W dniu 8 maja 2024 r. na Targach Interzoo, podczas lunchu prasowego dla dziennikarzy i firm, zaprezentowano informacje o rynku włoskim oraz plany Targów Zoomark 2025.
Konferencję prasową prowadziły Luisa Bersanetti, Manager Targów Zoomark, oraz Pascale Sonvico, Manager Biura Targów i Sprzedaży Zoomark, z udziałem Giorgio Massoniego, prezesa Assalco, oraz Mattii Barchettiego, dyrektora ds. analizy rynku w Nomisma. Organizatorzy pragną, aby Zoomark 2025 stał się ekskluzywną platformą prezentacji dla marek z całego świata, tworząc nowe możliwości biznesowe na podstawie prognoz trendów rynkowych oraz uwzględniając istotne aspekty, takie jak zrównoważony rozwój i koncepcja One Health.
Organizatorzy chcą nie tylko dać szansę na prezentację nowości rynkowych, lecz także spojrzeć w przyszłość, oferując przestrzeń na przyszłościowe tematy w specjalnie utworzonych obszarach. Jednym z nich jest Next 5.0 – obszar dla technologii i rozwiązań w dziedzinach takich jak zdrowie i bezpieczeństwo zwierząt domowych. Nowy projekt to Zoomark Factory – strefa dla firm w łańcuchu dostaw produkcji. Moda i design dla zwierząt domowych znajdą się w strefie premium – Atelier.
Na targach w 2025 roku nie zabraknie znanych już stref: Pet Vision (prezentacja nowych produktów), w której w 2023 r. prezentowano około 500 nowości, służąc jako kompas dla dystrybutorów i sprzedawców detalicznych poszukujących przyszłych trendów, oraz Aqua Project dla firm z sektora akwarystycznego i terrarystycznego, gdzie będą się odbywać spotkania i seminaria.
Biorąc pod uwagę obiecujące wyniki osiągnięte dzięki naszym kampaniom Rebooking i Early Bird, Zoomark 2025 zapowiada się jako duży sukces. Ponad 50% powierzchni wystawienniczych zostało już zajętych. Dzięki zwycięskiemu połączeniu kultury i biznesu Zoomark zawsze był istotnym wydarzeniem dla międzynarodowego rynku zoologicznego. Nadchodzące targi poświęcą nowy, specjalny obszar o nazwie Factory firmom tworzącym łańcuch produkcyjny: dostawcom surowców, innowacyjnych składników, premiksów, półproduktów, maszyn, opakowań i usług branżowych, a także usług dystrybucyjnych. Ten zupełnie nowy projekt będzie również okazją do zwrócenia uwagi na wszystkie firmy w łańcuchu dostaw produkcyjnych i pomoże tym firmom znaleźć nowych klientów, być na bieżąco z najważniejszymi trendami i uzyskać cenny wgląd w przyszłe scenariusze.
Pascale Sonvico
Manager Biura wystawowego i Sprzedaży
Podczas konferencji prasowej w Norymberdze ogłoszono kluczowe dane z raportu Assalco-Zoomark 2024. Raport ujawnił, że mimo trudnych warunków, włoska branża zoologiczna osiągnęła wzrost. Włochy wyprzedzają USA, Chiny i Europę pod względem ogólnych wydatków na zwierzęta domowe, notując wzrost w sektorze o prawie 20% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Podsumowaniem programu było zaprezentowanie wniosków z badania przeprowadzonego dla Zoomark przez Nomisma, które miało na celu identyfikację aktualnych trendów oraz opinii, zachowań i nawyków zakupowych włoskich opiekunów zwierząt domowych. Całkowite roczne wydatki włoskich rodzin na zwierzęta domowe sięgają prawie 7 miliardów euro, z czego 57% przeznacza się na karmę, 26% na weterynaryjne wydatki medyczne, a 17% na akcesoria dla zwierząt domowych.
Badanie Nomisma określiło typowego włoskiego opiekuna zwierząt domowych: średnio są to osoby powyżej 45 roku życia (47% uczestników badania) i rodziny z dziećmi (43% panelu). Prawie 90% opiekunów zwierząt mieszka w domach z przestrzenią zewnętrzną, taką jak balkon lub ogród. Zidentyfikowano różne style życia opiekunów zwierząt: „sumienny” (19%), „miejski” (10%), „globalny i ciekawy” (10%), „zrównoważony” (10%), „cyfrowy” (9%) z pasją do technologii i zakupów online oraz „aktywny” (9%) tj. regularnie ćwiczą i przestrzegają zbilansowanej diety.
Factory nie będzie jedynym nowym obszarem Zoomark 2025. Wiemy, jak bardzo sektor pet food jest siłą napędową gospodarki zoologicznej. Niemniej jednak najnowsze trendy w segmencie non-pet food, jak pokazał raport Nomismy na naszej konferencji prasowej, mówią nam o tym, jak ewoluuje rynek. Dlatego po raz pierwszy Zoomark 2025 podkreśli również doskonałość w świecie mody, designu i pielęgnacji zwierząt domowych poprzez uruchomienie Atelier, przestrzeni premium dla najlepszych nabywców, marek i firm, która z pewnością zainteresuje również polskich producentów. Zoomark staje się również coraz bardziej globalny. W 2023 roku nasze targi gościły wystawców z 57 różnych krajów i 62% odwiedzających z zagranicy, w tym znanych graczy z każdego kontynentu. W 2025 r. jeszcze bardziej zwiększymy liczbę kupujących z kluczowych lokalizacji, a zwłaszcza rynków wschodzących, oferując realne możliwości rozwoju.
Luisa Bersanetti
Manager Targów Zoomark
Zoomark 2025 obiecuje być przełomowym wydarzeniem, które nie tylko promuje innowacje i przyszłościowe podejście, ale także umacnia pozycję Włoch jako lidera w globalnym rynku zwierząt domowych.
Luisa i Pascale: Europa Wschodnia, a w szczególności Polska, są niezwykle ważnymi rynkami dla Zoomark. W 2023 roku targi powitały wielu polskich graczy branżowych, zarówno jako odwiedzających, jak i wystawców, i spodziewamy się, że liczby te jeszcze wzrosną w 2025 roku, ponieważ Zoomark jest z pewnością unikalnym międzynarodowym wydarzeniem również dla wszystkich głównych profesjonalistów zajmujących się zwierzętami domowymi na rynkach Europy Wschodniej.