Według najnowszego raportu FEDIAF koty stanowią najliczniejszą grupę zwierząt domowych w Europie, jest ich 129 milionów w 27% gospodarstw domowych. Opiekunowie kotów znani są ze swojego specyficznego podejścia do podopiecznych, stąd konieczne są odpowiednie działania marketingowe. W ostatniej publikacji w JAPAN belgijscy naukowcy przedstawili wyniki z badań ankietowych przeprowadzonych wśród opiekunów psów i kotów na temat akceptacji surowców z owadów w karmach. Co ciekawe, opiekunowie kotów wykazywali bardziej pozytywne nastawienie, co sugeruje producentom większe skupienie się na niszy karm dla kotów. Aby zwiększyć ogólną akceptację, kluczowe znaczenie ma podkreślanie zrównoważonego rozwoju i prowadzenie dalszych badań w celu ustalenia korzyści żywieniowych surowca owadziego.

W badaniach prowadzonych na rynku amerykańskim opiekunowie kotów również wykazali większe zainteresowanie alternatywnymi karmami superpremium i podkreślali, że zwłaszcza oferta karm świeżych i suszonych dla kotów jest mniej bogata niż dla psów. Przysmaki to kolejny obszar, w którym koty mają mniej opcji. Chociaż wielu sprzedawców oferuje przysmaki dla kotów, to wybór jest mniejszy niż w przypadku psów, niektórzy opiekunowie za przyczynę tego faktu uznają, że psy są bardziej lukratywne pod względem sprzedaży, ponieważ konsumują więcej.

Publikacja: https://doi.org/10.1111/jpn.14019