W Stanach Zjednoczonych odnotowano wzrost popularności małych zwierząt towarzyszących (typu króliki, świnki morskie – cavie, chomiki, myszki czy fretki) pośród młodych klientów z pokolenia Z, zamieszkujących duże miasta. Pozwala im to na opiekę nad zwierzęciem – czyli posiadanie przyjaciela, dopasowanego do ich stylu życia, ale też z racjonalnymi kosztami utrzymania.
Jednak te osoby, które na to stać również lubią rozpieszczać swoich mniejszych podopiecznych, poprzez żywienie karmami super premium, wybieranie produktów ekologicznych i wolnych od sztucznych dodatków. A także nabywanie zabawek czy prezentów na święta. Również w Europie rola małych zwierząt rośnie. FEDIAF powołał specjalną grupę roboczą “Small Pets Working Group”, która ma zadbać o ich potrzeby oraz stworzyć standardy żywienia. W raporcie FEDIAF 2023 ptaki ozdobne i małe ssaki zajmują 3 i 4 miejsce w rankingu popularności w EU (odpowiednio 53 i 29 mln).