Współczesny opiekun psa lub kota oczekuje od producentów karm czegoś więcej niż tylko zapewnienia podstawowych potrzeb żywieniowych jego pupila. Doskonale wie o tym firma FARMINA od lat będąca jednym z najważniejszych graczy na rynku produktów żywieniowych kategorii hiperpremium dla zwierząt towarzyszących. O jej wizji rozwoju, potrzebie edukacji klientów, najnowszej aplikacji mobilnej myFarmina oraz przyszłości kanału mobilnego w branży zoologicznej rozmawiamy z Panem ­Ireneuszem Smagą, dyrektorem generalnym Farmina Pet Foods Polska Sp. z o.o.

ZooBranża: Panie Dyrektorze, jak wygląda obecnie oferta firmy FARMINA i jakie będą kierunki jej rozwoju? Czym zamierzają Państwo zaskoczyć swoich partnerów biznesowych i klientów ostatecznych?

Ireneusz Smaga, dyrektor generalny Farmina Pet Foods Polska Sp. z o.o.: Warto zwrócić uwagę na to, jak bardzo świat zmienia się w ostatnich latach i w którą stronę zmierza. Relacja między psem, kotem a ich opiekunem przeszła na zupełnie inny poziom. Możemy już teraz mówić o rodzicach zwierząt domowych, które są członkami tych rodzin. Zwierzęta mieszkają z nami w domu, a nawet śpią w naszych łóżkach. Stąd przyszłością branży zoologicznej jest zaspokojenie potrzeb wynikających z ogromnej miłości i troski, jaką rodzice zwierząt domowych darzą swoich podopiecznych.

Farmina nie jest już firmą jedynie produkującą karmę, ale przede wszystkim świadczącą usługi doradztwa żywieniowego oraz oferującą wysokiej jakości produkty i narzędzia do jak najlepszego zarządzania zdrowiem pupili. Przejście na poziom usług i oferowania unikalnych oraz zindywidualizowanych usług doradczych w zakresie żywienia sprawia, że propozycja biznesowa naszej firmy i naszych partnerów staje się wyjątkowa i niezastąpiona.

ZBR: Czym karmy FARMINA wyróżniają się na tle produktów innych marek?

IS: Wysoko wyspecjalizowane rozwiązania żywieniowe są połączone z indywidualnym wsparciem żywieniowym dla klienta końcowego dostarczanym przez nasz zespół wyszkolony w zakresie zdrowia i żywienia zwierząt. Jakość produktów i spersonalizowane podejście pozwalają nam zapewnić najlepsze żywienie dostosowane do specyficznych potrzeb każdego zwierzęcia. Nasz asortyment karm mokrych i suchych stale się powiększa zgodnie z zapotrzebowaniem rynku – oferujemy karmy bytowe, funkcjonalne oraz diety weterynaryjne. Linia VetLife została stworzona, aby oferować pełną gamę rozwiązań żywieniowych dla psów i kotów. Dla zwierząt, które nie muszą kontynuować żywienia dietami weterynaryjnymi, oferujemy produkty funkcjonalne N&D, których celem jest dalsze wsparcie np. układu pokarmowego zwierząt. To idealne rozwiązania na każdą sytuację, a w połączeniu z naszym doradztwem żywieniowym klient otrzymuje profesjonalną pomoc w wyborze odpowiedniego produktu, który będzie dostosowany do aktualnych potrzeb. 

ZBR: Karmy z segmentu hiperpremium są znacząco droższe od popularnych produktów segmentu ekonomicznego czy nawet „premium”. Dla sklepu stanowią więc szansę na większy zarobek. Z drugiej strony, trudniej je sprzedać – jak zatem skutecznie przekonać kupującego do segmentu hiperpremium?

IS: Klient, kupując nasze karmy N&D, musi być świadomy, co dostaje dodatkowo w tej cenie. Naszym celem jest sprzedaż nie tylko produktu, lecz przede wszystkim opieki posprzedażowej. Dodatkowym i innowacyjnym narzędziem jest aplikacja myFarmina, która pozwala na stały kontakt i świadczenie usług doradczych. Nie bez znaczenia są tutaj także wysokiej jakości surowce oraz innowacyjne technologie produkcyjne, dzięki którym karmy zachowują naturalny smak oraz wszystkie cenne składniki 

odżywcze. Cechuje je także zwiększona smakowitość oraz strawność. Z tego powodu, dla wsparcia odsprzedaży karm w sklepach, oferujemy szkolenia, aby sprzedawcy mogli skutecznie oferować nasze produkty, dzięki zapoznaniu się z ich najważniejszymi cechami oraz wykorzystanymi technologiami. 

ZBR: Jak oceniają Państwo stan wiedzy Polaków odnośnie do wymagań żywieniowych ich pupili? Co firma taka jak FARMINA może zrobić dla edukacji opiekunów zwierząt w tym zakresie?

IS: Poziom wiedzy Polaków odnośnie do wymagań żywieniowych ich pupili w ostatnich latach zdecydowanie rośnie, jednak zawsze jest wiele do zrobienia. Chcemy mieć realny wpływ na wzrost poziomu ich wiedzy i świadomości na temat zdrowia i żywienia, dlatego oferujemy naszym klientom nieustanną edukację. Prowadzimy w sklepach szkolenia, dzięki którym poziom doradztwa będzie nieustannie rosnąć, dając klientowi gotowe rozwiązania żywieniowe dostosowane do potrzeb danego zwierzęcia.

Podczas dni żywieniowych organizowanych w stacjonarnych sklepach zoologicznych i na różnych wydarzeniach w terenie nasze Konsultantki Żywieniowe edukują klientów końcowych, tworząc spersonalizowane plany żywieniowe oraz zachęcając do korzystania z aplikacji myFarmina, gdzie klient ma do dyspozycji dalsze wsparcie. To początek drogi do dłuższego i szczęśliwszego życia psa i kota.

ZBR: Wielu producentów karm uważa, że ich rola kończy się w momencie sprzedaży produktu. FARMINA idzie jednak znacznie dalej. Na czym polega opieka posprzedażowa, którą obejmują Państwo opiekunów psów i kotów i jakie daje ona korzyści?

IS: Opieka posprzedażowa polega na stałym kontakcie z klientem, który zarejestrował się w naszej aplikacji, kupił karmę, korzystając z planu żywieniowego lub kuponu w partnerskim sklepie zoologicznym lub w naszym sklepie internetowym. Regularnie kontaktujemy się z klientem zwłaszcza na początku, gdy podajemy zwierzakowi nową karmę, aby upewnić się, że przejście przebiegło bezproblemowo, następnie pozostajemy w kontakcie raz w miesiącu lub rzadziej, w zależności od potrzeb klienta. Jeżeli u zwierzaka występują problemy zdrowotne, na życzenie klienta możemy kontaktować się oczywiście częściej. Sam klient również ma możliwość zadzwonić do nas czy napisać na czacie w aplikacji.

ZBR: Proszę opowiedzieć coś więcej o Państwa nowym projekcie, aplikacji dla opiekunów psów i kotów?

IS: Farmina konsekwentnie podąża w kierunku pozycjonowana na rynku jako firma specjalizująca się w żywieniu. Naszym celem jest edukacja opiekunów psów i kotów i pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów żywieniowych i zdrowotnych. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku stworzyliśmy aplikację myFarmina, której celem jest wspólne zbudowanie ścieżki żywieniowej szytej na miarę potrzeb każdego psa i kota. To program zarządzania zdrowiem składający się z pięciu parametrów: masa i ocena kondycji ciała, dynamiczny plan żywieniowy, monitorowanie ilości spożytej wody, kontrola pH moczu oraz kontrola stanu zdrowia z pomocą zaufanego lekarza weterynarii. Dzięki aplikacji każdy opiekun psa i kota może kontaktować się bezpośrednio z naszym Konsultantem Żywieniowym poprzez wewnętrzny komunikator. Ta innowacyjna aplikacja i monitorowanie kilku podstawowych parametrów pomaga działać profilaktycznie i zapobiegać wielu patologiom.

To cenne wsparcie, wiedza i wieloletnie doświadczenie pracowników naszej firmy.

ZBR: Szczególnie opiniotwórczą grupę wśród „psiarzy” i „kociarzy” stanowią hodowcy tych czworonogów. Jak wygląda współpraca firmy FARMINA z hodowcami?

IS: Dużą wagę przywiązujemy do współpracy z hodowcami, mamy przygotowaną specjalną ofertę oraz program lojalnościowy. Hodowcy są również naszym strategicznym partnerem w edukacji nowych rodziców szczeniąt i kociąt, oferujemy dalsze wsparcie poprzez opiekę naszego Konsultanta, dynamiczne plany żywieniowe zawierające krzywą wzrostu szczeniąt i kociąt, dzięki czemu monitorujmy ich rozwój. Hodowca może być spokojny i pewny, że jego szczeniak czy kociak będzie miał zagwarantowane nasze wsparcie na dalszych etapach swego życia. 

ZBR: Jaką przyszłość widzą Państwo przed kanałem mobilnym jako nośnikiem treści marketingowych w branży zoologicznej?

IS: Kanał mobilny to przyszłość branży zoologicznej w kontekście przekazywania treści marketingowych, dający ogromne możliwości. Widzimy nieustający rozwój tego kanału, który z roku na rok nabiera coraz większego tempa, jednocześnie cieszymy się, widząc coraz większą świadomość klientów oraz ich rosnące zainteresowanie naszą aplikacją.

Aplikacja jest stale rozwijana, aby być jeszcze bardziej przyjazną dla użytkownika, przekazywać ważne, edukujące treści dla coraz bardziej świadomych konsumentów.

ZBR: Dziękujemy za rozmowę i życzymy kolejnych inspirujących pomysłów wyznaczających nowe standardy w branży zoologicznej!

Firma: Farmina Pet Foods

Rok założenia: 1965

Telefon: +48 22 753 83 05

E-mail: info.pl@farmina.com

Strona: www.farmina.com

Strony społecznościowe: EQ

Marki: N&D, VetLife, Matisse,
Cibau, Ecopet, Fun Dog,
Fun Cat, Team Breeder