Acana Polska w 2015 roku zapoczątkowała cykl szkoleń kierowanych do właścicieli sklepów zoologicznych we wszystkich regionach Polski. Konferencje te miały na celu przybliżyć misję, którą kierują się założyciele i pracownicy, a także umożliwić dyskusję na temat żywienia zwierząt w dobie dynamicznego rozwoju rynku zoologicznego. Jak podkreślają pracownicy Acana Polska, prezentowane przez nich produkty nie potrzebują reklamy rozumianej w tradycyjny sposób, ponieważ… nie są przeznaczone dla posiadaczy psów i kotów. Do kogo zatem firma kieruje swoją ofertę? Odpowiedź jest bardzo prosta – do świadomych miłośników zwierząt.

 


Grudniowe seminarium skierowane było do Klientów z regionu Dolnego Śląska oraz Opolszczyzny i odbyło się w klimatycznym Pałacu Sulisław, którego początki sięgają XVII stulecia. Organizatorzy stawiają dosyć nietypowe wymagania wobec miejsca organizacji spotkania. Musi ono zagwarantować Gościom możliwość skosztowania posiłków przyrządzanych ze świeżych regionalnych składników, w tym z mięsa zwierząt hodowanych na wolnym wybiegu. Dlaczego? Ponieważ właśnie tego rodzaju produkty dla psów i kotów oferuje firma Acana Polska. I to właśnie od posiłku zaczęło się to nietypowe szkolenie.
Aby docenić znaczenie prezentowanych produktów, na samym wstępie uczestnikom seminarium podano dwa rodzaje rosołu. Jeden – Biologicznie Odpowiedni – został przygotowany na bazie mięsa kurczaka z wolnego wybiegu. Drugi ugotowany był na kurczaku z chowu klatkowego. Każdy mógł przekonać się na własnej skórze jak ogromny wpływ na smak i wartość odżywczą potrawy ma pochodzenie składników oraz sposób ich uprawy czy hodowli.

Zaczęło się niestandardowo, a potem było już tylko ciekawiej. Wszyscy widząc przed sobą teczki i materiały szkoleniowe usiedli z założeniem, że za chwilę będą uczestniczyć w wykładzie. Zdziwienie było niemałe, gdy zaczęło się od… bajki. Bajki kojarzą się z opowiadaniami dla dzieci, niekoniecznie prawdziwymi, jednakże ta bajka wydarzyła się naprawdę. 15 lat temu w domu założycieli firmy Acana Polska pojawił się Bolek, pies rasy Dog de Bordeaux i to właśnie ten pies był inspiracją dla Ewy i Dariusza Naworol do zapoczątkowania firmy, która w 2016 roku obchodzić będzie swoje 15-­lecie istnienia na polskim rynku.
Kolejnym punktem w programie był blok, podczas którego zaproszeni Goście wykazali się ogromną wiedzą dotyczącą produktów firmy, dzięki czemu szkolenie przebiegło w atmosferze dialogu i interakcji. Przedstawiciele firmy przygotowali wiele niespodzianek, które urozmaicały czas i przebieg szkolenia. Eksperymenty produktowe, które przygotowali okazały się tym samym proste i przyjemne. Test zbrylania żwirku Pestell, test zapachowy lawendowych woreczków Earth Rated, czy test zawartości mięsa w karmie to tylko przypomnienie, jak niestandardowe produkty znajdują się w portfolio firmy. Niemałym zaskoczeniem dla Gości, ale także przedstawicieli ZooBranży, była możliwość skosztowania karm dla psów i kotów – Evanger’s. I tu można się zastanowić, jaka firma na rynku może pochwalić się produktami, które tworzone są ze składników świeżych i nadają się do jedzenia przez ludzi?
Kolejna część seminarium poświęcona była najnowszym trendom na rynku zoologicznym. Prezentacja połączona została z panelem dyskusyjnym „Podążając za trendami – modelowy sklep zoologiczny w Polsce”. Poprowadził ją Grzegorz Duda – Business Development Consultant prosto z firmy Champion Petfoods, który zaprezentował prognozę dynamicznego rozwoju rynku zoologicznego, co z pewnością ucieszyło wszystkich właścicieli i pracowników sklepów. W dyskusję zaangażowali się wszyscy uczestnicy seminarium, dzięki czemu przyniosła ona wiele interesujących wniosków.
Na zaproszonych Gości czekała kanadyjska niespodzianka, którą był Charles Daigneault, gwiazda kulinarna, jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci II edycji MasterChefa. Zaprezentował smaki swojego dzieciństwa, częstując wszystkich kremem z homara zapieczonym w cieście francuskim oraz tatarem z wołowiny Black Angus. Dlaczego akurat takiej? Jest to najwyższej klasy wołowina, ceniona wśród szefów kuchni na całym świecie za swoją soczystość i swój głęboki smak. Koty i psy też ją uwielbiają, a producent Acana i Orijen – ­Champion ­Petfoods – uwielbia psy i koty, dlatego wołowinę Black Angus można znaleźć wśród propozycji jedzenia dla naszych pupili. Rozrzutność? Rozpusta? Nie, jeśli zdrowie psów i kotów traktuje się priorytetowo, a jedzenie przygotowywane jest ze świeżych, regionalnych składników od dostawców wyłącznie z pięknego, żyznego regionu, jakim jest kanadyjska Alberta.

 

Goście docenili starania nagradzając Charles’a gromkimi brawami.
Na szczególną uwagę zasługuje perfekcyjna organizacja konferencji, dzięki której Goście mieli zapewnioną nie tylko dawkę przystępnie podanej wiedzy, ale również mnóstwo wrażeń i doskonałą zabawę. To zasługa całego zespołu ACANA POLSKA, na czele z Patrycją Wełdzińską, czuwającą nad komunikacją marketingową tej firmy i promowaniem Biologicznie Odpowiedniej filozofii żywienia.
Po części szkoleniowej przyszedł czas na bardziej swobodne, ale równie interesujące rozmowy kuluarowe. Część merytoryczna została zakończona Biologicznie Odpowiednim poczęstunkiem, w ramach którego Goście mogli skosztować m.in. mięs i specjałów od regionalnych, w tym wypadku polskich dostawców, a także pałacowych przetworów z własnego gospodarstwa.
Redakcja ZooBranży dziękuje za zaproszenie i życzy wielu dalszych sukcesów!
Do zobaczenia na kolejnych spotkaniach w 2016 roku!