Branże zoologiczna oraz weterynaryjna przeszły w ostatnich latach wiele przemian.Organizowane przez Ptak Warsaw Expo targi ukażą w przekroju najważniejsze z nich.

Nieoczywiste aspekty branży

Dyrektorka wydarzenia, Wioletta Kozłowska, wyjaśnia: – Dzięki rozwojowi technologii możemy zainstalować na swoich telefonach aplikacje pomagające w wychowaniu naszych czworonożnych przyjaciół oraz ułatwiające np. wyszukiwanie dla nich sklepów z pożywieniem i zabawkami lub usług behawiorystów i lekarzy weterynarii.

Jak widać, koordynatorki Animals’ and Veterinary Days zwracają uwagę na nieoczywiste aspekty funkcjonowania branży zoologicznej i weterynaryjnej związane z nowymi technologiami. Efekty otwarcia się konsumentów i producentów na nowinki technologiczne to nie tylko ułatwienie życia dla jednych i handlu dla drugich, lecz także zjawisko demokratyzacji branży. 

Na przykład jeśli mały przedsiębiorca doda swój profil w aplikacji porównującej oferty różnych sklepów, będzie mógł tym samym bezkosztowo i efektywnie dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy w analogowym świecie być może w ogóle nie mieliby pojęcia o tym, że dany sklep funkcjonuje w ich okolicy. Internet wpływa więc na wyrównanie szans przedsiębiorców, pozwalając na konkurowanie firm o różnej wielkości.

Targi potrzebne jak nigdy

Czy to jednak znaczy, że aplikacje i sklepy internetowe skutecznie wyprą tradycyjne imprezy targowe? – Zdecydowanie nie – mówi Wioletta Kozłowska z Ptak Warsaw Expo. – Internet pomaga dotrzeć do usług i produktów, jednak nigdy nie zastąpi bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą lub przedstawicielem firmy, pomocnym np. w rozwianiu naszych wątpliwości. Co więcej, wielu przedstawicieli sklepów i firm nie jest oswojonych z aplikacjami lub nie zależy im na działaniu ogólnopolskim, lecz lokalnym.

Z tego też względu przypadająca na początek października impreza Animals’ and Veterinary Days będzie się charakteryzować połączeniem tradycyjnych targów z wydarzeniami towarzyszącymi, podczas których zostaną przedstawione przemyślenia o demokratyzacji branży i jej rozwoju związanym m.in. właśnie z cyfryzacją. Nie dziwi więc, że kluczowym punktem harmonogramu jest konferencja organizowana przez magazyn „ZooBranża”, partnera wydarzenia i twórcę aplikacji MyPetStory.

Skuteczna strategia targowa

– Dzięki dwoistej formule imprezy stwarzamy naszym odwiedzającym wyjątkowe możliwości biznesowe oraz wzbogacamy ich wiedzę i poszerzamy perspektywy postrzegania branży. A to naprawdę daje dalekosiężne efekty dla sektorów zoologicznego i weterynaryjnego – wyjaśnia Alicja Płatek. 

Strategia przyjęta przez twórców Animals’ and Veterinary Days wpisuje się w misję Ptak Warsaw Expo, organizatora targów i największego centrum tego typu w Europie Środkowej. Od lat ośrodek ten pracuje nad udoskonaleniem formuły swoich imprez, wprowadzając do organizacji wydarzeń m.in. system segmentacji pozwalający na informowanie wystawców o liczbie ich potencjalnych klientów.

Modernizacja targów jest efektem wieloletniego doświadczenia firmy. Ptak Warsaw Expo działa bowiem na rynku od 20 lat, zaś Animals’ and Veterinary Days w tym roku prezentują już swoją czwartą odsłonę. W poprzedniej edycji wzięło udział prawie 40 tysięcy osób, odwiedzając ponad 240 firm zebranych na 30 tysiącach metrów kwadratowych. 

Nowa edycja,nowa formuła

Alicja Płatek i Wioletta Kozłowska zwracają uwagę, że dotychczasowe odsłony imprezy miały formułę nieco inną od tegorocznej. – Do tej pory zapraszaliśmy głównie indywidualnych klientów. W tym roku zapraszamy przedsiębiorców, którym umożliwiamy nawiązanie bezpośrednich kontaktów owocujących intratnymi i długoterminowymi kontraktami oraz znajomościami – mówi Alicja Płatek. 

Wśród wiodących na targach firm znalazły się m.in. Inaba, Alpha Spirit, Azan, Interquell oraz Farmina Pet Foods, zaś samo wydarzenie objęły patronatem zarówno tradycyjne media, jak i blogerzy. 

– Miłośnicy zwierząt oraz lekarze weterynarii chcą dowiedzieć się o nowościach na rynku, wystawcy pragną zaś zaprezentować swoje flagowe produkty – mówi Wioletta Kozłowska. I dodaje: – Nasze targi umożliwiają im to wszystko oraz wiele więcej: zaspokojenie głodu bezpośrednich spotkań, który od ponad roku odczuwa cała branża. Animals’ and Veterinary Days łączą różne oblicza zoologii i weterynarii, udowadniając, że nowoczesność pomaga w opiece nad zwierzętami.

Już teraz zapraszamy na Animals’ and Veterinary Days (15–17 października br.) do Ptak Warsaw Expo. To jedyne takie targi tworzone przez ludzi z sercem do zwierząt… dla ludzi kochających zwierzęta.

animalsdays.eu