Indonezyjski rynek karmy dla zwierząt domowych gwałtownie wzrósł, osiągając wartość 237 mln USD w 2023 r., co stanowi wzrost o 24,5% w porównaniu z wartością 190,38 mln USD z poprzedniego roku. Rosnąca liczba kotów napędza rozwój indonezyjskiego rynku karmy dla zwierząt domowych. Populacja zwierząt domowych w kraju wzrosła o 75,7% w latach 2017-2022. Koty są najliczniejszymi zwierzętami domowymi, a ich populacja szacowana jest na 5,1 miliona w 2022 roku, co oznacza wzrost o 137,6% w latach 2017-2022, a do roku 2026 ma osiągnąć niemal 6 mln. Wraz z rosnącą populacją kotów, rynek karmy dla kotów stał się największym segmentem branży. Ze względów kulturowo-religijnych psy są obecne tylko w około 10% indonezyjskich gospodarstw domowych. W latach 2022-2023 indonezyjski rynek detaliczny karmy dla zwierząt domowych wzrósł ze 166 mln USD do 214 mln USD, co oznacza wzrost o 27,2% rok do roku. Karma dla kotów napędzała znaczną część tego wzrostu, rosnąc o 124 mln USD w 2022 r. do 166 mln USD w 2023 r. Z drugiej strony, sprzedaż detaliczna karmy dla psów wzrosła tylko o 12,4%. Udział karmy dla kotów w rynku wzrósł proporcjonalnie z 74,6% całego rynku karmy dla zwierząt domowych i rośnie, podczas gdy segment karmy dla psów stanowi około 20%.