W ostatnich latach firma Doggy AB znacząco zwiększyła sprzedaż na wielu rynkach, oferując znane marki, takie jak Doggy, Mjau i Bozita. Na fali tego pozytywnego trendu spółka inwestycyjna NDX Group, będąca obecnie właścicielem firmy, postanowiła otworzyć się na kolejnego gracza – postanowiono, że będzie nim branżowy kolega – Partner in Pet Food (PPF), który przejmie przedsiębiorstwo po wakacjach. – Jesteśmy ogromnie wdzięczni za wspólny czas z NDX Group, której inwestycje zarówno w produkcję, jak i w marki pomogły nam dopracować portfolio i przyczyniły się do naszego rozwoju. Teraz z niecierpliwością czekamy, by zrobić kolejny krok razem z nowymi, tak samo pełnymi entuzjazmu właścicielami – mówi Magnus Sjösten, Dyrektor Zarządzający w Doggy AB.

Dla Doggy AB, wiodącego szwedzkiego producenta karmy dla psów i kotów, wiosna z wielu powodów była intensywnym czasem. Pomijając wyzwania związane z epidemią koronawirusa, firma przeprowadziła proces sprzedaży, który zakończył się zaledwie kilka dni temu. Zajmowana przez Doggy AB pozycja lidera w Europie Północnej, oparta na szwedzkiej produkcji, skupieniu na zrównoważonym rozwoju i stale rosnącym eksporcie, między innymi do Niemiec, Polski i Rosji, przyciągała zainteresowanie wielu podmiotów, spośród których ostatecznym zwycięzcą okazał się kolega z branży, firma PPF. PPF działa w 38 krajach, zatrudnia 1600 pracowników i produkuje rocznie około 500 000 ton karmy dla psów i kotów. Doggy AB z dobrze znanym markami, takim jak Doggy, Mjau i ­Bozita, uzupełnia ofertę, zasięg geograficzny i europejską sieć dystrybucji PPF oraz dodatkowo zwiększa obecność firmy w Skandynawii. Doggy stanie się ważną częścią rodziny PPF, a jednocześnie codzienną pracą nadal zarządzać będzie lokalne kierownictwo w Vårgårda. – Nowi właściciele traktują Doggy AB i nasze marki jako niezwykle silne wsparcie i przejęcie to w pełni wpisuje się w ich długoterminową strategię rozszerzania działalności, dodawania nowych rynków i zwiększania obecności w sieci internetowej. Z kolei dla ­Doggy jest to niezwykle ciekawy kierunek rozwoju. Włączenie się do organizacji o rozmiarze PPF oznacza niezwykły potencjał wzrostowy oraz mnóstwo efektów synergii – mówi Magnus Sjösten. Doggy AB ma obecnie obroty na poziomie około 600 milionów koron i zatrudnia łącznie około 200 pracowników w biurze głównym w Vårgårda oraz filiach w Niemczech i Polsce. Transakcja z PPF ma być ostatecznie sfinalizowana w sierpniu 2020, po uzyskaniu zwyczajowych zatwierdzeń prawnych.

Więcej na www.ppfeurope.com