W dniach 22-24 stycznia 2025 w Pradze odbyła się kolejna, 25. edycja GPF. Czołowi przedstawiciele branży wymieniali się doświadczeniami oraz zastanawiali nad przyszłością. Zdecydowanie wszyscy uznają, że dynamiczne zmiany zachodzące na świecie wymagają zachowania elastyczności. Dotyczy to także trendu humanizacji. Wskazuje się na rosnące znaczenie AI w branży. Z badania konsumenckiego Nielsena wynika, że aż 4 na 10 klientów zaakceptowałoby rekomendacje produktów od asystentów AI.
Przypomniano także o istotność CX i komunikacji odpowiedniej dla danego pokolenia. Ponieważ starsze pokolenia stanowią większość opiekunów zwierząt domowych na rynkach USA i UE i mają najwięcej pieniędzy do wydania, powinny pozostać kluczowym rynkiem docelowym. Do tego są oni nadal przywiązani do modelu zakupów w sklepach stacjonarnych, więc warto stawiać na unikatowe doświadczenia zakupowe. Ważnym sektorem, na którym warto się koncentrować są produkty dla kotów. To młodsze pokolenia preferują koty, jako wygodniejszych towarzyszy miejskiego życia. Wskazuje się, że “rodzice” kotów są zwykle bardziej lojalni wobec marek, co czyni z nich wartościowych klientów. Podkreślono także rolę komunikacji omnichannel jako rewolucji w sprzedaży. Za region o dużym potencjale przyszłości i inwestowania uznano region Azji i Pacyfiku (APAC).