W NUMERZE
- Sklep Miesiąca: TRZMIEL
- Wydarzenia: Targi WARSAW ANIMALS DAYS
- Bądź ,,trendy”, czyli jak wykorzystać w sprzedaży to, co jest dziś modne w zoologii
- Mądrze wykorzystaj sezon przedświąteczny… i zarób więcej!
- Psychologia sprzedaży – typy osobowości klientów
- Drogie? No to co?
- Składniki GMO w karmach dla zwierząt – dlaczego należy ich unikać?
- Porównanie produktów – suche karmy dla szczeniąt
- Modne szelki, smycze i obroże… – na co zwracać uwagę
- Prezent pod choinkę dla czworonoga? Proszę bardzo!
- Preparaty na uspokojenie i .. nie tylko
- Króliki i gryzonie – jak zarabiać więcej?
- Akwarium wystawowe w sklepie zoologicznym
Witam Państwa,
grudzień to szczególny czas. Zbliżające się święta Bożego Narodzenia sprawiają, że nasze życie przyspiesza i zaczyna gnać w ekspresowym tempie. Biegając po sklepach w poszukiwaniu prezentów i łakoci na świąteczny stół nie zapominajmy jednak, że najważniejszy jest świąteczny nastrój, umiejętność wyciszenia się, zdystansowania, bycia trochę milszym dla naszego otoczenia i dla nas samych. To czas, który powinniśmy spędzić wraz z rodziną i naszymi bliskimi wliczając do tego grona również naszych pupili. W imieniu swoim i całej redakcji ZooBranży życzę Państwu, aby tegoroczne święta były najlepszymi i najwspanialszymi w całym Waszym dotychczasowym życiu i aby ów niepowtarzalny, gwiazdkowy klimat towarzyszył Wam jeszcze długo po Nowym Roku. Dla pracowników sklepów – w tym również zoologicznych – grudzień to jednak również czas ciężkiej harówki. Odwiedza nas o wiele więcej kupujących, którzy szukają prezentów nie tylko dla ludzi, ale i dla zwierzaków. Jak sprostać ich wymaganiom i sprawić, aby z klientów okazjonalnych przeistoczyli się w stałych, zapewniających nam regularne zyski? I jak naprawdę dobrze zarobić w okresie przedświątecznym? Piszemy o tym na łamach bieżącego numeru Zoo-Branży. A ponieważ koniec roku zwyczajowo skłania nas do robienia podsumowań w „Temacie Miesiąca” analizujemy najbardziej aktualne trendy i mody i zastanawiamy się, na jakie dziedziny zoologii warto będzie postawić w nadchodzącym kolejnym sezonie. Nie zapominamy również o pracownikach sklepów. Okres przedświąteczny to idealny czas na skuteczną sprzedaż ekskluzywnych produktów z górnej półki. Podpowiadamy więc, dlaczego nie należy się ich obawiać, w jaki sposób promować je i jak najskuteczniej polecać kupującym. Przybliżamy również psychologiczne typy klientów i wskazujemy, jak najlepiej wykorzystać tę wiedzę w procesie sprzedażowym. W dziale artykułów tematycznych zajmujemy się jakże aktualną kwestią produktów GMO, czyli żywności genetycznie modyfikowanej. Problem ten dotyczy również wielu składników karm dla zwierząt, dlatego warto dokładnie zapoznać się z tym tematem, aby zyskać dodatkowe argumenty sprzedażowe oraz lepiej zrozumieć zagrożenia płynące z upowszechniania się tego typu wyrobów. Polecam również materiał o tym, jak zarobić więcej na sprzedaży królików i gryzoni poprzez umiejętne zaoferowanie szerokiej gamy produktów komplementarnych. A ponieważ zbliża się również „wystrzałowy” sylwester, który – jak wiemy – jest trudnym okresem zwłaszcza dla psów – zachęcam do zapoznania się z artykułem na temat produktów, jakie możemy polecić w sklepie zoologicznym, aby choć trochę ułatwić czworonogom jego przeczekanie i zminimalizować ich stres.
Zapraszam Państwa do lektury,
dr n. wet. Joanna Zarzyńska
Redaktor Naczelna
Zapraszamy do lektury magazynu w wersji elektronicznej.