Centrum ZEBRAZOO w Toruniu na pewno przyciąga dobrą energią oraz miłością do zwierzaków. To miejsce, które warto zapamiętać i… odwiedzić. Jest idealnym przykładem tego, jak połączyć profesjonalne podejście do biznesu oraz pasję do zwierząt.

Z uroczym uśmiechem wita nas Laura – Doradca Klienta. Już po chwili wiedzieliśmy, że tutaj każdy klient przekraczający próg Centrum poczuje się jak u siebie i otrzyma profesjonalną pomoc w doborze produktów oraz poradę dotyczącą jego pupila. 

Od czego zaczęła się historia firmy? Jaka koncepcja przyświeca rozwojowi Centrów ZEBRAZOO i dlaczego klienci tak chętnie je odwiedzają? Rozmawiamy na ten temat z Panem Piotrem Skurczyńskim, ich pomysłodawcą i założycielem oraz Aleksandrą Grundkowską, Kierownikiem Sprzedaży. 

Bernadeta Stańko-Łuczka, ZooBranża: Panie Piotrze, od prezesa Mozzarta się zaczęło? Czy już wcześniej zrodziła się myśl o otwarciu sklepu zoologicznego i dlaczego zebra w nazwie? 

Piotr Skurczyński, ZEBRAZOO: Potrzebowałem zmiany i chciałem sprawdzić się w nowej roli. Dzięki Mozzartowi i przygodzie z wystawami zainteresował mnie temat zoologii i od tego się wszystko zaczęło. Nazwa Centrum miała być krótka i chwytliwa. A Zebra, bo znajdziecie w naszym sklepie wszystko od Z do A, tak przewrotnie i niestandardowo. Centrum Zoologiczne Zebra to uznana marka, obecna na rynku od czerwca 2015 r. Pierwszy sklep powstał w Bydgoszczy. Teraz po sześciu latach rozwoju przyszedł czas na ekspansję poza granice rodzimego miasta. A mówię o nowej placówce otwartej w Toruniu. 

BS: Dlaczego akurat Toruń?

PS i AG: Interesowaliśmy się różnymi lokalizacjami. Rynek zoologiczny jest obecnie w fazie rozwoju, a Toruń jest dobrym tego przykładem. W okolicy mieszka mnóstwo miłośników zwierząt, dla których dobro pupili zawsze stoi na pierwszym miejscu. Dlatego wyszliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom i stworzyliśmy Centrum Zoologiczne z profesjonalnym zespołem. 

BS: Dobra obsługa klienta to w dzisiejszych czasach podstawa skutecznej sprzedaży. Doradcy w Waszych Centrach wyróżniają się szczególnym profesjonalizmem i empatią w stosunku do klienta. Jak dobierają Państwo zespół i zapewniają stały rozwój jego umiejętności branżowych i sprzedażowych?

PS i AG: Założeniem naszej firmy jest zatrudnianie profesjonalnych osób z kierunkowym wyższym wykształceniem w zakresie zoologii. Są to osoby z pasją oraz dużym doświadczeniem, miłośnicy zwierząt. Zespół uczestniczy w szkoleniach rozwijających umiejętności skutecznej komunikacji i sprzedaży, również bierzemy udział w szkoleniach branżowych i produktowych. Nasz zespół bardzo aktywnie udziela się w życiu firmy i wpływa na jej rozwój. Dzięki temu osiągamy założone cele.

BS: Centra ZEBRAZOO wyróżnia też estetyka wnętrza tworząca unikalny, przyjazny dla klientów i ich zwierzaków klimat, który zachęca ich do odwiedzin i zakupów. Skąd pomysł na wnętrza, korzystał Pan z pomocy profesjonalistów od designu i merchandisingu?

PS: Główną pomysłodawczynią wizualizacji, jak Centrum ma wyglądać po metamorfozie, była nasza Pani Kierownik Sprzedaży – Aleksandra. Pomysł był oparty na aktualnych trendach wizualizacji wnętrz. Chcieliśmy, aby nasze Centrum w Toruniu było w stylu loftowym, a elementy cegieł połączone z drewnem miały nadawać ciepły i profesjonalny wygląd wnętrza. 

BS: Skuteczna sprzedaż to dobrze dobrany asortyment. Zauważyliśmy u Państwa wiele unikatowych produktów. Na co zwracają Państwo uwagę w doborze oferty sklepu i jak wygląda współpraca z dostawcami?

PS i AG: Przede wszystkim w wyborze naszych produktów kierujemy się dobrostanem zwierząt oraz jakością i składem. Obserwujemy zmieniające się trendy i potrzeby opiekunów zwierząt. Konsultujemy z zespołem pojawiające się nowinki na rynku i zastanawiamy się, co warto wprowadzić do naszych Centrów. Współpracujemy z rzetelnymi dostawcami, którzy spełniają nasze oczekiwania i w swojej ofercie posiadają dobrej jakości produkty. Zwracamy również uwagę na dostępność towaru, możliwość prowadzenia szkoleń produktowych i degustacji dla naszych Klientów.

BS: Centra ZEBRAZOO oferują swoim klientom dodatkowe usługi. Jedną z nich są regularne spotkania z zoopsychologiem? Jak one wyglądają i czy kupujący chętnie w nich uczestniczą? O co najczęściej pytają specjalistę?

PS i AG: Wychodzimy naprzeciw naszym klientom i oferujemy im nie tylko sprzedaż produktową. Oprócz regularnych spotkań z zoopsychologiem organizujemy również konsultacje dietetyczne i degustacje żywieniowe, ponieważ stawiamy na doradztwo i edukację.

BS: Aktywnie działają Państwo w mediach społecznościowych. Ta otwartość pomaga w dotarciu do klienta? 

AG: Naszym celem jest rozpoznawalność marki, dlatego aktywnie działamy w mediach społecznościowych. Obecne społeczeństwo coraz więcej czasu spędza w internecie, a my chcemy się z nimi skutecznie kontaktować. Obecnie jest to najlepsza forma przekazu informacji o naszej ofercie, nowościach i promocjach. 

BS: Państwa sklepy idą z duchem czasu i nie obawiają się innowacyjnych rozwiązań. Bardzo aktywnie działacie również w aplikacji MyPetStory i inspirujecie klientów do zakupów. Jak reagują klienci, mogąc już w domu, na smartfonie przeglądać atrakcyjne kupony z waszych sklepów? 

AG: Dzięki kreatywności naszego zespołu nasze Centrum dołączyło do społeczności MyPetStory. W tym miejscu dziękujemy naszej Agnieszce – Doradcy Sprzedaży za odkrycie i poprowadzenie aktywnej współpracy z aplikacją MyPetStory. Agnieszka systematycznie uaktualnia atrakcyjne promocje, co powoduje zainteresowanie i dużą liczbę wyświetleń kuponów oraz dzielenie się nimi w mediach społecznościowych przez użytkowników aplikacji. 

BS: Panie Piotrze i Pani Aleksandro, bardzo miło nam było u Państwa gościć. Już teraz zapraszamy Państwa na szkolenia podczas targów Animals Days 15–17 października w Nadarzynie pod Warszawą. Proszę zarezerwować termin. Dziękuję za inspirującą rozmowę i życzę dalszych sukcesów!

https://zebrazoo.pl/