Według najnowszego raportu „Euromonitor FMCG Outlook 2025 Edition” karma dla zwierząt to jedna z najszybciej rosnących kategorii w globalnym handlu FMCG. W 2025 roku jej wartość sięga 152,8 mld USD, a rynek ma dalej rosnąć dzięki innowacjom zdrowotnym, personalizacji, technologiach AI i sprzedaży online. Pet food należy też do najszybciej rosnących kategorii FMCG w prognozie do 2029 r.
Pomimo presji kosztów życia, opiekunowie zwierząt nie rezygnują z jakości – skłonni są płacić więcej za produkty wspierające zdrowie i dobre samopoczucie pupili. Wzrost wartości rynku napędzają innowacje funkcjonalne, transparentność składu i dbałość o dobrostan zwierząt. Klienci coraz częściej wybierają karmy o potwierdzonym działaniu – wspierające odporność, trawienie i ogólny dobrostan pupili. Dla sklepów zoologicznych to znak, by inwestować w produkty premium, linie weterynaryjne i subskrypcyjne modele sprzedaży, które odpowiadają na rosnące oczekiwania opiekunów zwierząt.