Otaczający nas świat nieustannie się zmienia i zaskakuje nowymi trendami. Dotyczy to również naszych klientów – opiekunów zwierząt domowych. Czasy, gdy głównym argumentem sprzedażowym była niska cena produktu, dawno odeszły już w zapomnienie. Obecnie na rynku królują trendy, które sprawiają, że mamy niepowtarzalną możliwość skutecznego zaoferowania wymagającym klientom również o wiele droższych produktów. Wystarczy tylko wiedzieć, w jaki sposób się do tego zabrać…
dr inż. Paweł Zarzyński
Jeszcze dwa lata temu jako główny trend kształtujący zachowania konsumentów w branży zoologicznej i nie tylko wskazywano szeroko pojętą proekologiczność. Kupujący poszukiwali produktów wytworzonych z naturalnych składników, powszechnie postrzeganych jako bezpieczne dla zdrowia ich pupili oraz przyjazne dla środowiska. Rzecz jasna, trend ten nadal jest bardzo silny, niemniej specyficzna sytuacja panująca na świecie w ciągu ostatnich dwóch lat sprawiła, że uległ on pewnym modyfikacjom i uszczegółowieniom, a mechanizmy sterujące zachowaniem konsumentów znacznie się zmieniły. Miała na to wpływ zarówno wciąż jeszcze trwająca pandemia koronawirusa wraz ze wszystkimi jej konsekwencjami gospodarczymi i społecznymi, jak i niepewna sytuacja geopolityczna na świecie. Jakie tendencje kształtują zatem obecnie profil naszych klientów i wpływają bezpośrednio na podejmowane przez nich wybory zakupowe? Aby odpowiedzieć na to pytanie, postanowiliśmy zerknąć do raportów na temat najnowszych trendów konsumenckich opracowywanych przez wiodące światowe agencje badania rynku.
Top trendy 2022 według Euromonitor International
Zacznijmy od raportu „Top 10 Global Consumer Trends 2022” opublikowanego niedawno przez znaną również w branży zoologicznej firmę Euromonitor International. Zgodnie z jego tytułem, analitycy tej agencji zdefiniowali w nim aż 10 trendów, które – ich zdaniem – będą miały wiodący wpływ na kształtowanie oblicza biznesu w bieżącym roku.
1. Planowanie alternatyw – obecna sytuacja na świecie sprawiła, że łańcuchy dostaw wielu surowców i komponentów niezbędnych do produkcji kluczowych dóbr zostały zakłócone. Jako przykład, który odczuwamy wszyscy, można wymienić utrudnioną dostępność samochodów osobowych wielu marek wynikającą z braku podzespołów elektronicznych. Co więcej, obecna sytuacja w Ukrainie może spowodować pogłębienie tego trendu również w branży zoologicznej. Ukraina była bowiem eksporterem wielu surowców służących między innymi do wyrobu karmy dla zwierząt. Ze względu na trwającą tam wojnę i zniszczenia kraju jest wysoce prawdopodobne, że producenci korzystający do tej pory z tamtejszych dostaw będą musieli znaleźć alternatywne źródła zaopatrzenia. Może to wpływać na niedobory niektórych produktów na rynku oraz, niestety, windować ich ceny. Ta sytuacja przekłada się również bezpośrednio na zachowania konsumentów, czyli klientów ostatecznych, w tym opiekunów zwierząt domowych. W obecnej sytuacji rynkowej uczą się oni, że niektóre produkty, do których zdążyli się już przyzwyczaić, mogą być czasowo niedostępne. Wobec powyższego stają się bardziej elastyczni i chętnie sięgają po nowe rozwiązania, których wcześniej nie testowali, aby zapewnić swoim pupilom bezpieczną alternatywę w przypadku braku na rynku preferowanych wcześniej produktów. To akurat bardzo dobra informacja również dla sklepów zoologicznych, ponieważ pozwala na skuteczną sprzedaż produktów alternatywnych, a także na wydajny up-selling, czyli polecanie droższych, ale i lepszych rozwiązań w zastępstwie produktów, które chwilowo nie są dostępne.
2. Obawa przed zmianami klimatu – informacje o niepokojących zmianach klimatu zachodzących na świecie od kilku lat zdominowały media. Dlatego wśród konsumentów rośnie poczucie niepokoju o własną przyszłość. Z tego powodu coraz chętniej sięgają po produkty wytworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego i w taki sposób, aby było to bezpieczne dla klimatu. Wiążą się z tym zeroemisyjność, czyli ograniczenie emisji dwutlenku węgla, a także recycling i filozofia zero waste. Jak wykazały badania agencji Euromonitor International, trend ten jest szczególnie silny właśnie wśród opiekunów zwierząt domowych. Dlatego większość firm z branży zoologicznej deklaruje już teraz ograniczenie emisji dwutlenku węgla, wykorzystanie do produkcji surowców pochodzących z recyklingu oraz pozyskanych z poszanowaniem naturalnych zasobów naszej planety (tematami tym szeroko zajmowaliśmy się w poprzednich numerach „ZooBranży”). Ten trend jest bardzo korzystny z punktu widzenia sklepu zoologicznego, pozwala bowiem na skuteczną sprzedaż droższych produktów. Konsumenci rozumieją, że wdrożenie do procesu produkcji idei ochrony środowiska wymaga zastosowania nieco bardziej kosztownych surowców oraz technologii i – jak uczy praktyka – są przygotowani na wydanie w związku z tym większej ilości pieniędzy.
3. Wzrost umiejętności cyfrowych w grupie seniorów – to bardzo ważna informacja dla sklepów i innych przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż w kanale online. Ponad dwa lata pandemii wymusiły wzrost umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami cyfrowymi również wśród starszych konsumentów. O ile przed pandemią zdecydowana większość kupujących w sieci należała do młodszej grupy wiekowej, o tyle w tej chwili wśród fanów zakupów online znajduje się coraz liczniejsza grupa osób starszych. Wiąże się to z koniecznością dostosowania do ich potrzeb i oczekiwań zarówno samych witryn internetowych, jak i sposobu obsługi klienta.
Współczesny opiekun zwierzaka jest bardziej niż kiedykolwiek otwarty na nowości dla swojego pupila. To efekt nie tylko szybko zmieniającego się rynku, ale też ograniczonej dostępności produktów do których zdążył się przyzwyczaić. Znaczenia nabiera tempo w jakim jesteśmy w stanie dotrzeć z nowościami do klienta – mówi Piotr Łuczka, CEO w firmie My Pet Story Sp. z o.o. – W aplikacji MyPetStory każdy sklep zoologiczny w ciągu kilku minut może utworzyć kupon z nowością i wysłać do ponad 40 tys. opiekunów zwierzaków. Regularne prowadzenie działań w aplikacji to lojalna społeczność sklepu, która zagwarantuje skuteczność realizacji postawionych celów.
Aplikacja mobilna MyPetStory jest bardzo chętnie instalowana przez opiekunów zwierząt, pomaga w prawidłowej pielęgnacji pupila oraz pozwala na zapewnienie mu coraz lepszej opieki każdego dnia – dodaje Piotr Łuczka. – A serca miłośników zwierzaków otwiera akcja „Pełna miska dla schroniska”.
Piotr Łuczka
CEO MyPetStory Sp. z o.o.
Dołącz do MyPetStory już dziś!
Zarejestruj swój sklep na www.panel.mypetstory.pl i rozwijaj społeczność swoich klientów w nowoczesnym kanale mobilnym.
4. Sprawne zarządzanie własnymi finansami – przyspieszona przez pandemię cyfryzacja sektora finansowego i bankowości prywatnej sprawiła, że konsumenci otrzymali nowoczesne narzędzia ułatwiające im zarządzanie własnymi finansami i podejmowanie racjonalnych decyzji zakupowych. Paradoksalnie więc, choć wydarzenia ostatnich dwóch lat zwiększyły niepokój klientów o stan ich finansów jednocześnie pozwoliły im sprawniej nimi zarządzać. W rezultacie, jak wykazały badania agencji Euromonitor International, zwiększyło się poczucie bezpieczeństwa kupujących – ponad połowa z nich uważa, że za pięć lat ich sytuacja finansowa będzie lepsza niż obecna. To dobra informacja, bowiem zwiększa chęć klientów do zakupów, w tym również do inwestowania w droższe rozwiązania zapewniające lepszy komfort życia ich pupilom.
Ekologiczna sprzedaż to już nie tylko biodegradowalne opakowania. Choć ich stosowanie jest równie niezbędne, warto także spojrzeć na inne aspekty ekologicznej produkcji. Obecnie równie ważnym elementem walki z degradacją natury jest stosowanie alternatywnych źródeł pożywienia. Jednym z najnowszych ekotrendów jest zastępowanie tradycyjnych białek zwierzęcych proteinami pochodzącymi między innymi z hodowli owadów. Niższe koszty produkcji, mniejsze zużycie energii, a do tego ograniczona produkcja szkodliwych dla środowiska substancji sprawiają, że jest to bardzo obiecujący kierunek walki o przyrodę! W Brit Care Sensitive Insect & Fresh Herring dla kotów zastosowano połączenie białka z owadów i ryby, dzięki czemu uzyskano idealną fuzję innowacji i ekologii.
lek. wet.
Kamil Kowalczyk
ekspert ds. żywienia Brit
5. Wzrost dbałości o jakość życia – sytuacja na świecie, a zwłaszcza pandemia i zagrożenie zdrowia, a nawet życia sprawiły, że współcześni klienci kładą dużo większy nacisk na wzrost dbałości o jego jakość. Dotyczy to również ich domowych pupili. Innymi słowy, chcąc w pełni cieszyć się życiem i doceniać jego wszystkie uroki, są w stanie wydawać więcej pieniędzy na jak najlepsze rozwiązania gwarantujące dobrostan i maksymalny komfort zarówno im, jak i ich zwierzętom. To doskonała informacja dla całej branży zoologicznej, pozwala bowiem na skuteczną sprzedaż produktów z górnej półki oraz oferowanie rozwiązań, których sprzedaż wcześniej mogła być bardziej problematyczna ze względu na niechęć kupujących do wydawania dodatkowych pieniędzy.
6. Metaversum – według analityków Euromonitor International w najbliższym czasie jednym z kluczowych trendów będzie rozwój tak zwanego metaversum, a więc trójwymiarowych ekosystemów cyfrowych związanych z wirtualną rzeczywistością. Jak zauważają specjaliści agencji, od 2017 r. sprzedaż okularów AR/VR wzrosła aż o 56%. Otwiera to nowe możliwości, jeśli chodzi o nowoczesne kanały dotarcia do klienta, których wykorzystanie warto rozważyć również w branży zoologicznej.
7. Dłuższe użytkowanie produktów – na całym świecie coraz silniej rozwija się filozofia zero waste połączona z rosnącą niechęcią do wyrzucania ulubionych produktów. O ile dawniej regularnie zastępowano je nowymi, obecnie coraz częściej daje się im tzw. drugie życie. Rośnie popularność wszelkiego rodzaju second-handów oraz aplikacji mobilnych do odsprzedaży używanych przedmiotów. Z pozoru z punktu widzenia handlu może to być zjawisko niepokojące. Pamiętajmy jednak, że daje nam ono szansę do sprzedaży droższych produktów w myśl zasady, że oszczędnego nie stać na rzeczy tanie. Świadomi konsumenci poszukują bowiem produktów trwałych, które posłużą im przez wiele lat. Są zatem gotowi inwestować w sprawdzone, wiodące marki i wyroby z górnej półki, a nawet luksusowe, wytworzone z lepszych surowców. Jako przykład można chociażby wymienić smycze dla psów czy zestawy akwariowe. W przypadku branży zoologicznej tendencja do dłuższego użytkowania rzeczy nie powinna niepokoić również dlatego, że statystycznie ok. 90% sprzedawanych w nich produktów (biorąc pod uwagę wartość sprzedaży) to tak zwane wyroby FMCG, a więc głównie karmy dla zwierząt, a także żwirki podłoża, kosmetyki i tym podobne, których trend do dawania „drugiego życia” praktycznie nie dotyczy.
W przypadku trendów konsumenckich możemy wyróżnić zmianę priorytetów konsumentów, czyli klienci wiedzą, czego potrzebują, i tego rodzaju produkty kupują, wzrasta również liczba klientów korzystających z zakupów online, które są bezpieczniejsze dla zdrowia każdego kupującego, co za tym idzie – staje się to bardziej potrzebne ludziom niż zwykły kontakt między dwiema osobami. Nasza firma rozwija asortyment zoologiczny w różnych aspektach asortymentowych, pozyskujemy nowe karmy, klatki i wiele innych produktów, które warto sprawdzić na naszej platformie i-serwis. Przede wszystkim klienci bez zbędnych obaw mogą założyć konto na naszym serwisie, sprawdzić ceny oraz zapytać nasz wykwalifikowany personel o produkty, które ich interesują, mają również swobodę w doborze asortymentu, który chcą zakupić (różnorodność marek).
Tomasz Uhlenberg
Przedstawiciel Handlowy
8. Tendencja do przeprowadzki na wieś – obserwowany w okresie pandemii rozwój pracy zdalnej oraz poczucie zagrożenia wynikające z powszechnej obecności koronawirusa sprawiły, że ludzie coraz chętniej wyprowadzają się z miasta na wieś. Wieś jest bowiem postrzegana jako dużo bezpieczniejsza, czystsza i bardziej proekologiczna niż miasto. Doświadczenia ostatnich dwóch lat udowodniły zaś, że może być równie dobrym miejscem pracy, jak wielkie aglomeracje. Na dłuższą metę może się to wiązać ze zmianami oblicza branży zoologicznej, między innymi dotyczącymi preferencji co do rodzaju domowych pupili. Na przykład na wsi więcej osób decyduje się na posiadanie dużego psa. Poza tym więcej przestrzeni, jaką oferuje wieś w porównaniu z ciasnymi miejskimi mieszkaniami, może wpływać pozytywnie na decyzje dotyczące posiadania również innych pupili, przyczyniając się do dalszego rozwoju branży.
9. Wzrost samoakceptacji i zmniejszenie znaczenia tzw. akceptacji społecznej – według specjalistów agencji Euromonitor International wśród kupujących rośnie poczucie własnej wartości. Przez to stają się oni bardziej samodzielni i autentyczni oraz mniej ulegają wpływom. Coraz częściej podejmują własne, indywidualne decyzje zakupowe bez oglądania się na ogólnoświatowe trendy modowe. To doskonała informacja dla wszystkich start-upów oraz niewielkich przedsiębiorstw rodzinnych działających w branży zoologicznej. Zjawisko to powoduje bowiem potrzebę indywidualizacji i wyróżnienia się na tle innych. Tym samym klienci będą chętnie sięgać po towary niszowe oraz wyprodukowane przez lokalne firmy. To również świetne informacje dla sklepów zoologicznych, oznaczają bowiem, że warto inwestować w takie produkty i pomagać klientom w personalizacji ich pupili.
Co jest największą wartością, o którą powinny zabiegać firmy?
Tą wartością jest zaufanie.
Z jednej strony, ciągły zalew informacji i fake newsy bombardujące konsumentów. Z drugiej zaś – problemy z łańcuchami dostaw, wzrosty kosztów spędzające sen z powiek właścicielom firm. Truizmem będzie stwierdzenie, że żyjemy w „ciekawych czasach”…
Konsumenci poszukują marek, którym będą mogli zaufać. Nie mają czasu na eksperymentowanie, chcą tu i teraz korzystać z usług i produktów godnych ZAUFANIA.
Jeśli kupuję drapak dla kota przez internet, mam pewność, że produkt zostanie dostarczony tego dnia, który zaznaczyłem w zamówieniu. Mogę zapłacić w wygodny dla siebie sposób, a zwrot będzie darmowy. Cały serwis sklepu jest intuicyjnie zaprojektowany, a dodatkowo będę mógł przeczytać kilka wartościowych artykułów w zakładce blogowej.
Wchodząc do sklepu stacjonarnego, mam pewność, że zostanę obsłużony w miły sposób, a sprzedawca fachowo mi doradzi, bez wciskania czegoś na siłę. Otrzymam kartę lojalnościową, która dodatkowo będzie mnie zachęcała do regularnych zakupów. Dostanę informację, że za dwa tygodnie w sklepie pojawi się behawiorysta, z którym będę mógł porozmawiać o swoim psiaku.
Zaufanie buduje się metodą małych kroków i wymaga to czasu. Pamiętajmy jednak o starej sprawdzonej zasadzie: utrzymanie starego klienta jest tańsze niż pozyskanie nowego.
Maciej Wernicki
dyrektor marketingu w firmie Azan
10. Paradoks socjalizacji – to ostatni z trendów wskazany przez agencję Euromonitor International. Na czym polega? Otóż w ciągu ostatnich dwóch lat w związku z pandemią klienci przyzwyczaili się, że zdecydowanie najbezpieczniejszym miejscem jest ich własne mieszkanie. Poczucie to ułatwiło im przetrwanie tego stresującego okresu. Niestety, wiąże się ono ze zjawiskiem utrudnionego powrotu do normalności. Jak wykazały badania, wiele osób nawet wciąż obawia się wyjścia z domu. Najlepszym dowodem na to jest fakt, że aż 76% konsumentów stosuje różnego rodzaju środki ochrony osobistej po wyjściu z domu, nawet jeżeli nie jest to wymagane przepisami prawa. Co z tego wynika? Otóż należy liczyć się z tym, że sprzedaż w kanale online, która bardzo znacząco wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat, nadal będzie rosnąć. W przypadku stacjonarnych sklepów zoologicznych bardzo ważne jest przekonanie klienta, że zakupy w nich dokonywane są w pełni bezpieczne, komfortowe i nie wiążą się z żadnym ryzykiem dla ich zdrowia. Dla skutecznego przyciągnięcia
kupujących warto też organizować różnego rodzaju eventy mające za zadanie „ruszenie” ich z domu i sprawienie, że pojawią się w sklepie. Takie działania są o tyle skuteczne, że wiele osób mimo podświadomych obaw o swoje zdrowie jest spragnionych tego rodzaju wydarzeń i chętnie w nich uczestniczy.
Trzy kluczowe trendy konsumenckie w 2022 r. według firmy Mintel
Swój raport opublikowała również niedawno firma badawcza Mintel. Przedsiębiorstwo to zajmuje się prognozowaniem zachowań klientów w perspektywie najbliższych 10 lat i regularnie ogłasza wyniki swoich badań. Według zatrudnionych w nim specjalistów w 2022 roku będą dominować trzy najważniejsze trendy kształtujące zachowania kupujących. Jakie to trendy?
1. Potrzeba kontroli nad własnym życiem – obecna sytuacja na świecie sprawia, że kupujący czują się niepewnie w wielu sferach swojego życia, w tym również w sferze finansowej. Z tego powodu oczekują rozwiązań, które pozwolą im zachować maksymalną kontrolę także nad swoimi finansami. Od dostawców, w tym sklepów zoologicznych, będą zatem wymagać gwarancji jakości oraz terminowości, ale również elastyczności i umiejętności dostosowania się do ich indywidualnych potrzeb. Oczekują także jasnych i klarownych informacji dotyczących zasad współpracy oraz oferowanych przez nich produktów. Klienci poszukują też rozwiązań ułatwiających im planowanie zakupów. Na popularności będą więc zyskiwać wszelkiego rodzaju aplikacje zakupowe oraz inne nowoczesne narzędzia pozwalające na zachowanie pełnej kontroli nad procesem sprzedaży.
2. Poszukiwanie radości i szczęścia – długotrwała pandemia, a także obecna sytuacja geopolityczna na świecie powodują u ludzi stres i niepokój. W związku z tym odczuwają oni dogłębną potrzebę sprawiania sobie radości i zapewniania szczęścia, również poprzez zakupy. Poszukują więc produktów idealnie dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb, oczekują także większej interakcji z marką i pozostawania z nią w stałym kontakcie. Z tego powodu bardzo duże znaczenie mają obecnie social media, w tym content marketing oferowany w nich przez danego producenta. Z kolei dla firm jest to wskazówka, że powinny postępować zgodnie z ideą marketingu 4.0 i bardziej angażować klientów w swój rozwój, pozwalając im na odczucie, że stanowią razem jedną wielką rodzinę i są integralnymi członkami zespołu.
Minął rok od premiery żwirku naturalnego KOTBURY. Z perspektywy tego czasu mogę śmiało rzec – było warto! – mówi Patryk Kamiński, Pet Products Manager | Gdańskie Młyny. – Żwirek dzięki swoim właściwościom i uważnej, acz zabawnej komunikacji z klientem bezpośrednim zyskał spore grono wielbicieli.
Od pierwszych chwil na rynku wokół KOTABUREGO wrzało, jego wyróżniające się na tle konkurencji opakowanie i przychylność konsumentów przyniosła sporo zainteresowania ze strony hurtowni i sklepów – żwirek pojawił się już u największych klientów na rynku, zarówno branży zoologicznej, jak i FMCG.
Firma mogła w tym czasie pracować nad ulepszeniem formuły. Zdecydowaliśmy się na działania, które jeszcze bardziej wyróżniłyby produkt na rynku – zabiera głos Patryk Kamiński – a jednocześnie ważne było, by pozostawić żwirek produktem naturalnym. Zdecydowaliśmy się na opracowanie kompozycji zapachowo-dezodorującej, która powoli, choć bardzo silnie absorbuje urynę. Dzięki temu nie tylko przyjemnie pachnie, lecz także zapobiega rozwojowi drobnoustrojów. Olejek z eukaliptusa znają chyba wszyscy, nie tylko z zapachu, ale również z jego właściwości antybakteryjnych i antywirusowych.
Patryk Kamiński
Pet Products Manager
Gdańskie Młyny
tel. 609 626 300
3. Etyczne i realne działania – współcześni kupujący oczekują od producentów etycznych działań w biznesie dotyczących między innymi ochrony środowiska naturalnego. Wymagają jednak czegoś więcej niż tylko pustych deklaracji i poparcia ich konkretnymi, mierzalnymi danymi. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw składa jasne deklaracje dotyczące między innymi takich celów, jak osiągnięcie zeroemisyjności w zakresie dwutlenku węgla czy wdrożenie w 100% zasad recyklingu wraz z konkretną datą, kiedy to nastąpi. Wiodący producenci publikują bieżące raporty z postępu swoich działań mających zwiększyć ich wiarygodność w oczach klientów. Takie działania można również prowadzić na poziomie sklepu zoologicznego, deklarując proste rozwiązania, jak chociażby rezygnacja z foliowych torebek jednorazowych czy zapewnienie o sprawdzonym pochodzeniu i dbałości o idealny stan zdrowotny oferowanych tam zwierząt.
Tworząc Produkty Animal Island zwracamy uwagę nie tylko na zdrowie i bezpieczeństwo zwierzaków, ale również dbamy o naszą przyrodę. Począwszy od karm aż po nasze szklane akcesoria, wszystko jest z najlepszych surowców i składników.
Szklane akcesoria Animal Island wytworzone są w polskiej hucie szkła, która całą swoją produkcję opiera na działaniach związanych z ochroną środowiska.
• Do produkcji szklanych akcesoriów wykorzystujemy własne szkło odpadowe, tzw. stłuczkę szklaną.
• Drewno i papier używane do naszych akcesoriów posiadają certyfikaty FSC (co oznacza, że wspieramy odpowiedzialną gospodarkę leśną)
• Papier do opakowań również posiada certyfikat FSC
• Dbamy o recykling. Recyklingowi podlega nasze szkło i opakowania gotowych wyrobów szklanych – w przeciwieństwie do ceramicznych misek i pojemników, które nie podlegają recyklingowi.
Ale to nie wszystko – w trosce o zdrowie zwierzaków Szklane akcesoria Animal Island:
• Mają certyfikat food contact – czyli bezpiecznego kontaktu z żywnością.
• Są malowane i zdobione organicznymi farbami.
• Dodatki drewniane zabezpieczone są przed zniszczeniem olejem spożywczym.
• Nasze produkty są zdrowe i bezpieczne (w przeciwieństwie do plastikowych i metalowych misek).
• Nie zmieniają smaku serwowanej karmy.
Otoczenie ma znaczenie!
Animal Island
E Animal Island.eu
Q animal_island_eu
Podsumowanie
Jak wynika z przedstawionych wyżej wniosków sformułowanych przez wiodące agencje zajmujące się badaniem rynku, współcześni konsumenci koncentrują swoje oczekiwania głównie na jakości produktu, sposobie jego wytwarzania z poszanowaniem środowiska naturalnego oraz gwarancjach udzielanych przez producentów w zakresie świadczonych przez nich usług. Te trendy są doskonałą informacją dla branży zoologicznej. Wszystko wskazuje bowiem na to, że w dłuższej perspektywie czasowej mogą się przyczynić do jej rozwoju, pozwalając na skuteczną sprzedaż produktów z górnej półki oraz przekonanie klienta do dokonywania świadomych wyborów mających na celu zapewnienie szczęścia i radości zarówno jemu, jak i jego domowym pupilom.