Cyfryzacja zoologii to nie science-fiction

Animals’ & Veterinary Days to nie tylko największe tego typu targi w Europie Środkowo-Wschodniej, ale również niezwykłe wydarzenia towarzyszące. Jednym z nich jest konferencja organizowana przez Zoobranżę

Organizatorzy tegorocznej konferencji zatytułowali ją: “Zoologia przyszłości — nowe wyzwania w obliczu cyfrowej transformacji branży”. Dla wielu przedsiębiorców rozważanie o cyfryzacji może się kojarzyć wyłącznie z science-fiction i zagadnieniami oderwanymi od problemów, z którymi muszą się zmagać na co dzień. Nic bardziej mylnego.

Po pierwsze każdy szanujący się przedsiębiorca dba o przyszłość swojej firmy. A jeśli tego do tej pory nie robił, to okres pandemii uświadomił mu, że musi jak najszybciej zacząć. Podczas konferencji “Zoologia przyszłości” zostaną omówione drogi, którymi może podążyć branża, aby uniknąć potencjalnych zagrożeń, zarówno tych związanych, jak i niezwiązanych z koronawirusem.

Co ciekawe, z pomocą przychodzi cyfryzacja. Jej użyteczność sprawdza się zarówno w łagodzeniu efektów pandemii, jak i po prostu w usprawnianiu handlu. Dobrym przykładem nowoczesnego rozwiązania, dającego korzyści przedsiębiorcom, jest choćby aplikacja MyPetStory, stworzona przez Zoobranżę. Dzięki niej sklepy mogą dodawać swoje oferty do wirtualnej bazy, a następnie konkurować z innymi, często dużo większymi od nich firmami. Przekłada się to na efekt demokratyzacji branży, a więc wyrównania szans mniejszych przedsiębiorców, borykających się np. z ograniczeniami terytorialnymi.

Analogiczne do MyPetStory aplikacje pojawiły się już np. w budownictwie, co stanowi dowód na to, iż cyfryzacja jest nieuniknionym zjawiskiem, mającym bardzo uniwersalne zastosowanie. Jednocześnie warto jednak zauważyć, że branża zoologiczna ma większy niż pozostałe sektory potencjał ku temu, aby z sukcesem wdrażać różnego rodzaju nowinki technologiczne. Wynika on ze specyfiki przedmiotu zainteresowania konsumentów branży zoologicznej. Interesowanie się zwierzętami wymaga bowiem większego zaangażowania emocjonalnego, niż np. interesowanie się designem. A to stwarza ogromne możliwości dla przedsiębiorców z branży zoologicznej.

Tu jednak pojawia się problem: jak owe możliwości dostrzec i w pełni wykorzystać? Można np. obserwować influencerów, strony internetowe oraz vlogi i blogi. Co jednak zrobić ze zdobytymi dzięki nim informacjami? Jak zastosować je w branży zoologicznej? Na szczęście są takie wydarzenia jak Animals’ & Veterinary Days oraz towarzysząca im konferencja. Tylko podczas bezpośrednich rozmów możliwe jest bowiem skonfrontowanie swoich wyobrażeń o branży, owocna wymiana doświadczeń i wiedzy, a także nawiązanie bezcennych relacji biznesowych.

Zmiany w branży zoologicznej są tylko kwestią czasu. Pozostaje pytanie, kto pierwszy je zainicjuje, stając się liderem, a kto będzie podążał za trendami. Konferencja Zoobranży ma pomóc w dostrzeżeniu nadchodzących przemian. Działa więc podobnie jak nowe technologie: wyrównuje szanse. Warto odwiedzić Animals’ & Veterinary Days, aby stać się częścią nadchodzących procesów i móc je współtworzyć.

Zapisz się na Konferencję Branży Zoologicznej: https://bit.ly/3AwA8lA