Według Polskiego Instytutu Ekonomicznego Polska jest piątym co do wielkości eksporterem karm dla psów i kotów na świecie. Karma należy do czołowych grup towarowych polskiego eksportu. W 2022 roku obsłużyliśmy eksporterów z 76 krajów. Najwięksi odbiorcy to Niemcy, Wielka Brytania, Francja i Czechy. Ale karmy docierały też do USA czy Australii. Pod koniec czerwca 2023 roku otworzył się też dla naszych karm rynek chiński, który ma ogromny potencjał. 

Z prognoz wynika, że do roku 2028 karma dla zwierząt przesunie się do top 10 najczęściej kupowanych kategorii produktowych w Polsce. Na tę chwilę polski klient najchętniej wybiera karmę mokrą ( w kategorii karm mokrych dla kotów dominują karmy porcjowe na 1 posiłek), a z karm suchych opakowania do 5kg. Populacja psów i kotów w Polsce nieznacznie wzrosła od zeszłego roku (psów o 100 tys., kotów o 150 tys.).

Dla polskich konsumentów coraz istotniejsze są kwestie prośrodowiskowe, kiedy dokonują decyzji zakupowych. Według raportu GfK Consumer Life Poland “Green Gauge. Przyszłość zrównoważonego rozwoju” 73% polskich konsumentów uważa, że jest ważne, żeby marki podejmowały odpowiedzialne ekologicznie działania. Gen X najczęściej sprawdza informacje o prośrodowiskowych praktykach firm (32%, Millenialsi 28%, Gen Z 25%). Zmiany klimatu plasują się tuż za inflacją w kwestiach najbardziej niepokojących osobiście konsumentów. Jakie deklaracje producentów sprawiają, że konsument chętniej sięga po dany produkt? Są to: naturalny/bez sztucznych składników, składniki oddziałujące na zdrowie, przyjazne dla środowiska, wytwarzane w Polsce, bez GMO, przyjazny dla zwierząt, czy polecany przez ekspertów.