W NUMERZE

  • INTER ZOO – ADAM Legionowo
  • Fotorelacja z INTERZOO 2016
  • Sex Appeal, to nasza broń… handlowa 🙂
  • Literatura fachowa – passe czy trendy?
  • Klient, czy kto?
  • Mięso to podstawa! – świeże mięso w karmach dla psów
  • Borelioza – nie tylko ludzki problem
  • Hotele dla zwierząt – na wakacje kłopoty!
  • Kot – karmy dla seniora
  • Wyprawka dla szynszyli
  • Akwarium a wakacje – 10 produktów które trzeba zaproponować akwaryście przed wyjazdem na urlop

 

Witam Państwa,

czerwiec to początek lata i sezonu urlopowego. W sklepach zoologicznych oznacza to wprawdzie może troszkę mniejszy ruch, ale… warto to wykorzystać na doskonalenie umiejętności sprzedażowych tak własnych, jak i naszych pracowników. Jeśli kupujących jest mniej mamy bowiem dla każdego nieco więcej czasu i możemy z nim dłużej porozmawiać. A to daje niepowtarzalne możliwości na lepsze zdiagnozowanie jego potrzeb, sprzedanie mu większej ilości optymalnie dobranych dla jego pupila produktów oraz przywiązanie go do naszego sklepu. Zadowolony kupujący bardzo często zmienia się bowiem w stałego klienta, który za żadne skarby nie zamieniłby naszej placówki na żadną inną.

W bieżącym numerze w artykule pod nieco przewrotnym tytułem podpowiadamy zatem, jak najskuteczniej uwieść, każdego, kto przekracza próg naszego sklepu. Tak, tak – uwieść, bowiem skuteczny handel jest niczym innym jak wyrafinowaną sztuką uwodzenia i namawiania do „grzechu” pozostawienia w naszej kasie większej ilości gotówki. Co więcej, sztukę tę może opanować do perfekcji praktycznie każdy z nas. Wystarczy tylko zrozumieć potrzeby kupującego, wyjść im naprzeciw i… zaspokoić zanim jeszcze zostaną przez niego sformułowane. W dziale „Poradnik handlowca” polecamy również tekst o tym, kim jest nasz klient i jak zmieniało się podejście do tej nazwy na przestrzeni historii handlu. Okazuje się bowiem, że obecnie „klientem” jest praktycznie każdy, nawet, jeśli jeszcze nigdy nie zawitał w progach naszego sklepu.

Lato i urlop to również doskonały czas, aby nadrobić braki w lekturze i sięgnąć po książki albo czasopisma. W „Temacie na czasie” poruszamy zatem zagadnienie sensu istnienia w dobie internetu, smartfonów i tabletów klasycznej literatury drukowanej dotyczącej zoologii. Czy książki o zwierzakach i czasopisma dla hobbystów to przeżytek? Absolutnie nie i powinny one znaleźć się w ofercie każdego sklepu zoologicznego. A my podpowiadamy, jak skutecznie je sprzedawać.

W bieżącym numerze nie mogło również zabraknąć obszernej relacji z zakończonych przed kilkoma dniami targów INTERZOO. Nasza redakcja odwiedziła je w silnym składzie, zaś plon tej wizyty mogą Państwo obejrzeć na stronach ZOOBRANŻY. Dziękujemy wszystkim, z którymi mieliśmy przyjemność spotkać się i porozmawiać oraz życzymy wielu sukcesów biznesowych wynikających z uczestnictwa w INTERZOO.
Zapraszam Państwa do lektury
Joanna Zarzyńska

 

Zapraszamy do lektury magazynu w wersji elektronicznej.