Unia Europejska zgodnie z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu (ang. European Green Deal) chce osiągnąć neutralność klimatyczną do roku 2050. W lutym 2023 roku zaprezentowany został unijny plan dla przemysłu ” Green Deal Industrial Plan” wskazujący przedsiębiorcom kierunki zmian transformacyjnych do zeroemisyjności oraz założenia administracyjne i wskazania do gospodarki cyrkulacyjnej. Jeśli chodzi o branżę pet food największym wyzwaniem (oprócz wyzwań klimatycznych związanych z pozyskiwanym surowcem i produkcją karm) jest redukcja odpadów z opakowań.

Europa ma za cel zredukowanie ilości odpadów z opakowań do 2040 o 15% (nowe rozporządzenie PPWR) oraz zwiększyć recykling plastiku (target 65% na rok 2025 i 70% za kolejne 5 lat). Według badań 86% konsumentów europejskich poniżej 45 roku życia deklaruje chęć płacenia więcej za opakowania przyjazne środowisku. Wiele firm z branży pet food już pracuje nad takimi opakowaniami, zwłaszcza recyklingowanymi. W USA pojawiła się też idea “self-service”, czyli sprzedaży karm w sklepach do opakowań wielokrotnego użytku, które kupujący przynoszą ze sobą.