Szanowni Państwo prezentujemy odpowiedzi na pytania zadane podczas pierwszego Webinaru ZooBranży.

Czy mogę oglądać przerywając co jakiś czas transmisję? Czy jest możliwość obejrzenia szkolenia później?

Szkolenie jest na żywo więc nie można zatrzymać, nagranie ze szkolenia będzie dostępne (dla zarejestrowanych użytkowników) za kilka dni i będzie można powtórnie obejrzeć szkolenie (szkolenie jest już dostępne).

Jak namówić Szefa do kupienia reklam, wizytówek, banerów itd?

Materiały promocyjne stanowią wsparcie sprzedaży, najlepiej więc przekonać Szefa, że dzięki tym materiałom sklep więcej zarobi .

Jeżeli większość klientów patrzy jedynie na cenę, to co wtedy? Odpuścić sobie takiego klienta, czy mimo tego za każdym razem namawiać na lepszą karmę?

Spróbujcie przekonać klienta że droższe rozwiązanie oszczędzi czasu pracy albo będzie bardziej skuteczne – to najczęściej działa, gdyby klienci patrzyli wyłącznie na cenę nie byłoby potrzeby wprowadzania do oferty produktów premium. W przypadku karm dla psów jako argumenty warto wymienić mniejszą ilość konserwantów, lepszy skład, większą strawność (a więc to, że pies naje się mniejszą ilością karmy, więc wcale nie będzie o wiele drożej niż tańsza karma), oraz obecność rozmaitych dodatków funkcjonalnych. No i to, że pies po dobrej karmie robi mniejsze kupy .

Premium i superpremium? Proszę podać warunki określające różnice tych karm. Z tego co wiem to tylko chwyt reklamowy.

Dokładnie tak. To są nazwy zwyczajowe zależne od polityki marketingowej producenta. Niestety, nie ma obecnie przepisów, precyzowałyby wymagania dotyczące przynależności karmy do poszczególnych kategorii.

Jak namówić właściciela psa na suchą karmę, jeśli pies dostaje resztki ze stołu lub klient gotuje dla niego ryż/kaszę i pies nie zainteresowany w ogóle suchą karmą?

Najlepiej wytłumaczyć, że dzięki profesjonalnej karmie zwierzak będzie zdrowszy i szczęśliwszy. Unikniemy dzięki temu niepotrzebnych wydatków w gabinecie weterynaryjnym (pies karmiony resztkami jest stałym pacjentem kliniki weterynaryjnej). A poza tym karmienie suchą karmą jest szybsze i prostsze niż np. zbieranie resztek ze stołu czy przygotowywanie psu tradycyjnych posiłków. No i nie wymaga sporej wiedzy dietetycznej, takiej, jak samodzielne przygotowywanie posiłków dla pupila.

Jest bardzo dużo firm produkujących krople, jak je porównywać?

Obecne na rynku preparaty są bardzo różne, ale z reguły mają szerokie spektrum działania, czyli zwalczają wielogatunkowo kleszcze, pchły i inne pasożyty zewnętrzne. W zależności od producenta zawierają jedną lub dwie substancje czynne: np. fipronil, permetryna lub np. Permetryna+ Imidaklopryd, imidaklopryd+pyriproksyfen, imidaklopryd+flumetryna. Istotny jest deklarowany przez producenta czas działania (klient chętniej kupuje te, które działają dłużej). Różna jest również deklarowana przez producenta odporność na wodę poszczególnych preparatów.

Jaki okres czasu powinny być odseparowane zwierzaki w domu po podaniu kropelek, tak aby nie było ryzyka zatrucia się preparatem przy ewentualnym kontakcie w czasie wspólnego „mycia się”?

To zależy od preparatu i zawartych w nim substancji czynnych. Wskazówki na ten temat zawsze znajdują się na opakowaniu preparatu lub w instrukcji jego stosowania. Znaczna część producentów deklaruje zresztą, że ich preparaty są całkowicie nieszkodliwe dla ludzi i zwierząt (psów, kotów). Dotyczy to zwłaszcza preparatów ziołowych np. na bazie miodli indyjskiej. Polecamy więc lekturę wskazówek udzielanych przez poszczególnych producentów.

Czemu właściwie preparaty przeciwpasożytnicze nie mogą być sprzedawane w sklepach internetowych?

Temat zakazu sprzedaży leków weterynaryjnych przez Internet dotyka problemu tzw. sprzedaży wysyłkowej, a takowa została uznana przez Inspekcję Weterynaryjną oraz Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie za naruszenie obowiązujących przepisów prawa regulującego prowadzenie obrotu lekami leczniczymi weterynaryjnymi.

Osoby zainteresowane szerszą wykładnią podejmowanej kwestii zachęcam do zapoznania się z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego Wydział IV w Warszawie, w sprawie o sygnaturze akt VI SA/Wa 126/13 z dn. 19.04.2013r.

Dlaczego nie można wysyłać preparatów na pasożyty kurierem? Czy reguluje to jakiś przepis?

Leki dopuszczone do obrotu w sklepach zoologicznych nadal podlegają prawu farmaceutycznemu, a co się z tym wiąże, odpowiednim wymogom. Pytanie to również nawiązuje do sprzedaży wysyłkowej, zatem odsyłam do wcześniejszej odpowiedzi.

Na kleszcze i pchły – obroże czy krople, które są bardziej skuteczne?

Zarówno obroże jak i krople są bardzo skuteczne. Obroże wyróżniają się długotrwałym działaniem – średnio 3–8 miesięcy. Najlepiej sprawdzają się u psów/kotów krótkowłosych – wtedy kontakt ze skórą jest najlepszy (poza tym u zwierząt długowłosych obroża może powodować kołtunienie sierści). Obroży z reguły nie można stosować u małych kociąt i szczeniąt. Nie poleca się również jej stosowania u zwierząt, które śpią z właścicielami w łóżku. Obroże większości producentów są wodoodporne, warto więc polecać je dla psów, które np. często korzystają z kąpieli na spacerach, jak również dla psów podwórzowych.

Z kolei krople są formą preparatu bezpieczną również dla kociąt i szczeniąt powyżej 8. tygodnia życia (ważących odpowiednio powyżej 1 i 2 kg). Niektóre środki mogą być stosowane nawet u suk i kotek w ciąży i laktacji. Preparat działa średnio od 2 do 5 tygodni. Działanie bójcze w stosunku do kleszczy wykazuje średnio po 24-48 godzinach po zastosowaniu.
Działają skuteczne niezależnie od długości włosa zwierzęcia, więc z powodzeniem można polecać je także dla zwierząt długowłosych.

Zapraszamy do uczestnictwa w kolejnych szkoleniach ZooBranży oraz zadawania pytań na czacie. Nasi eksperci udzielą odpowiedzi, które opublikujemy na stronie magazynu. Zapisz się na szkolenia już dziś: www.zoobranza.edu.pl

Chcesz obejrzeć nagranie ze szkolenia kliknij tu.