Cyfryzacja, zrównoważony rozwój, produkty premium i uśmiechnięte twarze – oto słowa, którymi najlepiej można podsumować targi Interzoo 2022.
Po czterech latach około 28 000 gości branżowych ze 129 krajów przyjechało do Norymbergi, aby osobiście poznać najnowsze artykuły i usługi dla psów, kotów, ryb i wielu innych zwierząt domowych od 1329 wystawców z 59 krajów. Ograniczenie eksploatacji środowiska naturalnego przy tworzeniu najwyższej jakości produktów, naturalne regionalne składniki, recykling, krótkie odległości transportu to najczęściej powtarzane hasła. Co się za nimi kryje i czy znalazły odzwierciedlenie w produktach? 

Obecny rozwój stylu życia, dłuższy czas pracy w domu i większa świadomość własnego zdrowia znalazły odzwierciedlenie na rynku artykułów dla zwierząt. Większy nacisk położono na zdrowie zwierząt domowych. Karmy na każdym etapie życia, bez sztucznych dodatków, które nie są potrzebne, ekologiczne warzywa oraz alternatywne źródła białka. Wśród surowców do produkcji karm dla psów i kotów rośnie udział białka owadziego, którego produkcja jest o wiele mniej obciążająca dla środowiska niż w przypadku tradycyjnych źródeł białka zwierzęcego. Rośnie poziom różnorodności w diecie wzbogaconej o lody, smoothie oraz obietnicę nowej energii dzięki witaminom, immunoglobulinom i konopiom.  

Wśród akcesoriów dominowały produkty mające wzbogacać środowisko życia zwierząt i wspólne spędzanie czasu, jak bezpieczne, obszerne klatki, wielopoziomowe drapaki, półki, maty i inteligentne zabawki. Firmy wdrożyły rozwiązania cyfrowe w produktach, by opieka stała się bardziej wygodna: karmniki sterowane przez aplikację dla zwierząt pozostających w domu, akwaria monitorowane z poziomu aplikacji, trackery dla zwierząt czy aplikacje poprawiające edukcję i zapobieganie kosztownym błędom w opiece oraz umożliwiające wygodne zakupy.

Troska o planetę i jej naturalne zasoby wybrzmiewała głośniej niż dotychczas. Producenci podkreślali naturalne pochodzenie surowców, biodegradowalność zarówno opakowań, jak i samych produktów, na przykład żwirków dla kotów, zabawek, miski wykonane z naturalnych materiałów czy mikrobiologiczne odplamiacze. Wiele z prezentowanych nowości zostało wytworzonych przy zastosowaniu surowców pochodzących z odzysku lub odpadu produkcyjnego w myśl zasady „zero waste”. Opakowania produktów zostały zaprojektowane tak, aby można było je ponownie wykorzystać lub przetworzyć. Również konstrukcja i wystrój samych stoisk i POS współgrały z ideą ochrony planety: wielokrotnego użytku, wykonane z naturalnych tworzyw, takich jak drewno/sklejka.

Zauważalny był także trend glamour. Wyraźnie widać, że w dzisiejszych czasach produkty dla zwierząt są projektowane w taki sposób, aby spełniały coraz większe wymagania opiekunów i stanowiły niekwestionowaną ozdobę mieszkania. Producenci zaprezentowali eleganckie torby, legowiska, drapaki dla kotów, klatki i kojce dla zwierząt, a także designerskie szelki, smycze i obroże.

Pewnym zaskoczeniem „in minus” na targach Interzoo 2022 była stosunkowo niewielka liczba firm z branży akwarystycznej. Na tym tle pozytywnie wyróżnił się lider w tej kategorii, firma AQUAEL, która na dwóch stoiskach zaprezentowała wiele nowości, m.in. filtr sterowany aplikacją, nowe oświetlenie oraz zbiorniki zaaranżowane na najwyższym poziomie przez Michała Adamka. Swój debiut na Interzoo zaliczyła również firma AQUA-ART oferująca akcesoria do aquascapingu oraz rośliny in vitro sprzedawane w opakowaniach zwrotnych wielorazowego użytku.

Organizatorzy targów Interzoo już dziś zapraszają na kolejną edycję tej imprezy, która ma się odbyć w dniach od 7 do 10 maja 2024 roku.

A co mieli do powiedzenia o najważniejszej tegorocznej imprezie branżowej uczestnicy targów Interzoo 2022? Oto ich opinie.

amiplay

Targi Interzoo to bardzo ważne wydarzenie międzynarodowej branży zoologicznej. Podczas tegorocznej edycji pojawiło się wielu wystawców z całego świata oraz ogromna liczba odwiedzających. Można było dostrzec znaczącą potrzebę nowości wśród klientów, niewątpliwie spowodowaną czteroletnią przerwą w wydarzeniu. Stoisko amiplay znajdujące się na pierwszej hali budziło bardzo duże zainteresowanie wśród odwiedzających. Odbyliśmy mnóstwo ciekawych rozmów handlowych, poznaliśmy zapotrzebowanie rynków światowych, zaprezentowaliśmy nieznane dotąd na skalę międzynarodową nowości, takie jak BeHappy, Samba czy rozszerzona o ubrania kolekcja Denim. Bardzo cieszy nas fakt, że mimo dużej konkurencji z całego świata produkty amiplay cieszyły się pozytywnym odbiorem wśród odwiedzających. Opinie klientów utwierdziły nas w przekonaniu, że kierunek, który obraliśmy, to słuszna droga, i zamierzamy nią podążać nadal. Mamy nadzieję, że targi takie jak Interzoo pozwolą nam zapracować na jeszcze szerszą rozpoznawalność marki amiplay na arenie międzynarodowej.

Aquael

Targi w Norymberdze dają wgląd w światowy rynek najnowszych produktów dla zwierząt. Są też miejscem wzmacniania relacji między ludźmi z branży zoologicznej. Tym, co często wybrzmiewało podczas rozmów między uczestnikami Interzoo, była radość z możliwości spotkania się ze znajomymi z branży po raz pierwszy od czasów pandemii. 

Ważnym trendem, który dało się zauważyć na targach, był trend ekologiczny. Coraz więcej firm – tak jak my – używa naturalnych budulców do produkcji akcesoriów dla zwierząt, opakowań i stoisk targowych. W Aquael wierzymy, że wszyscy potrzebują bliskości z naturą i rozumiemy, jak wielką odpowiedzialnością jest dbałość o środowisko naturalne. Dlatego systematycznie podejmujemy wysiłki, aby ograniczyć ilość tworzyw sztucznych w naszych produktach, a tam, gdzie użycie plastiku jest niezbędne, wykorzystywać w jak największym stopniu ten pozyskany z recyklingu. Na Interzoo zaprezentowaliśmy nową, ekologiczną linię dla zwierząt o nazwie ecomfy, której – zarówno akcesoria, jak i opakowania – zostały niemal w całości wykonane z naturalnych surowców. Tak samo jak stoisko Aquael i Comfy, do zbudowania którego użyliśmy głównie drewna i prawdziwej trawy. Aluminiowa konstrukcja została natomiast okryta specjalnie zaprojektowanym i uszytym „ubraniem” z certyfikowanej, ekologicznej tkaniny. Co ważne, wszystkie elementy naszego stoiska zostaną wykorzystane ponownie, nic nie trafiło do kosza.

Jeśli chodzi o trendy akwarystyczne, to Aquael był na Interzoo liderem i zostało to docenione przez zagranicznych influencerów. Swoją premierę święcił nasz nowoczesny i wyczekiwany przez branżę filtr do akwarium Hypermax Link z aplikacją na telefon, który pojawi się w sprzedaży jesienią.

AZAN

Tegoroczne targi Interzoo w Norymberdze obfitowały w stoiska, które zdecydowanie stawiały na przyszłościowe, ekologiczne podejście do produkcji karm i akcesoriów dla czworonogów. Coraz częściej występujące hasła dotyczące dbałości o środowisko i postępowania zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju zostały dopełnione przez minimalistyczne wyposażenie poszczególnych stoisk. Dumnie prezentowały się pokarmy oparte na alternatywnych źródłach białek, takich jak insekty, biodegradowalne woreczki i opakowania nadające się do recyklingu. Wartą do zauważenia kwestią jest bardzo mocna obecność europejskich graczy (między innymi nasi przyjaciele z Vafo). Lokalna działalność ma szansę wiele zyskać ze względu na obecną sytuację rynkową związaną z problemami z łańcuchem dostaw.

Doskonale było spotkać się z zagranicznymi wystawcami, z którymi z powodu pandemii i przerwy w organizacji targów kontakt personalny był czasowo utrudniony. Spora liczba hal zagwarantowała wielogodzinną przechadzkę, podczas której można było się zapoznać z nowinkami z całego świata i nawiązywać wartościowe współprace. Mamy nadzieję, że wiele nowości ze świata zostanie ciepło przyjętych przez opiekunów zwierząt domowych również w Polsce.

Best 4 Animal Care Sp. z o.o.

Tematem przewodnim tegorocznych targów Interzoo było „Zdrowe żywienie”, co odzwierciedla silny trend ostatnich dwóch lat. Okres pandemii to znaczące zwiększenie zainteresowania zdrowym odżywianiem zarówno ludzi, jak i ich czworonożnych pupili. Dlatego też w ofercie wielu producentów pojawiła się jako uzupełnienie oferty karm suchych lub zdecydowanie powiększyła się oferta karm mokrych. To często karmy w wersji monobiałkowej i wykorzystujące  źródła  białka dotychczas mniej popularne, a poszukiwane przez klientów, jak konina, kozina, jeleń czy  gęsina. Silnym trendem jest zwiększenie oferty karm mokrych i przysmaków BIO wykorzystujących organiczne składniki. Wielu producentów wprowadziło wersje karm i przysmaków z białka owadów. Dla wielu może być to zaskakujące, ale sprzedaż produktów bazujących na owadach, szczególnie dla psów, tak szybko rośnie w Europie, że również tego składnika zaczyna brakować do produkcji. Nowym ciekawym kierunkiem jest koncepcja karm mokrych bez dodatków sztucznych witamin czy minerałów i założenie, że wszystko, co potrzebne do zdrowego odżywiania, pochodzi z naturalnych składników. Warto także wspomnieć o samych opakowaniach karm, które stają się coraz bardziej ekologiczne. 

Laboratorium DermaPharm

Po raz kolejny utwierdziliśmy się w przekonaniu, że Interzoo to impreza branżowa, na której po prostu nie może nas zabraknąć. Wydźwięk tegorocznej edycji – pierwszej stacjonarnej w postpandemicznej rzeczywistości oraz naznaczonej echem wojny u naszych sąsiadów – był inny niż każdej poprzedniej. Entuzjazm wynikający z przywrócenia targom ich nadrzędnej funkcji, czyli możliwości spotkań biznesowych „na żywo”, w sposób naturalny przeplatał się z zadumą. Z perspektywy marketera ponowna sposobność obserwacji światowych trendów rynkowych w jednym miejscu była długo wyczekiwanym i niezwykle ciekawym doświadczeniem – mówi Katarzyna Gębala, brand manager Laboratorium DermaPharm.

Katarzyna Gębala
Brand manager
Laboratorium DermaPharm

Imprezy typu Interzoo są niezwykle cennym wydarzeniem, dzięki któremu możemy spotkać w jednym miejscu i czasie wielu naszych obecnych partnerów biznesowych, jak również nawiązać nowe, cenne kontakty. Bardzo trudno to osiągnąć w inny sposób, dlatego myślę, że zarówno my, jak i całe środowisko branżowe z niecierpliwością oczekiwaliśmy imprezy tego formatu, zwłaszcza po tak długiej, czteroletniej przerwie. Jako Dział Eksportu widzimy wiele możliwości dalszego rozwoju zarówno pod kątem wolumenu sprzedaży, jak i nowinek produktowych, które pojawiły się na targach Interzoo – mówi Anna Gorzkowska, general export manager Laboratorium DermaPharm.

Anna Gorzkowska
General export manager
Laboratorium DermaPharm

INTER-ZOO

Tegoroczne targi w Norymberdze oceniamy bardzo pozytywnie. Zainteresowanie naszymi produktami przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. W tym roku postawiliśmy na całkowicie nowy wygląd stoiska, co pozwoliło nam zaprezentować produkty w bardziej mieszkaniowych aranżacjach. I to klientom się bardzo spodobało.

Nasi partnerzy w dalszym ciągu zwracają bardzo dużą uwagę na wizualny wygląd produktu, ale również na aspekty funkcjonalne i ograniczające koszty transportu i logistyki wewnętrznej. Dlatego na targach premierę miały nasze nowe kolekcje: Premium Collection i Collapsible Collection. 

W Inter-Zoo wierzymy, że nasze zwierzaki są członkami rodziny i bratnimi duszami, dlatego głównym założeniem kolekcji premium było stworzenie stylowych i funkcjonalnych produktów pasujących do aktualnych trendów mieszkaniowych. 

Nowoczesny design, duże rozmiary i możliwość składania to największe zalety klatek składanych. Nasza propozycja okazała się bardzo dobrą odpowiedzią na rosnące koszty logistyczne oraz dynamicznie zmieniające się wymagania dotyczące wielkości klatek.

PETMEX COMPANY

Petmex od początku kładzie duży nacisk na współpracę międzynarodową. Już rok po utworzeniu przedsiębiorstwa, w 2016 r., byliśmy obecni jako wystawca na targach Interzoo w Norymberdze. Cieszymy się, że po sześciu latach znowu mogliśmy uczestniczyć w tym prestiżowym wydarzeniu. Jak je oceniamy? Na pewno bardzo pozytywnie! Branża pet food, w której działamy, mocno się rozwija i z roku na rok przynosi coraz większe zyski. Liczba wystawców i odwiedzających tegoroczną edycję targów była tego najlepszym przykładem. W ciągu czterech dni trwania targów odbyliśmy ponad 150 spotkań i rozmów z obecnymi oraz nowymi kontrahentami z Europy i spoza jej granic. Obecni partnerzy byli zainteresowani naszymi nowymi produktami i zgłaszali potrzebę zwiększania ilości zamówionych towarów. Z kolei nowi klienci podkreślali chęć długofalowej współpracy, stawiając na formułę white label. Z pewnością Petmex sporo zyskał dzięki tym targom i już teraz nie możemy doczekać się kolejnej edycji Interzoo w 2024 roku!

POKUSA

Naturalne suplementy Pokusa For Health wzbudzały duże zainteresowanie. Szczególnie cieszy nas fakt, że nasze nowości spotkały się z wielkim entuzjazmem klientów odwiedzających nasze stoisko. Linia olejów OceanicLine, w której znajdziecie: olej z kryla arktycznego – Antarctic Krill Oil, olej z wątroby dorsza – Cod Liver Oil Tran oraz olej z dziko żyjących ryb morskich – Omega-3 Fish Oil, była niekwestionowanym hitem tych targów. Mieliśmy również okazję do zaprezentowania kolejnych nowości z naszej oferty, takich jak m.in nowe linie karm suchych i mokrych: Feel The Wild oraz Premium Selection oraz hitu tego lata, czyli lodów dla psów Doggy Ice Cream. Do zobaczenia na kolejnym INTERZOO 2024!

Pupil Foods

INTERZOO w Norymberdze to największe w Europie targi branży zoologicznej. Doskonała organizacja, wyśmienita atmosfera oraz ogrom inspiracji i wiedzy, z którymi wracamy do domu.

Nasza najnowsza marka FOLK – karma sucha i mokra dla psów i kotów – znakomicie wpisała się w panujące na rynku trendy, ale też daleko wyprzedziła je swoim rozmachem i całościową strukturą. Nasza opowieść o gotowaniu w myśl tradycji, ale z nowoczesnym podejściem do technologicznych zdobyczy, opowiadana przez FOLK historia, spójność przekazu merytorycznego i graficznego, filozofia życia po prostu – wszystko to znalazło swój entuzjastyczny odbiór na rynku, a targi przypieczętowały zasadność naszych działań. Konsument przez ostatnie lata zmienił się w świadomego prosumenta. Porównuje receptury, szuka informacji, poszerza swoją wiedzę. Czas pandemii, który mocno ograniczył targi we wcześniejszych latach, zdecydowanie wpłynął na tegoroczną frekwencję targów Interzoo. Cieszymy się, że mogliśmy się spotkać na swoim stoisku z tyloma wspaniałymi gośćmi, i z niecierpliwością czekamy na kolejną możliwość zaprezentowania tego, nad czym nieustannie pracujemy. 

Reef Factory

Z jednej strony Interzoo było dla Reef Factory świetną okazją do spotkania się i wzmocnienia relacji z dystrybutorami i właścicielami sklepów z całej Europy, z którymi na co dzień współpracujemy, z drugiej – umożliwiło nam nawiązanie wielu nowych, obiecujących relacji biznesowych, które pozwolą nam rozszerzyć obecność naszej marki na nowych rynkach. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się nasze dwie planowane premiery rynkowe – linia produktów chemicznych dedykowanych akwariom morskim oraz Smart Tester – zaawansowane urządzenie pomiarowe, które w połączeniu z naszymi pompami dozującymi i automatycznymi akcjami pozwoli akwarystom łatwo, poprzez aplikację mobilną, zarządzać poziomem Ca, Mg, PO4 i NO3 – kluczowymi parametrami dla utrzymania koralowców w dobrej kondycji. Od początku powstania marki niezmiennym zainteresowaniem cieszy się nasza rodzina 17 smart urządzeń do zarządzania akwarium morskim za pomocą jednej aplikacji Smart Reef – tak było również tym razem.

TROPICAL

Tegoroczne targi Interzoo to dla nas niezwykle ważne wydarzenie. Odwiedzili nas klienci z całego świata, a nasze nowości cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Frekwencja była wysoka. Była to dla nas też okazja do świętowania 45-lecia firmy.

Targi utwierdziły nas w przekonaniu, że jesteśmy liderem branży zoologicznej, a klienci nieustannie zwracają uwagę na wysoką jakość oferowanych przez nas produktów. Zaprezentowaliśmy prawie 40 nowości.

Bardzo pozytywnie została przyjęta nasza linia pokarmów KOI. Perfekcyjnie opracowany skład i idea odpowiedniego doboru produktów z tej linii do karmienia w zależności od temperatury i zapotrzebowania ryb spotkały się z dużym uznaniem.

Mieliśmy możliwość zaprezentowania współdziałania naszych trzech preparatów akwarystycznych: Supreme, Bacto-Active i Nitri-Active, które, działając kompleksowo, przyspieszają prawidłowy start zbiornika, jego dojrzewanie i stabilizację. Nowościami wśród preparatów były Nitri-Active, Marine Power Nitri-Active i Marine Power Bacto-Active.

Prezentowaliśmy także pokarm wybarwiający Vitality & Color Granules. Jego nowa formuła gwarantuje rybom codzienną porcję pięknego wybarwienia. Z kolei dla gryzoni przedstawialiśmy serię pokarmów Tropifit All in 1. Opracowując ją, wzięliśmy pod uwagę indywidualne zapotrzebowanie każdego gatunku. Stworzyliśmy karmę w postaci jednorodnego, ekstrudowanego granulatu, który zapobiega selektywnemu wyjadaniu poszczególnych składników karmy.

Zaprezentowaliśmy również karmy dla psów TropiDog Probiotic Line – linię wzbogaconą o probiotyk Bacillus subtilis. Pokarmy z tej linii uwzględniają specyficzne wymagania czworonogów w zależności od ich wieku, rozwoju oraz wielkości rasy. Dodatek superfoods wzmacnia odporność i witalność oraz sprzyja pięknej i lśniącej sierści.

Z targów Interzoo wróciliśmy optymistycznie nastawieni i zmotywowani do dalszej pracy. Odbyliśmy wiele inspirujących i ważnych spotkań z dotychczasowymi partnerami biznesowymi i nawiązaliśmy nowe kontakty.

Vet Expert/ Vet Planet

Po długiej przerwie mieliśmy okazję uczestniczyć w największych targach zoologicznych Interzoo 2022 w Niemczech. To wydarzenie gości na stałe w naszym kalendarzu i jest wspaniałą okazją zarówno do zacieśnienia współpracy ze stałymi partnerami, jak i nawiązywania nowych kontaktów. Obecnie produkty VetExpert są obecne w ponad 40 krajach na czterech kontynentach, a Interzoo pozwoliło nam nawiązać kontakty z firmami na nowych dla nas rynkach. 

W tym roku również w szczególny sposób promowaliśmy naszą nową linię karm superpremium Raw Paleo z wołowiną oraz linię przysmaków naturalnych Mr. Bandit. Zainteresowanie oraz opinia naszych odbiorców utwierdziły nas w przekonaniu, że nasze produkty są innowacyjne i potrzebne.

Dziękujemy wszystkim za odwiedzenie naszego stoiska. Było nam bardzo miło gościć naszych klientów, wymieniać poglądy, dyskutować na temat branży oraz zaprezentować nasze produkty.

Do zobaczenia za dwa lata!

Kormotech 

Nasza ukraińska firma produkująca karmę dla zwierząt nadal się rozwija pomimo zniszczeń w jej ojczyźnie. Na Interzoo 2022 Kormotech zaprezentował dwie nowości w segmencie premium i superpremium. Co więcej, nadal przyciąga międzynarodową pomoc dla czworonożnych zwierząt domowych na Ukrainie podczas wojny.

Już dziesiąty rok z rzędu Kormotech pojawia się na wystawie i przedstawia światu ukraińskie marki. W tym roku Kormotech zaprezentował swoje produkty i możliwości na 130 metrach kwadratowych. W ciągu dziesięciu lat stoisko firmy rozrosło się prawie dziesięciokrotnie. 

Tym razem zaprezentowaliśmy dwie topowe nowości – superpremium holistyczną linię Optimeal Beauty na bazie owoców morza oraz linię premium Selection od Club 4 Paws, która wyróżnia się na tle europejskich producentów pod względem wypełnienia i wyglądu.

Marki Kormotech są godnymi konkurentami wśród europejskich producentów. W Europie rośnie trend na alternatywne białka – na przykład owady. Kładzie się nacisk na zrównoważony rozwój i nadużywanie zasobów. Tymczasem amerykańscy producenci są bardziej skoncentrowani na nowych produktach mięsnych, takich jak liofilizacja, barf czy konopie.

Kormotech jako jedna z nielicznych firm posiadała managerów sprzedaży, brand managerów, R&D oraz kontrolę jakości, która pozwoliła partnerom uzyskać wyczerpujące odpowiedzi na wszystkie pytania.

prof. dr hab. Michał Jank

Targi Interzoo były chyba najbardziej oczekiwanym wydarzeniem branży zoologicznej w tym roku – i to nie tylko ze względu na swój tradycyjny już rozmach, lecz także na fakt, że były to pierwsze targi „popandemiczne”. Niestety słowo „popandemiczne” nie dotyczyło wystawców z Chin, którzy tłumnie nie dotarli na imprezę z powodu epidemii COVID-19 i których brak był bardzo wyraźnie widoczny. Wyraźnie widoczny był także brak wystawców i gości z Rosji i w efekcie targi były zdecydowanie mniejsze niż te „przedpandemiczne”. Wojna tocząca się na Ukrainie spowodowała dramatyczne zmiany na rynku surowców i paliw, co sprawiło, że dostępność produktu i jego cena były głównymi tematami toczących się rozmów. Podobnie zresztą jak powszechnie zadawane pytanie, ile jeszcze podwyżek wytrzyma końcowy klient – czyli opiekun zwierzęcia. Sytuacja panująca na rynkach niejako automatycznie wymusiła bardzo szybkie zmiany w rodzaju oferowanych produktów – produkty wegańskie dla psów stały się niemal standardem, podobnie jak białko owadzie w karmach dla psów, a niekiedy także kotów. Widać także bardzo wyraźny trend w kierunku cyfryzacji opieki nad zwierzętami i poszukiwanie coraz to nowszych produktów ułatwiających interakcję z podopiecznymi – to ukłon w kierunku najmłodszych opiekunów zwierząt.

Trzeba także podkreślić, że na tegorocznym Interzoo bardzo dobrze zaprezentowały się firmy z Polski, których liczba chyba po raz pierwszy przekroczyła liczbę wystawców francuskich. Z Polski pochodziły produkty właściwie z każdej kategorii i rodzaju, a stoiska niektórych z polskich firm obecnych już od wielu lat na Interzoo po prostu rzucały się w oczy. A goście, jak to goście – niezależnie od tego, z jakiego kraju pochodzili, szukali przede wszystkim nowości i produktów, na których stabilne dostawy mogliby liczyć w ciągu najbliższych dwóch lat, czyli do kolejnego Interzoo.

Pełna fotorelacja pod linkiem: https://www.dropbox.com/sh/4bqpubavxdgzayb/AABYHFjiOlkrik9DRRzw32e_a?dl=0