Do tej pory to karmy i przysmaki dla psów było najdynamiczniej rozwijającymi się kategoriami pet food. Jednak wraz ze zwiększaniem się świadomości żywieniowej opiekunów kotów oraz rosnącej liczbie tych zwierząt jako domowych pupili, to w produktach dla kotów obserwujemy boom, a w kolejnych 3 latach obserwowane mają być dalsze wzrosty na poziomie 3% w skali roku. Tym bardziej, że kociarze oczekują podobnej oferty dla swoich ukochanych zwierzaków, jaką mają psiarze. Według raportu FEDIAF w 2022 roku krajami europejskimi o największej liczbie kotów (per capita) były Węgry, Francja i Austria, Polska nie znalazła się w pierwszej dziesiątce. Dodatkowo, dzięki dobrej opiece koty mogą dziś żyć dłużej. 

Formuły o charakterze  premium i superpremium (holistyczne, kompletne odżywianie, składniki superfood i dodatki funkcjonalne, takie jak probiotyki) stają się coraz bardziej powszechne, ponieważ opiekunowie kotów szukają w karmie rozwiązań zapewniających zdrowie i dobre samopoczucie, oraz rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb zwierzęcia. Wzrasta zainteresowanie karmami mokrymi, ponieważ opiekunowie kotów dowiedzieli się, że mokra karma dla kotów może być bardzo ważnym źródłem dziennej dawki wody dla kota. W prognozach na lata 2023- 2028 CAGR dla karm mokrych przewidywany jest na 4,5%. A wartość rynku ma wzrosnąć z 25,5 miliarda $ w 2023 roku do 31,7 mld $ na koniec 2028 roku.