Ponad 150 gości, pasjonujące wykłady, wciągające panele dyskusyjne, wartościowe warsztaty i mnóstwo nowych inspiracji oraz pomysłów! Tak w wielkim skrócie wyglądała Konferencja Branży Zoologicznej zorganizowana przez magazyn ZooBranża w trakcie pierwszego dnia Targów Warsaw Animals Days! Na sali pojawiło się mnóstwo przedstawicieli sklepów i hurtowni zoologicznych, jak również producentów oraz dystrybutorów artykułów zoologicznych. Tematem przewodnim Konferencji były najbardziej aktualne problemy z jakimi pracownicy branży stykają się podczas swojej codziennej pracy. Konferencję otworzyli redaktor naczelna ZooBranży dr n. wet. Joanna Zarzyńska oraz redaktor prowadzący – dr inż. Paweł Zarzyński. Wspólnie powitali uczestników spotkania, złożyli podziękowania dla partnerów konferencji – firm: AQUAEL, BAYER, BOEHRINGER INGELHEIM, FRONTLINE, KAKADU, MEATLOVE i SCANVET oraz dla organizatora Targów – Centrum Targowo-Kongresowego PTAK WARSAW EXPO. Następnie dr Zarzyński przybliżył zgromadzonym misję i główne cele istnienia magazynu ZooBranża oraz omówił najnowsze trendy kształtujące dzisiejszy obraz handlu ze szczególnym uwzględnieniem branży zoologicznej takie jak: smart shopping, convenient shopping, personalizacja klienta czy łączenie przez kupujących kanałów sprzedaży.

20170407-UL2B1926

Po wystąpieniu redaktora prowadzącego przyszła kolej na największą atrakcję imprezy, jaka był Gość Specjalny Konferencji – Paweł Tkaczyk z firmy MIDEA, słynny kreator trendów, mówca publiczny, trener dostarczający inspiracji dla największych światowych marek oraz autor bestsellerowych książek dotyczących nowych technik sprzedaży i budowania silnej pozycji na rynku. Najpierw w błyskotliwy sposób omówił on na czym polega budowanie marki, a później brawurowo poprowadził panel dyskusyjny do którego zaproszeni zostali przedstawiciele partnerów Konferencji oraz wszyscy zgormadzeni na sali. Głównym tematem panelu było przedstawienie sposobów na to, jak skuteczniej i więcej sprzedawać bez niepotrzebnego obniżania cen. Temat ten spotkał się z żywą reakcją uczestników i wywołał gorącą dyskusję w trakcie której poruszono także zagadnienia związane z konkurowaniem ze sprzedażą internetową oraz czynnikami, które wpływają na zbytnie obniżanie cen na rynku.

20170407-UL2B2167-2

20170407-UL2B2159

Po krótkiej przerwie miał miejsce kolejny panel przygotowany przez Sieć Sklepów zoologicznych KAKADU. Prowadzącym był Marcin Stankowski, Marketing Manager KAKADU. Poruszył on rolę producentów i dystrybutorów towarów oraz potrzebę ich ścisłej współpracy ze sklepami zoologicznymi. Uczestników panelu w szczególny sposób zainteresowała rola dystrybutora/producenta już po sprzedaży towaru, a więc rodzaje i charakter wsparcia tej sprzedaży. Tutaj również wywiązała się ożywiona dyskusja w której udział brali licznie zgromadzeni przedstawiciele sklepów zoologicznych.

20170407-UL2B2179

Konferencję zakończył wykład pt.: „Fundusze europejskie dla sklepów zoologicznych – jak je zdobyć i dobrze wykorzystać?” poprowadzony przez Magdalenę Okulską oraz Andrzeja Słodkiego – kierownika Wydziału Informacji Funduszy Europejskich. Wspólnie przedstawili możliwości jakie drzemią w Funduszach Europejskich oraz udowodnili, że podmioty gospodarcze takie jak sklep zoologicznych czy producent artykułów dla zwierząt jak najbardziej mogą starać się o znaczne dofinasowanie swojej działalności i – co więcej – jest to o wiele prostsze niż z pozoru mogłoby się to wydawać.

Bezpośrednio po Konferencji nastąpiło uroczyste wręczenie dyplomów dla Sklepów Miesiąca nagrodzonych w ciągu ostaniego roku oraz pierwszego Certyfikatu Jakości ZooBranży, którym wyróżniono suplement diety EfaOlie firmy SCANVET!

20170407-UL2B2404

20170407-UL2B2357

Warsztaty sprzedażowe dla sklepów podczas WARSAW ANIMALS DAYS!

Oprócz Konferencji Branży Zoologicznej redakcja ZooBranży przygotowała coś specjalnego dla właścicieli i pracowników sklepów zoologicznych goszczących na Targach WARSAW ANIMALS DAYS. Podczas drugiego dnia tej imprezy odbył się cykl interaktywnych wykładów i warsztatów sprzedażowych poprowadzonych przez specjalistów różnych dziedzin biznesu i zoologii. Spotkanie rozpoczął redaktor prowadzący ZooBranży – dr Paweł Zarzyński, który – przy aktywnym udziale uczestników warsztatów – wymienił dziesięć najczęstszych błędów popełnianych przez pracowników sklepów zoologicznych oraz zaproponował, jak skutecznie ich unikać. Następnie lek. wet. Artur Andrzejczak z firmy Boehringer Ingelheim omówił najważniejsze aspekty profilaktyki przeciwpasożytniczej zwierząt domowych. Temat ten spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony słuchaczy i wywołał wiele pytań, które przerodziły się w ożywioną dyskusję. Kolejnym punktem progrmu był interaktywny wykład Sabiny Janikowskiej, autorki ZooBranży i doświadczonego coacha biznesowego. Jego główny temat stanowiły typy psychologiczne klientów oraz sposoby dostosowywania się do nich przez sprzedawcę. Aktywny udział uczestników spotkania spowodował jednak, że nieco się ono przedłużyło, a w jego trakcie poruszono również wiele innych zagadnień z zakresu psychologii sprzedaży. Po krótkiej przerwie Sebastian Dudek z firmy AQUAEL przybliżył temat oświetlenia ledowego stosowanego w akwarystyce oraz podpowiedział, jak przekonać klientów do jego zakupu. Tutaj również padły liczne pytania i wywiązała się dyskusja, podczas której obalono wiele mitów dotyczących oświetlania zbiorników akwariowych.

Kolejnym punktem warsztatów był wykład dr Krzsztofa Kazunia z Towarzystwa Naukowego Branży Zoologicznej ANIMALIAN, który w przystępy sposób przedstawił tematykę profilaktyki chorób ryb akwariowych oraz wskazał, na co należy zwrócić uwagę, aby skutecznie obraniczyć straty zwierząt w sklepie. Następnie lek. wet. Magda Wiśniewska z firmy SCANVET zaprezentowała tajniki suplementacji diety psów. Wskazała również, na jakie aspekty zdrowia czworonogów należy zwrócić uwagę ich opiekunów odwiedzajcych sklep zoologiczny. Spotkanie zwieńczył wykład Patrycji Zawistowskiej z firmy MEATLOVE dotyczący genezy powstania filozofii żywienia BARF oraz korzyści dla zdrowia psów i kotów wynikających z karmienia ich naturalnym, odpowiednio przygotowanym jedzeniem.

Redakcja ZooBranży serdecznie dziękuje wszystkim gościom, partnerom i prelegentom biorącym udział w Warsztatach. Ilość zadawanych pytań najlepiej świadczyła o ogromnym zainteresowaniu słuchaczy poruszoną tematyką oraz była dowodem tego, jak bardzo potrzebne są tego typu spotkania dla poszerzania wiedzy właścicieli i pracowników sklepów oraz ułatwiania im rozmów z klientami.

20170407-UL2B2426