Ponad 150 gości, pasjonujące wykłady, wciągające panele dyskusyjne, wartościowe warsztaty i mnóstwo nowych inspiracji oraz pomysłów! Tak w wielkim skrócie wyglądała Konferencja Branży Zoologicznej zorganizowana przez magazyn ZooBranża w trakcie pierwszego dnia Targów Warsaw Animals Days! Na sali pojawiło się mnóstwo przedstawicieli sklepów i hurtowni zoologicznych, jak również producentów oraz dystrybutorów artykułów zoologicznych. Tematem przewodnim Konferencji były najbardziej aktualne problemy z jakimi pracownicy branży stykają się podczas swojej codziennej pracy. Konferencję otworzyli redaktor naczelna ZooBranży dr n. wet. Joanna Zarzyńska oraz redaktor prowadzący – dr inż. Paweł Zarzyński. Wspólnie powitali uczestników spotkania, złożyli podziękowania dla partnerów konferencji – firm: AQUAEL, BAYER, BOEHRINGER INGELHEIM, FRONTLINE, KAKADU, MEATLOVE i SCANVET oraz dla organizatora Targów – Centrum Targowo-Kongresowego PTAK WARSAW EXPO. Następnie dr Zarzyński przybliżył zgromadzonym misję i główne cele istnienia magazynu ZooBranża oraz omówił najnowsze trendy kształtujące dzisiejszy obraz handlu ze szczególnym uwzględnieniem branży zoologicznej takie jak: smart shopping, convenient shopping, personalizacja klienta czy łączenie przez kupujących kanałów sprzedaży.
Po wystąpieniu redaktora prowadzącego przyszła kolej na największą atrakcję imprezy, jaka był Gość Specjalny Konferencji – Paweł Tkaczyk z firmy MIDEA, słynny kreator trendów, mówca publiczny, trener dostarczający inspiracji dla największych światowych marek oraz autor bestsellerowych książek dotyczących nowych technik sprzedaży i budowania silnej pozycji na rynku. Najpierw w błyskotliwy sposób omówił on na czym polega budowanie marki, a później brawurowo poprowadził panel dyskusyjny do którego zaproszeni zostali przedstawiciele partnerów Konferencji oraz wszyscy zgormadzeni na sali. Głównym tematem panelu było przedstawienie sposobów na to, jak skuteczniej i więcej sprzedawać bez niepotrzebnego obniżania cen. Temat ten spotkał się z żywą reakcją uczestników i wywołał gorącą dyskusję w trakcie której poruszono także zagadnienia związane z konkurowaniem ze sprzedażą internetową oraz czynnikami, które wpływają na zbytnie obniżanie cen na rynku.
Po krótkiej przerwie miał miejsce kolejny panel przygotowany przez Sieć Sklepów zoologicznych KAKADU. Prowadzącym był Marcin Stankowski, Marketing Manager KAKADU. Poruszył on rolę producentów i dystrybutorów towarów oraz potrzebę ich ścisłej współpracy ze sklepami zoologicznymi. Uczestników panelu w szczególny sposób zainteresowała rola dystrybutora/producenta już po sprzedaży towaru, a więc rodzaje i charakter wsparcia tej sprzedaży. Tutaj również wywiązała się ożywiona dyskusja w której udział brali licznie zgromadzeni przedstawiciele sklepów zoologicznych.
Konferencję zakończył wykład pt.: „Fundusze europejskie dla sklepów zoologicznych – jak je zdobyć i dobrze wykorzystać?” poprowadzony przez Magdalenę Okulską oraz Andrzeja Słodkiego – kierownika Wydziału Informacji Funduszy Europejskich. Wspólnie przedstawili możliwości jakie drzemią w Funduszach Europejskich oraz udowodnili, że podmioty gospodarcze takie jak sklep zoologicznych czy producent artykułów dla zwierząt jak najbardziej mogą starać się o znaczne dofinasowanie swojej działalności i – co więcej – jest to o wiele prostsze niż z pozoru mogłoby się to wydawać.
Bezpośrednio po Konferencji nastąpiło uroczyste wręczenie dyplomów dla Sklepów Miesiąca nagrodzonych w ciągu ostaniego roku oraz pierwszego Certyfikatu Jakości ZooBranży, którym wyróżniono suplement diety EfaOlie firmy SCANVET!
Warsztaty sprzedażowe dla sklepów podczas WARSAW ANIMALS DAYS!
Oprócz Konferencji Branży Zoologicznej redakcja ZooBranży przygotowała coś specjalnego dla właścicieli i pracowników sklepów zoologicznych goszczących na Targach WARSAW ANIMALS DAYS. Podczas drugiego dnia tej imprezy odbył się cykl interaktywnych wykładów i warsztatów sprzedażowych poprowadzonych przez specjalistów różnych dziedzin biznesu i zoologii. Spotkanie rozpoczął redaktor prowadzący ZooBranży – dr Paweł Zarzyński, który – przy aktywnym udziale uczestników warsztatów – wymienił dziesięć najczęstszych błędów popełnianych przez pracowników sklepów zoologicznych oraz zaproponował, jak skutecznie ich unikać. Następnie lek. wet. Artur Andrzejczak z firmy Boehringer Ingelheim omówił najważniejsze aspekty profilaktyki przeciwpasożytniczej zwierząt domowych. Temat ten spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony słuchaczy i wywołał wiele pytań, które przerodziły się w ożywioną dyskusję. Kolejnym punktem progrmu był interaktywny wykład Sabiny Janikowskiej, autorki ZooBranży i doświadczonego coacha biznesowego. Jego główny temat stanowiły typy psychologiczne klientów oraz sposoby dostosowywania się do nich przez sprzedawcę. Aktywny udział uczestników spotkania spowodował jednak, że nieco się ono przedłużyło, a w jego trakcie poruszono również wiele innych zagadnień z zakresu psychologii sprzedaży. Po krótkiej przerwie Sebastian Dudek z firmy AQUAEL przybliżył temat oświetlenia ledowego stosowanego w akwarystyce oraz podpowiedział, jak przekonać klientów do jego zakupu. Tutaj również padły liczne pytania i wywiązała się dyskusja, podczas której obalono wiele mitów dotyczących oświetlania zbiorników akwariowych.
Kolejnym punktem warsztatów był wykład dr Krzsztofa Kazunia z Towarzystwa Naukowego Branży Zoologicznej ANIMALIAN, który w przystępy sposób przedstawił tematykę profilaktyki chorób ryb akwariowych oraz wskazał, na co należy zwrócić uwagę, aby skutecznie obraniczyć straty zwierząt w sklepie. Następnie lek. wet. Magda Wiśniewska z firmy SCANVET zaprezentowała tajniki suplementacji diety psów. Wskazała również, na jakie aspekty zdrowia czworonogów należy zwrócić uwagę ich opiekunów odwiedzajcych sklep zoologiczny. Spotkanie zwieńczył wykład Patrycji Zawistowskiej z firmy MEATLOVE dotyczący genezy powstania filozofii żywienia BARF oraz korzyści dla zdrowia psów i kotów wynikających z karmienia ich naturalnym, odpowiednio przygotowanym jedzeniem.
Redakcja ZooBranży serdecznie dziękuje wszystkim gościom, partnerom i prelegentom biorącym udział w Warsztatach. Ilość zadawanych pytań najlepiej świadczyła o ogromnym zainteresowaniu słuchaczy poruszoną tematyką oraz była dowodem tego, jak bardzo potrzebne są tego typu spotkania dla poszerzania wiedzy właścicieli i pracowników sklepów oraz ułatwiania im rozmów z klientami.