Według producentów amerykańskich top trendy na ten rok są dość przewidywalne i wynikają z kontynuacji znanych nam potrzeb opiekunów zwierząt. Wspomina się o humanizacji 2.0 a nawet 3.0. Większość opiekunów zwierząt domowych pragnie zapewnić swoim pupilom jak najlepsze i najdłuższe życie. Według ekspertów branży karm dla zwierząt domowych oznacza to kilka głównych trendów, w tym:
– dostosowanie rozwiązań w zakresie karmy dla zwierząt domowych (personalizacja);
– rozwój składników funkcjonalnych dedykowanych wyzwaniom zdrowotnym i żywieniowym; Globalny rynek przysmaków i suplementów dla zwierząt ma przewidywany CAGR na poziomie 8% do 2028 r. (według danych Euromonitora z 2023 r.).
– ciągłą premiumizację wszystkich trendów, pomimo obecnych wyzwań gospodarczych.
Premiumizacja w kategorii karmy dla kotów jest szczególnie godna uwagi, ze znacznym potencjałem wzrostu.