Według analiz branża żywienia zwierząt domowych nadal wykazuje silny wzrost, choć wzrost ten spowalnia w porównaniu z poziomami z czasów pandemii. Najnowsza prognoza przewiduje wzrost globalnej złożonej rocznej stopy wzrostu (CAGR) o 3,9% w stosunku do ubiegłego roku. Podczas gdy konsumenci nadal są zainteresowani wysokiej jakości produktami, obecna niepewność gospodarcza zmusza opiekunów do poszukiwania opłacalnych opcji, które zapewnią wysokiej jakości odżywianie i funkcjonalność ich ukochanym zwierzętom, które 91% respondentów traktuje jak członków rodziny. 73% opiekunów zwierząt domowych na całym świecie twierdzi, że pomimo rosnących cen nadal priorytetowo traktują zabawki lub przysmaki.
Możliwości rozwoju dla firm z branży w 2025 roku upatrywane są w obszarach:
1. Korzyści funkcjonalne, dzięki którym młode zwierzęta są szczęśliwe i zdrowe do późnych lat życia  – dlatego, że 78% opiekunów na świecie jest zainteresowanych produktami, które mogą pomóc wydłużyć życie ich pupili.
2. Wysokiej jakości i zdrowe składniki, które opiekunowie mogą łatwo rozpoznać
3. Spersonalizowane produkty opracowane dla określonych ras i etapów życia
4. Odkrywanie alternatywnych kanałów sprzedaży detalicznej dla wymagających konsumentów
5. Edukacja konsumentów w zakresie prawidłowego żywienia zwierząt domowych i innowacyjnych składników
6. Wykorzystywanie oświadczeniach o produktach, takich jak „minimalnie przetworzone” i „całkowicie naturalne”. Przykładowo 46% amerykańskich opiekunów w wieku 18-34 lat twierdzi, że preferuje karmę dla zwierząt, która jest oznaczona jako całkowicie naturalna.
Podczas gdy chęć oferowania zwierzętom domowym produktów najwyższej jakości pozostaje niezmieniona, zakupy produktów premium lub pochodzących ze zrównoważonych źródeł stały się niższym priorytetem dla konsumentów, ponieważ ograniczają oni swoje wydatki. Ankietowani konsumenci są skłonni powiedzieć, że istnieje potencjał długoterminowej zmiany ich nawyków zakupowych. W 2025 r. marki dla zwierząt domowych powinny skupić się na innowacjach, aby wyróżnić swoje produkty, zbudować lojalność klientów i utrzymać udział w rynku.