W październiku bieżącego roku Polska będzie gospodarzem jednej z najważniejszych i największych światowych imprez kynologicznych – Europejskiej Wystawy Psów. Odbędzie się ona w dniach 11-14 października w Ptak Warsaw Expo. To jedyne w swoim rodzaju wydarzenie na niespotykaną w Polsce skalę. W jednym miejscu pojawi się wiele tysięcy najpiękniejszych czworonogów z całego świata oraz dziesiątki tysięcy ich opiekunów, a także gości wystawy. To również okazja dla producentów i dystrybutorów z branży kynologicznej do zaprezentowania nowych marek oraz ugruntowania pozycji rynkowej tych już istniejących. O tym, jakie atrakcje przygotowano dla przedsiębiorców i zwiedzających podczas Europejskiej Wystawy Psów rozmawiamy z Maciejem Topolskim, rzecznikiem prasowym Ptak Warsaw Expo.
Joanna Zarzyńska, ZOOBRANŻA: Panie Macieju, proszę na początek przypomnieć czym jest Europejska Wystawa Psów i dlaczego to takie ważne wydarzenie dla każdego miłośnika kynologii?
Maciej Topolski, Ptak Warsaw Expo: Mówiąc w skrócie, na European Dog Show, przez cztery dni, na około 80 ringach zobaczymy najpiękniejsze psy z całej Europy. Będą ich tysiące. Wystawę organizujemy wspólnie ze Związkiem Kynologicznym w Polsce. Trzeba podkreślić, że będzie to pierwsza w historii naszej stolicy impreza kynologiczna o takiej skali. Wcześniej wystawa o randze europejskiej odbyła się w Polsce 18 lat temu, w Poznaniu. Powierzenie nam tak dużej, międzynarodowej imprezy jest dowodem uznania dla środowiska polskich hodowców przez międzynarodowe władze kynologiczne.
JZ: Wystawa Europejska to nie jedyna impreza kynologiczna jaka odbędzie się w tych dniach w PTAK WARSAW EXPO. Co jeszcze czeka na wystawców?
MT: Związek Kynologiczny w Polsce zaprezentuje także Jubileuszową Wystawę 80-lecia. Odbędą się również XXXI Klubowa Wystawa Polskich Owczarków Nizinnych oraz Wystawa Międzynarodowego Klubu Sznaucera i Pinczera (ISPU). Ponadto, przez wszystkie cztery dni trwania wystawy, w jednej z hal odwiedzający znajdą część handlową ze stoiskami wystawców z branży kynologicznej – producentów i dystrybutorów produktów dedykowanych psom oraz usługodawców.
JZ: W chwili przygotowywania tego wywiadu trwają jeszcze zgłoszenia na Wystawę (ich termin upływa 31 sierpnia – przyp. red.). Czy jednak może Pani/Pan uchylić rąbka tajemnicy i powiedzieć jak dużej liczny czworonogów można będzie się podziewać na tej imprezie? I na przyjęcie ilu gości się przygotowujecie?
MT: W przypadku liczby czworonogów biorących udział w wystawie możemy mówić o tysiącach – na tę chwilę spodziewamy się ich około 12 tysięcy. To będzie naprawdę imponujące widowisko dla wszystkich miłośników psów. Trudno oszacować ile ludzi dokładnie przyciągnie, przewidujemy, że w ciągu kilku dni odwiedzi nas około 200 tysięcy gości z kraju i zagranicy. Wystawa odbędzie się na ponad 100 000 metrów kwadratowych, w 5 halach, dlatego mogę spokojnie zapewnić, że wszyscy chętni się pomieszczą.
JZ: Co najmniej kilkadziesiąt tysięcy pasjonatów psów w jednym miejscu to niepowtarzalna okazja dla przedsiębiorców. Czy można jeszcze zarezerwować stoisko firmowe i na jakich warunkach?
MT: Sprzedaż jeszcze trwa, choć zostały nam już tylko pojedyncze lokalizacje. Żeby zarezerwować stoisko należy przesłać do nas wypełniony formularz rezerwacji dostępny na stronie www.eurodogshow2018.pl/stoiska-handlowe/ lub po prostu skontaktować się z nami. Sprzedawcy przeprowadzą zainteresowanych przez cały proces zakupu oraz wyjaśnią wszystkie wątpliwości. Równocześnie trwa także sprzedaż powierzchni wystawienniczej na marcowe targi zoologiczne Animals Days, które również odbędą się w Ptak Warsaw Expo.
JZ: A co przygotowali Państwo dla gości Wystawy?
MT: Wszyscy lubimy emocje, a wystawa to dla psów oraz ich właścicieli prawdziwa rywalizacja. W końcu marzeniem każdego hodowcy jest wrócić z imprezy, szczególnie wystawy o takiej randze, z nagrodą. Psy będą oceniane w różnych kategoriach. Ostatniego dnia spośród najlepszych psów z każdej grupy zostanie wybrany Best in Show. Podczas European Dog Show 2018 ciekawostką będzie konkurs na najlepszego psa rasy polskiej. Przewidziano też pokazy różnych aktywności z psami, między innymi takich jak dog dancing czy posłuszeństwo sportowe oraz wiele dodatkowych atrakcji i konkursów.
JZ: Tak duża impreza nie mogłaby się odbyć bez sponsorów biznesowych. Jakie firmy są zaangażowane w jej przygotowanie?
MT: Przede wszystkim Centrum Targowo-Kongresowe Ptak Warsaw Expo, które będzie gościć tegoroczną wystawę. Pracownicy ośrodka odpowiadają za stronę techniczną wydarzenia oraz część handlową. Sponsorem generalnym wystawy jest Royal Canin – producent karm dla psów, w tym karmy weterynaryjnej i do diet specjalistycznych. Wśród sponsorów są także Botaniqa, która podczas Euro Dog Show odpowiada za strefy groomerskie oraz Bosch Petfood Concept – producent karm.
JZ: Dziękuję za rozmowę.