Można zapoznać się z nowym raportem NIQ dotyczącym sektora pet care – skupia się co prawda na USA, ale ponieważ to kraj numer 1 na świecie, co do ilości psów i kotów, to można się spodziewać, że będzie przewodził w trendach w zoologii. W USA wskazuje się na populację 70 milionów psów i 74 milionów kotów. Gen Z woli adoptować zwierzę niż mieć dzieci (70%).

Liczba adopcji zwierząt wzrosła też u Wielkiej Brytanii i Australii – szacuje się, że globalnie, że połowa populacji ludzi na świecie ma przynajmniej jedno zwierzę, a globalny rynek zoologiczny e-commerce osiągnie w 2027 ponad 87 miliardów $ – ponieważ przewiduje się najbardziej dynamiczny wzrost tej formy sprzedaży ( w 2026 roku 1/3 sprzedaży będzie prowadzona on-line), a opiekunowie zwierząt będą korzystać z ominchannel.

Obecnie 1 na 5 kupujących przed wizytą w sklepie stacjonarnym robi research w sieci. W dalszym ciągu rośnie trend humanizacji. Top trendy na 2023 to suszone i liofilizowane jedzenie, suplementy i produkty wellness, karmy ekologiczne i dbanie o zwierzę w zrównoważony sposób (sustainability), a także personalizacja.

Pełen raport można znaleźć tutaj: 

https://nielseniq.com/global/en/insights/report/2023/pet-food-trends-shaping-the-industry-in-2023/