Na Pet Food Forum zaprezentowano wyniki badań konsumenckich dotyczących preferencji opiekunów zwierząt domowych w odniesieniu do tzw. “novel proteins” czyli alternatywnych źródeł białka zwierzęcego. Oceniano białko owadzie, mięso laboratoryjne oraz źródła mięs zwierząt dzikich. Badanie wykazało, że około 70% opiekunów psów byłoby skłonnych spróbować co najmniej jednego nowego białka w karmie swojego pupila, podczas gdy opiekunowie kotów wykazali nieco mniejszą otwartość na eksperymenty. W przypadku karmy dla psów, bizon, królik i łoś były trzema najlepszymi nowymi białkami, które konsumenci wzięliby pod uwagę, podczas gdy opiekunowie kotów wykazali większe zainteresowanie królikiem, bizonem i przepiórką.
Co ważne, badania zidentyfikowały różne profile konsumentów dla każdego nowego typu białka:
1. Entuzjaści białek owadzich; to opiekunowie psów, którzy interesują się suplementacją i aspektami składów karm oraz zdrowotnością pupili
– 64% ma młodsze psy (w wieku 1-3 lat)
– 63% podaje suplementy codziennie lub co tydzień
– Częściej są to mężczyźni poniżej 40 roku życia
– Często mają również koty

2. Adoptujący mięso hodowlane

2. Opiekunowie psów pozytywnie nastawieni do karmy z mięsem hodowlanym (lab meat), bardziej otwarci na rozwiązania oparte na badaniach naukowych:
– 40% priorytetowo traktuje „wszystkie naturalne składniki”
– Głównie mieszkańcy miast
– Zabierają swoje psy wszędzie
– 42% interesowali się pre-, pro- lub postbiotykami w ciągu ostatniego roku
– Preferują YouTube jako źródło informacji na temat zdrowia zwierząt
3. Segment białek z ryb inwazyjnych

3. Opiekunowie psów zainteresowani białkami z inwazyjnych gatunków ryb, takich jak karp srebrzysty:
– Uzyskują informacje o zwierzętach głównie z Instagrama i Facebooka
– Bardziej skoncentrowani na marce przy podejmowaniu decyzji zakupowych
– Bardziej skłonni do podawania trzech posiłków dziennie
– Kupują dehydratowane smakołyki
– Wrażliwi na cenę pomimo motywacji związanych ze zrównoważonym rozwojem

Badanie wykazało również, że opiekunowie zwierząt domowych zainteresowani nowymi białkami rzadziej preferują tradycyjne formaty krokietów, czyli suchą karmę.
Implikacje marketingowe
Producenci karmy dla zwierząt domowych, którzy chcą z powodzeniem wprowadzić na rynek nowe produkty białkowe, powinni rozważyć:
1. Dotarcie do użytkowników suplementów: wykazano silną korelacja między stosowaniem suplementów a otwartością na nowe białka.
2. Formuły i tekstury karm: Zwolennicy nowych białek preferują formaty inne niż krokiet.
3. Strategie kanałów dotarcia: Platformy wideo, takie jak YouTube, mają kluczowe znaczenie dla dotarcia do użytkowników mięsa laboratoryjnego.
4.Koncentracja na mieszkańcach miast: Osoby akceptujące mięso hodowlane są najczęściej mieszkańcami miast.
5. Dostosowanie komunikatów marketingowych:  pozycjonowanie „całkowicie naturalne” rezonuje nawet z osobami akceptującymi mięso hodowlane.
Według badaczy nowe białka mają podobną dynamikę kształtowania świadomości konsumenckiej i przyjęcia, jak inne składniki funkcjonalne, np. probiotyki.