Według najnowszego raportu Mintel na całym świecie wskaźniki ilości gospodarstw domowych, w których obecne są zwierzęta są wyższe niż kiedykolwiek. Badania konsumenckie wykazały, że najwyższy jest odsetek opiekunów zwierząt w Stanach Zjednoczonych i Brazylii, gdzie wynosi odpowiednio 73% i 71%. Nie tylko konsumenci w obu Amerykach darzą sympatią zwierzęta, ponieważ ponad połowa konsumentów w Wielkiej Brytanii i Niemczech również posiada zwierzę domowe. Badania ankietowe przeprowadzono internetowo.
Zwierzęta domowe nie tylko zapewniają towarzystwo – ich opiekunowie mają teraz nadzieję, że mogą one pomóc w rozwiązywaniu rzeczywistych problemów, takich jak depresja, lęk, a nawet zdrowie serca. Co więcej, wraz z przyjęciem przez społeczeństwo samotnego i bezdzietnego stylu życia, zwierzęta domowe są obecnie coraz częściej postrzegane jako część rodziny, a ich starsi opiekunowie coraz częściej uważają się za rodziców. W Chinach młodsi opiekunowie zwierząt domowych w wieku 18-24 lat częściej postrzegają swoje zwierzęta jako partnerów życiowych. W Stanach Zjednoczonych młodsi dorośli postrzegają zwierzęta jako towarzyszy i prekursorów rodzicielstwa. Jak widać z powyższego, rola zwierząt domowych jest redefiniowana, ponieważ są one coraz częściej włączane we wszystkie aspekty życia.
Opiekunowie zwierząt domowych coraz częściej poszukują karm, które promują ogólny stan zdrowia i dobre samopoczucie, z naciskiem na naturalne składniki. Konsumenci analizują listy składników i preferują produkty z prostą, przejrzystą listą rozpoznawalnych składników zamiast bardziej przetworzonych opcji (w podobnym duchu, jak obecne obawy dotyczące ultra-przetworzonej żywności w diecie ludzi). Co ciekawe, coraz częściej opiekunowie zwierząt domowych angażują się w ich kąpiele i pielęgnację. Trend ten jest napędzany przez doświadczenie budowania więzi pomiędzy opiekunem a podopiecznym. Rozwój nowych produktów w branży pielęgnacji zwierząt domowych również przenika się z kategorią pielęgnacji ludzi i coraz bardziej promuje delikatność i naturalność, wraz z ochroną bariery skórnej i przydatnością dla skóry wrażliwej. Obecnie dla marek z branży pielęgnacji zwierząt domowych kluczowe znaczenie ma uwzględnienie trendów związanych z kosmetologią ludzką w rozwoju nowych produktów. Pet Wellness ewidentnie jest nowym trendem rynkowym.
więcej na temat raportu można znaleźć tutaj: https://www.mintel.com/insights/household/pet-industry-trends/