W dniu 8 maja 2024 r. na Targach Interzoo, podczas lunchu prasowego dla dziennikarzy i firm, zaprezentowano informacje o rynku włoskim oraz plany Targów Zoomark 2025.

Konferencję prasową prowadziły Luisa Bersanetti, Manager Targów Zoomark, oraz Pascale Sonvico, Manager Biura Targów i Sprzedaży Zoomark, z udziałem Giorgio Massoniego, prezesa Assalco, oraz Mattii Barchettiego, dyrektora ds. analizy rynku w Nomisma. Organizatorzy pragną, aby Zoomark 2025 stał się ekskluzywną platformą prezentacji dla marek z całego świata, tworząc nowe możliwości biznesowe na podstawie prognoz trendów rynkowych oraz uwzględniając istotne aspekty, takie jak zrównoważony rozwójkoncepcja One Health.

Organizatorzy chcą nie tylko dać szansę na prezentację nowości rynkowych, lecz także spojrzeć w przyszłość, oferując przestrzeń na przyszłościowe tematy w specjalnie utworzonych obszarach. Jednym z nich jest Next 5.0 – obszar dla technologii i rozwiązań w dziedzinach takich jak zdrowie i bezpieczeństwo zwierząt domowych. Nowy projekt to Zoomark Factory – strefa dla firm w łańcuchu dostaw produkcji. Moda i design dla zwierząt domowych znajdą się w strefie premium – Atelier.

Na targach w 2025 roku nie zabraknie znanych już stref: Pet Vision (prezentacja nowych produktów), w której w 2023 r. prezentowano około 500 nowości, służąc jako kompas dla dystrybutorów i sprzedawców detalicznych poszukujących przyszłych trendów, oraz Aqua Project dla firm z sektora akwarystycznego i terrarystycznego, gdzie będą się odbywać spotkania i seminaria.

Biorąc pod uwagę obiecujące wyniki osiągnięte dzięki naszym kampaniom Rebooking i Early Bird, Zoomark 2025 zapowiada się jako duży sukces. Ponad 50% powierzchni wystawienniczych zostało już zajętych. Dzięki zwycięskiemu połączeniu kultury i biznesu Zoomark zawsze był istotnym wydarzeniem dla międzynarodowego rynku zoologicznego. Nadchodzące targi poświęcą nowy, specjalny obszar o nazwie Factory firmom tworzącym łańcuch produkcyjny: dostawcom surowców, innowacyjnych składników, premiksów, półproduktów, maszyn, opakowań i usług branżowych, a także usług dystrybucyjnych. Ten zupełnie nowy projekt będzie również okazją do zwrócenia uwagi na wszystkie firmy w łańcuchu dostaw produkcyjnych i pomoże tym firmom znaleźć nowych klientów, być na bieżąco z najważniejszymi trendami i uzyskać cenny wgląd w przyszłe scenariusze.

Pascale Sonvico

Manager Biura wystawowego i Sprzedaży

Podczas konferencji prasowej w Norymberdze ogłoszono kluczowe dane z raportu Assalco-Zoomark 2024. Raport ujawnił, że mimo trudnych warunków, włoska branża zoologiczna osiągnęła wzrost. Włochy wyprzedzają USA, Chiny i Europę pod względem ogólnych wydatków na zwierzęta domowe, notując wzrost w sektorze o prawie 20% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Podsumowaniem programu było zaprezentowanie wniosków z badania przeprowadzonego dla Zoomark przez Nomisma, które miało na celu identyfikację aktualnych trendów oraz opinii, zachowań i nawyków zakupowych włoskich opiekunów zwierząt domowych. Całkowite roczne wydatki włoskich rodzin na zwierzęta domowe sięgają prawie 7 miliardów euro, z czego 57% przeznacza się na karmę, 26% na weterynaryjne wydatki medyczne, a 17% na akcesoria dla zwierząt domowych.

Badanie Nomisma określiło typowego włoskiego opiekuna zwierząt domowych: średnio są to osoby powyżej 45 roku życia (47% uczestników badania) i rodziny z dziećmi (43% panelu). Prawie 90% opiekunów zwierząt mieszka w domach z przestrzenią zewnętrzną, taką jak balkon lub ogród. Zidentyfikowano różne style życia opiekunów zwierząt: „sumienny” (19%), „miejski” (10%), „globalny i ciekawy” (10%), „zrównoważony” (10%), „cyfrowy” (9%) z pasją do technologii i zakupów online oraz „aktywny” (9%) tj. regularnie ćwiczą i przestrzegają zbilansowanej diety.

Factory nie będzie jedynym nowym obszarem Zoomark 2025. Wiemy, jak bardzo sektor pet food jest siłą napędową gospodarki zoologicznej. Niemniej jednak najnowsze trendy w segmencie non-pet food, jak pokazał raport Nomismy na naszej konferencji prasowej, mówią nam o tym, jak ewoluuje rynek. Dlatego po raz pierwszy Zoomark 2025 podkreśli również doskonałość w świecie mody, designu i pielęgnacji zwierząt domowych poprzez uruchomienie Atelier, przestrzeni premium dla najlepszych nabywców, marek i firm, która z pewnością zainteresuje również polskich producentów. Zoomark staje się również coraz bardziej globalny. W 2023 roku nasze targi gościły wystawców z 57 różnych krajów i 62% odwiedzających z zagranicy, w tym znanych graczy z każdego kontynentu. W 2025 r. jeszcze bardziej zwiększymy liczbę kupujących z kluczowych lokalizacji, a zwłaszcza rynków wschodzących, oferując realne możliwości rozwoju.

Luisa Bersanetti

Manager Targów Zoomark

Zoomark 2025 obiecuje być przełomowym wydarzeniem, które nie tylko promuje innowacje i przyszłościowe podejście, ale także umacnia pozycję Włoch jako lidera w globalnym rynku zwierząt domowych.

Luisa i Pascale: Europa Wschodnia, a w szczególności Polska, są niezwykle ważnymi rynkami dla Zoomark. W 2023 roku targi powitały wielu polskich graczy branżowych, zarówno jako odwiedzających, jak i wystawców, i spodziewamy się, że liczby te jeszcze wzrosną w 2025 roku, ponieważ Zoomark jest z pewnością unikalnym międzynarodowym wydarzeniem również dla wszystkich głównych profesjonalistów zajmujących się zwierzętami domowymi na rynkach Europy Wschodniej.