ANIMALS’ DAYS są silnym wydarzeniem targowym o ugruntowanej pozycji na międzynarodowej scenie targów branży zoologicznej. Posiadają prestiżowy certyfikat UFI wydawany przez Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego. Dla wystawców i odwiedzających profesjonalistów udział w targach jest gwarantem sukcesu biznesowego wynikającego z nawiązania nowych relacji handlowych na skalę, którą są w stanie zapewnić tylko największe imprezy targowe w Europie. Najbardziej aktualne trendy w zakresie produktów oraz usług, liczne konferencje oraz atrakcje na światowym poziomie sprawiały, że impreza cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem i niezwykle wysoką frekwencją. 

Wydarzenie zostało przełożone na 9–11 kwietnia 2021

„ZooBranża”: W kontekście targów nie milknie temat bezpieczeństwa, wydaje się on teraz absolutnym priorytetem każdego ośrodka wystawienniczego. Czy zmiana terminu targów była podyktowana obawą o bezpieczeństwo?

Katarzyna Drobińska, Dyrektor Grupy Projektów Ptak Warsaw Expo zespół ANIMALS’ DAYS: Wytyczne dla organizatorów targów oraz obiektów wielofunkcyjnych zawierają wiele obowiązków, które z założenia mają stworzyć bezpieczną przestrzeń pod spotkania biznesowe. PTAK Warsaw Expo dysponuje 143 tys. m2 powierzchni, co pozwala na jednoczesne uczestnictwo w targach ponad 57 000 osób dziennie (przy zaleceniu wolnej przestrzeni 2,5 ­m/­osobę). Jako jedyny obiekt w Polsce i Europie Środkowej możemy zorganizować targi i towarzyszące im wydarzenia na taką skalę z zachowaniem wszelkich wymogów bezpieczeństwa i jednocześnie bez szkody dla jakości wydarzenia. Jako obiekt targowy jesteśmy absolutnie przygotowani do organizacji wydarzeń, musimy jednak mieć na uwadze kondycję branży zoologicznej i ewentualne odgórne dyrektywy zarządów firm wystawienniczych względem uczestnictwa pracowników w spotkaniach biznesowych. Nie zapominajmy, że nasi wystawcy reprezentują ogólnoświatowe rynki, gdzie nadal funkcjonuje wiele obostrzeń, wiele firm pracuje zdalnie, przygotowanie do targów w takiej sytuacji jest niezwykle trudne i może budzić obawy o efekty i wynik finansowy. Zmieniając termin wydarzenia, działamy w interesie wystawców i odwiedzających targi profesjonalistów, na podstawie postulatów oraz sugestii branży, jak również po konsultacjach z partnerami targów. 

Niezwykle ważne jest, aby wszystkie współpracujące z nami strony miały pewność realizacji swoich celów biznesowych w optymalnej dla nich przestrzeni i terminie.

Reasumując, zmiana terminu jest pokłosiem kryzysu, który dotknął wielu naszych wystawców. Mimo że życie powoli wraca do „normalności”, pozostają skutki ekonomiczne pandemii, przerwy w produkcji, a co za tym idzie – brak premier rynkowych, opóźnienia w dostawach i wiele innych czynników stojących na przeszkodzie w spotkaniu branży zoologicznej podczas ANIMALS’ DAYS 2020.

„ZooBranża”: Wróćmy do programu ANIMALS’ DAYS. Czy ulegnie zmianie z uwagi na zmianę terminu wydarzenia?

KD: Tu mogę śmiało zagwarantować, że zmiana terminu wpłynie jedynie pozytywnie na program targów, zarówno merytoryczny, jak i pod względem planowanych atrakcji. Dziś wiemy, że przeprowadzając targi we wrześniu, musielibyśmy zrezygnować z Międzynarodowej Wystawy Kotów Rasowych i całego działu akwarystyki. Atrakcje te w rozbudowanej formie będą obecne w kwietniu 2021. Rozmawiamy również z partnerami, którzy już wcześniej deklarowali udział w targach od kolejnej edycji, czyli właśnie od 2021 roku, dlatego już dziś wiemy, że program będzie znacząco rozbudowany, dzięki czemu istotnie wzrośnie ranga ANIMALS’ DAYS na arenie targów zoologicznych.

Nasze estymacje dotyczą też liczby wystawców, która zapowiada się wyższa niż kiedykolwiek. Brak imprez branżowych w 2020 roku sprawia, że firmy szykują bardzo mocne uderzenie na kolejny rok, wykorzystując wszystkie możliwe narzędzia do podniesienia sprzedaży.

Celem wydarzenia, jakim są targi ANIMALS’ DAYS, jest prezentacja produktów i usług, premier rynkowych oraz przekazanie informacji o zmianach zachodzących w branży. Dla naszych wystawców udział w targach to szansa na poprawę wyników sprzedażowych po wielu miesiącach zastoju gospodarczego. Jak widać, imprezy targowe są podstawowym działaniem sprzedażowo-marketingowym wpisanym w DNA wielu firm.

Każda edycja ANIMALS’ DAYS pokazuje, w jakim kierunku podąża sektor produktów i usług zoologicznych oraz jak ewoluują zainteresowania konsumentów. Podczas targów, w ciągu trzech dni powstaje bardzo szczegółowy „obraz” branży, który – powiedzmy to otwarcie – kreuje strategię wielu firm na kolejne lata.

„ZooBranża”: Podczas ostatniej edycji ANIMALS’ DAYS udanie zadebiutował projekt HOSTED BUYERS będący platformą spotkań między zagranicznymi kupcami i krajowymi producentami wyrobów dla zwierząt. Czy w kolejnej edycji będzie on kontynuowany, jak można dołączyć do programu?

KD: Dzięki programowi Hosted Buyers, który jest z sukcesem rozwijany, ANIMALS’ DAYS stanowi platformę spotkań polskich producentów szeroko rozumianego rynku zoologicznego z potencjalnymi partnerami biznesowymi z zagranicy, umożliwiając ekspansję i współpracę międzynarodową.

Jako pierwsi w Polsce rozpoczęliśmy wspieranie naszych wystawców, wyszukując im partnerów handlowych z zagranicy o ściśle określonym profilu działalności. Zajmujemy się również organizacją sesji matchmakingowych. We współpracy z naszymi patronami i partnerami organizujemy wiele konferencji i seminariów, które mają sprzyjać rozwojowi współpracy polskich przedsiębiorców z partnerami zagranicznymi. Mamy nadzieję, że przy wiosennej edycji ­ANIMALS’ DAYS 2021 obostrzenia związane z Covid-19 nie będą już tak restrykcyjne i pozwolą na wykorzystanie potencjału Hosted Buyers w pełni.

„ZooBranża”: Kolejnym ciekawym pomysłem podczas ostatniej edycji ANIMALS’ DAYS była strefa NEW PRODUCT SHOWCASE przeznaczona do skutecznej prezentacji nowości produktowych. Czy w przyszłym roku również będzie ona dostępna dla wystawców?

KD: Planujemy kontynuację i rozwój strefy NEW PRODUCT SHOWCASE. Nasze targi będą pierwsze w sezonie, po ponad rocznej przerwie w wydarzeniach targowych, w związku z powyższym liczymy, że oferta premier będzie zdecydowanie większa niż dotychczas. Wystawcy mają możliwość prezentacji nowości produktowych w specjalnej dedykowanej strefie, która już przy premierowej odsłonie cieszyła się ogromnym powodzeniem i zainteresowaniem odwiedzających. Jesteśmy przekonani, że podczas ANIMALS’ DAYS znajdzie się tam wiele ciekawych i innowacyjnych produktów.

Wierzymy, że kolejny rok przyniesie same pozytywy, a nasze wydarzenie idealnie wpisze się w potrzeby rynku zoologicznego.