży zoologicznej były humanizacja (czyli traktowanie zwierzęcia jako członka rodziny) oraz poszukiwanie naturalnych składników w karmach i przysmakach. Ten ostatni trend był szczególnie widoczny w dobie pandemii (ten sam, co w żywności dla ludzi).

Analitycy branży wskazują, że prawdopodobne jest, że te trendy osiągnęły już swoje szczyty i ich dalszy rozwój jest już mało prawdopodobny. Poza tym dochodzi do przesunięcia na rynku konsumenckim i tzw. baby boomersów zastępują opiekunowie z młodszych pokoleń, których styl życia oraz nawyki i oczekiwania są inne. Dla tych młodych klientów humanizacja czy prawidłowa dieta zwierzęcia jest oczywistością, bo w takim duchu wzrastali.

Prognozuje się, że aby podążać za młodym klientem trzeba zwrócić uwagę na takie aspekty, jak:

  • zrównoważenie (dbałość o środowisko),
  • wygoda,
  • zdrowie i wellness. 

Jeśli śledziliście konkurs Pet Vision na Targach Zoomark to kategorie konkursowe odpowiadały tym nowym trendom…