ADM analizuje trendy konsumenckie, pewne kierunki zmian firma prognozowała już z końcem 2022 roku. W obecnych analizach firma przewiduje umacnianie się pewnych trendów obecnych już na rynku w 2023 roku. Dotyczy to chociażby  odchodzenia od tradycyjnych białek zwierzęcych na rzecz białek roślinnych, hodowanych in vitro, fermentowanych i białek owadów, napędzane rosnącą akceptacją przez konsumentów alternatywnych źródeł białka. Dodatkowo fermenty z drożdży trafiają do coraz większej liczby produktów do żywienia zwierząt domowych, ponieważ procesy produkcji są stale doskonalone i skalowane. Akceptacja dla owadów czy drożdży w karmach dla zwierząt rośnie u konsumentów ze względu na to, że chcą oni, żeby ich pupile jedli to, co oni, do tego bardziej naturalnie i z bardziej zrównoważonych źródeł. Jeśli chodzi o aspekty zrównoważenia, to szczególne zmiany dotyczą opakowań. W Wielkiej Brytanii 43% opiekunów zwierząt domowych woli korzystać z zrównoważonych opakowań, aby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko.

Producenci wprowadzają innowacje w opakowaniach i projektach produktów, aby zmniejszyć liczbę materiałów i uwzględnić komponenty i funkcje nadające się do recyklingu, upcyklingu lub biodegradacji. Zgodnie z zapotrzebowaniem na zrównoważony rozwój, wartości korporacyjne stają się stawką w branży zoologicznej, a konsumenci zwracają większą uwagę na identyfikowalność marki, wpływ społeczny i praktyki etyczne marek. Producenci zwiększają  wysiłki na rzecz korzystania z lokalnych składników, energooszczędnych procesów produkcyjnych, sprawiedliwego traktowania pracowników i datków na cele charytatywne w swoich społecznościach. Do głównego trendu na 2024 ADM zalicza innowacyjny wpływ nowych technologii (high-tech). 

Technologia staje się coraz bardziej powszechna w branży zoologicznej, ponieważ konsumenci poszukują wygody, skuteczności, a przede wszystkim traktowania swoich czworonogów jak członków rodziny. Od zaawansowanych technologicznie nauk o żywieniu i handlu detalicznego po wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) – dzięki nim opiekunowie zwierząt domowych mają dziś lepszy wgląd w ich specyficzne potrzeby. Technologia to też rozwój precyzyjnej fermentacji. Kolejny obszar rozwojowy to przysmaki funkcjonalne i suplementy, zwłaszcza w nietypowej formie wygodnego podania. ADM antycypuje też, że zwiększy się rola osi jelitowo-mózgowej w aspekcie suplementowania zwierząt domowych i wspierania ich wellbeingu.

Raport: 2024-global-consumer-trends_fin_110823.pdf (adm.com)