Na przestrzeni ostatnich lat rynek petfood dynamicznie się zmienia i wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek zmian. W natłoku producentów, ogromnej oferty produktowej jakość już nie obroni się sama. Szukanie skutecznych i nowych dróg dotarcia do Klienta staje się kluczowe dla uzyskania biznesowej przewagi. Liczący się na rynku gracze doskonale zdają sobie z tego sprawę i dlatego na przestrzeni ostatniego roku firma Azan przeorganizowała swój dział marketingu i podejście do prowadzonych działań i już widzi tego efekty w swoich wynikach biznesowych.
Poznaj tegoroczne, wybrane działania teamu marketingowego Azan!
Idealne połączenie to miks podejścia kreatywnego (zaskoczenie czymś odbiorcy, wyróżnienie się z tłumu) i analitycznego (miernikiem marketingowych działań muszą być także twarde dane – czy to sprzedażowe, czy pochodzące z badań konsumenckich). Dobry zespół marketingowy jest niczym perfekcyjnie zestrojona orkiestra, której każdy członek ma swoje unikalne zadanie, ale razem tworzą harmonijną całość.
Współpraca między poszczególnymi działami, wymiana pomysłów i skuteczna komunikacja pozwoliły zespołowi marketingowemu firmy Azan przeprowadzić w tym roku kilka naprawdę interesujących kampanii i działań, przyciągających uwagę Klientów, branży zoologicznej, a także osób niezwiązanych na co dzień ze zwierzętami.
Kampanie edukacyjne
Brit x Pethelp – postaw z nami na wsparcie edukacji w zakresie profilaktyki weterynaryjnej psów i kotów!
Pod takim hasłem Azan rozpoczął rok 2024, stając się oficjalnym sponsorem III edycji Ogólnopolskiego Przeglądu Zdrowia psów i kotów „Zdrowy Pupil”, prowadzonego przez Pethelp na terenie całego kraju. Regularne wizyty lekarskie umożliwiają wczesne wykrycie potencjalnych chorób, a według badań tylko 30% psów i kotów w ciągu całego swojego życia jest przynajmniej raz u lekarza weterynarii. Zwiększanie świadomości opiekunów i upowszechnienie profilaktyki jest więc niezwykle ważne.
Zaangażowanie i wsparcie marki Brit było widoczne na różnych płaszczyznach; na social mediach marki pojawiło się wiele formatów związanych z profilaktyką weterynaryjną i zaproszeń do udziału w bezpłatnej akcji. Na kanałach pojawiły się filmy instruktażowe z zakresu prawidłowego przeprowadzania resuscytacji u psów i kotów, a także odczytywania sygnałów świadczących o dyskomforcie i odczuwanym bólu u zwierząt. Vouchery na bezpłatne badania można było także otrzymać przy okazji zakupów na określoną kwotę na stronie azan.com.pl.
Akcja ta pokazała, jak Azan podchodzi do marketingu – oczywiście chcąc promować produkty i swoje marki, ale jednocześnie edukować Konsumentów i wpływać na wzrost poziomu świadomej opieki nad zwierzętami domowymi.
Brit x Vethink Academy – Szarpnij się na dobre słowo!
Akcja „Szarpnij się na dobre słowo”, z której Azan jest szczególnie dumny, miała na celu zwrócenie uwagi na zdrowie psychiczne lekarzy weterynarii, u których stres może doprowadzić do wypalenia zawodowego, przemęczenia, utraty pasji, a nawet depresji. Ich praca to codzienna walka o zdrowie i życie zwierząt, pociągająca za sobą dużą odpowiedzialność. W celu sprawdzenia dobrostanu psychicznego polskich lekarzy weterynarii zostały przeprowadzone kierunkowe badania. Wyniki okazały się zatrważające, aż 62% ankietowanych doświadcza wyczerpania psychicznego, a w walce ze stresem nie pomaga presja ze strony opiekunów zwierząt, z którą boryka się aż 93% lekarzy weterynarii. Niemal połowa z nich (44%) zmaga się z trudnościami związanymi z podejmowaniem decyzji o eutanazji zwierząt. To stanowi ogromne obciążenie emocjonalne.
Kampania zachęca opiekunów zwierząt, żeby po każdej wizycie w gabinecie zostawili pozytywny komentarz w Internecie dotyczący przebiegu wizyty i pracy lekarza. W ramach akcji została podjęta współpraca z aktorką i influencerką Ulą Dębską, influencerką i content kreatorką popularyzującą wiedzę o mądrym wychowaniu psów, Aleksandrą Koman oraz lekarką weterynarii, Magdą Firlej-Oliwą, które wzięły udział w edukacyjnym spocie. Spot spotkał się z bardzo pozytywną reakcją osób pracujących w medycynie zwierzęcej, co podkreśliło potrzebę organizowania tego typu przedsięwzięć. Maskotką akcji był specjalny fioletowy szarpak, rozdawany nie tylko w wybranych lecznicach weterynaryjnych, lecz także w konkursach organizowanych przez ambasadorów akcji.
Brit x Azan – połączenie edukacji najmłodszych ze wsparciem Psich Bohaterów!
Jesień 2024 roku należy do akcji Psi Bohaterowie, która nie tylko edukuje z zakresu tajników psiego umysłu i zmysłów, lecz także wspiera psich ratowników. Udział w akcji polega na zdobywaniu kolejnych poziomów wiedzy i rozwiązywaniu quizów, za które otrzymuje się specjalne Psie Monety. Każda z nich przekłada się na realną pomoc czworonożnym podopiecznym Fundacji „Psi Ratownicy”, których pracę w służbie człowiekowi przerwała kontuzja lub choroba. Ambasadorką akcji i przewodniczką certyfikowanych psów poszukiwawczo-ratowniczych – Petardy i Furii jest Weronika Dzido, na co dzień pracująca w firmie Azan.
Akcja nabiera rozpędu, a to dopiero pierwszy miesiąc jej trwania. Wraz z końcem października zakończy się pierwsza runda konkursu i nagrody wyruszą do zwycięzców quizu.
Carnilove x Biały i Szary, koty Martyny Wojciechowskiej – dzikie z natury
Marka Carnilove również prężnie ruszyła z kampanią, w której udział wzięły dwa koty najsłynniejszej polskiej podróżniczki i aktywistki, Martyny Wojciechowskiej. Biały i Szary podkreślają, jak ważne jest pełnoporcjowe żywienie, które zaspokaja głęboko zakorzenione instynkty kotowatych i ich naturalną potrzebę spożywania mięsa. Przypominają również, że „możesz wyrwać kota z dziczy, ale nigdy nie wyrwiesz dziczy z kota”. To, że razem z naszymi domowymi kotami żyjemy z dala od natury, nie oznacza, że zwierzęta te zatraciły swój dziki temperament, więc baw się z kotami, pamiętając o wytycznych cyklu łowieckiego, i pozwól jadać tak, jakby polowały samodzielnie na dzikie zwierzęta.
Gorące akcje w social mediach
Kanał YouTube Brit Polska przekroczył 100 000 subskrypcji!
W tym roku kanał marki Brit uzyskał magiczne 100k subskrypcji, co jest ogromnym wyróżnieniem i motywacją do dalszej pracy i dostarczania widzom jak najlepszej jakości treści związanych z wychowywaniem, żywieniem i innymi aspektami dotyczącymi zwierzęcego świata. To niezwykły dowód uznania, który dodatkowo został uhonorowany srebrnym przyciskiem od YouTube.
Paczka Brit na TikToku!
Marka Brit pojawia się także na nowej platformie! „Paczka Brit” – pod takim hasłem będzie można spotkać miks naszych osobowości, które na co dzień pracują w marketingu firmy Azan. Każda z czterech osób będzie zajmowała się tworzeniem treści zgodnych z przypisanym im piktogramem brandu Brit. Będą to rozmaite porady, odpowiedzi na pytania użytkowników platformy TikTok oraz zabawne virale.
Premiery produktowe
Azanki – wŻuć na luz!
Dużym przełomem było pojawienie się na rynku nowego produktu, gamy w 100% naturalnych przysmaków dla psów. Kości do żucia nie zawierają zbóż, sztucznych składników i konserwantów. Zostały wyprodukowane w Polsce, z wysokiej jakości skór i z dodatkiem superfoods. Azanki dostępne są w trzech liniach: hipoalergicznej, z białkiem owadów oraz z rybą. Różne rozmiary i rodzaje pozwalają na dogodne dopasowanie przekąski do potrzeb konkretnego psa.
Woolf – Love to the moon and back
Marka Woolf była znana przede wszystkim ze swojej szerokiej gamy przysmaków dla psów. W tym roku gama produktów powiększyła się o linię karm półwilgotnych dla psów oraz wilgotnych dla psów i kotów – Woolf Ultimate. Wyśmienite składy, unikalna konsystencja i ekskluzywna szata produktu podkreślają, że to idealne posiłki dla zwierząt, których opiekunowie pragną czegoś więcej. Psy i koty pokochają te produkty miłością jak stąd do księżyca… i z powrotem!
Niezwykłe produkty potrzebują równie niezwykłej oprawy graficznej, dlatego nowa wizja marki Woolf została zdominowana przez zorzę polarną, mieniącą się feerią barw, podobnie jak wspaniałe nowości. Warto jednak pamiętać, że to jeszcze nie koniec nowości od marki Woolf w najbliższym czasie!
Nowości w portfolio marek Brit, Carnilove i Inaba!
Wśród nowych produktów trzeba wspomnieć o nowościach, które przygotowała również marka Brit. W tym roku premierę miały liofilizowane przysmaki dla kotów Brit Care Cat Raw Treat oraz smakowite zupki – Brit Care Cat Soup. Oczywiście nie zapomniano również o psach! Pojawiły się nowe formuły karm mokrych w saszetkach Brit Premium Dog Pouches oraz produkty suplementacyjne Brit Vitamins Tablets. O dostarczenie nowego rodzaju smakołyków dla psów zadbało Carnilove, tworząc Freeze-Dried Raw Snacks. Z kolei japońska firma Inaba wprowadziła do swojej oferty nowe karmy wilgotne, nowe smaki kultowych sosików Churu, a także Meal Toppery, które z powodzeniem kuszą nawet najbardziej wybredne zwierzaki.
Akcje i eventy
2024 – Rok Kota
Bieżący rok mija marce Brit pod hasłem „Rok Kota”, co wpłynęło na charakter prowadzonych kampanii reklamowych. Spot telewizyjny pozwalał na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców i przyciągnięcie uwagi opiekunów zwierząt. Tę obecność wzmocniono dodatkowymi działaniami prowadzonymi w przestrzeni publicznej, pojawiły się innowacyjne reklamy zewnętrzne DOOH 3D, które wykorzystują technologię tworzącą trójwymiarowe, realistyczne projekcje na dużych ekranach w kluczowych lokalizacjach miejskich.
Akcje charytatywne oraz akcje krwiodawstwa
Firma Azan od wielu lat angażuje się w akcje charytatywne, wspierając zwierzęta bezdomne i potrzebujące. Podopieczni schronisk i fundacji z całej Polski otrzymują cykliczne wsparcie w postaci zapasów karmy. Darowizny są przekazywane regularnie i tylko w ostatnim kwartale magazyny firmy opuściło ponad 8 ton karmy, która zasiliła magazyny placówek opiekujących się potrzebującymi zwierzętami. Corocznie też firma Azan chętnie bierze udział w charytatywnych akcjach, takich jak „Pomaganie Przez Gotowanie” czy „Charytatywna Choinka”, ale też zupełnie niecodziennych, jak spełnienie marzenia podopiecznej fundacji „Mam Marzenie”, które polegało na wsparciu schroniska dla bezdomnych zwierząt.
Ponadto firma Azan wspiera także szczytne akcje krwiodawstwa wśród zwierząt, które jest równie ważne w świecie ludzkim, jak i weterynaryjnym. Dawcy otrzymują pakiety z karmą i przysmakami, co zachęca kolejnych psich i kocich krwiodawców do wzięcia udziału w szlachetnej akcji. Smakowite upominki stanowią symboliczne podziękowanie za uczynność i wsparcie innych zwierząt.
Akcje w terenie – Carniloving, Dog Diving, Latające Psy
Carniloving to cykliczne wydarzenie organizowane przez markę Carnilove, stworzone z myślą o miłośnikach psów. W tym roku impreza odbyła się w Szczecinie, gdzie uczestnicy mieli okazję nie tylko lepiej zrozumieć swoje psy, lecz także rozwijać ich instynkty poprzez edukacyjne wyzwania. Na wszystkich gości czekały stanowiska ze specjalistami z dziedziny kynologii oraz konkursy z nagrodami.
Zawody Dog Diving, przyciągające tłumy entuzjastów, powróciły na mapę Polski po blisko pięciu latach przerwy. Strategicznym sponsorem została marka Brit, zapewniając uczestnikom trzy dni pełne emocji, rywalizacji i wspaniałej zabawy na warszawskim Wilanowie. Dyscyplina polega na wykonaniu przez psa jak najdłuższego skoku do specjalnego basenu. To doskonała promocja aktywnego trybu życia i integracji miłośników czworonogów.
We Wrocławiu odbyły się zawody dogfrisbee, „Latające Psy”, które od 2006 roku są areną zmagań amatorów dysków. Marka Brit została strategicznym sponsorem wydarzenia, co pozwoliło na przyciągnięcie szerokiej publiczności i stworzenie korzystnych warunków dla startujących drużyn. To był kolejny, niezapomniany rozdział w historii imprezy, pokazujący, jak wielką miłością do sportu i psów żyją jego uczestnicy.
Prężne działanie Klubu Hodowcy na międzynarodowych wystawach psów i kotów w całej Polsce
Firma Azan oferuje również przystąpienie do Klubu Hodowcy Azan, którego członkowie mogą korzystać z wygodnej platformy zakupowej, specjalnych zniżek i promocji, a także otrzymywać darmowe wyprawki dla kociąt i szczeniąt urodzonych w hodowli. Wielu Klientów ma możliwość zapoznania się z ofertą Klubu i produktów podczas wystaw, na których Azan jest stałym gościem. Na stoisku dostępne są zawsze specjalne promocje, obowiązujące wyłącznie na wystawach, i dodatkowe atrakcje dla odwiedzających, jak ścianka zdjęciowa i profesjonalny fotograf na wystawach dla psów.