Tym razem w poszukiwaniu Sklepu Miesiąca udaliśmy się do stolicy Wielkopolski. Spośród poznańskich placówek naszą uwagę przykuł sklep (a – w zasadzie – dwa sklepy działające pod wspólnym szyldem), które wyróżniają się nie tylko bogactwem towaru i wielością oferowanych marek (choć to oczywiście też), ale przede wszystkim jakością obsługi klienta. Ich personel stawia bowiem głównie na wiedzę oraz umiejętność nawiązania i podtrzymania kontaktu z kupującymi. Wielu z nich to wręcz „starzy znajomi” wpadający tutaj nie tylko na zakupy, ale również na miłą pogawędkę, podczas której mogą uzyskać cenne porady pomocne w rozwiązywaniu bieżących problemów z ich podopiecznymi. Takie relacje są niezwykle wartościowe sprawiają bowiem, że klienci odwiedzają sklep o wiele częściej niż wynikałoby to z ich rzeczywistych potrzeb. Poza tym traktują znajomego sprzedawcę z ufnością i chętnie stosują się do jego wskazówek. Taką drogę wybrały właśnie sklepy ZOOartykuly.pl z Poznania. A oto, co usłyszeliśmy w odpowiedzi na kilka zadanych przez nas pytań:
ZooBranża: Jak powstały sklepy ZOOartykuly.pl? Od czego się zaczęło?
ZOOartykuly.pl: Zaczęło się od karpi koi, które sprzedawaliśmy w Borówcu, gdzie je hodujemy – z czasem wprowadziliśmy także sprzedaż artykułów zoologicznych, również w internecie. Sprzedaż ruszyła bardzo mocno – więc powiększyliśmy ofertę :).
ZooBranża: Jaki jest Wasz sposób na przyciągnięcie nowych klientów? Czy organizujecie eventy, konsultacje ze specjalistami lub podobne wydarzenia?
ZOOartykuly.pl: Eventy, ulotki, a teraz także Facebook. Pierwszą naszą reklamą już stacjonarnych sklepów było rozdawanie ulotek – i rozmowa z potencjalnymi klientami.
Wiedza o tym co się sprzedaje najbardziej przyciąga kupujących. Teraz, gdy mamy już dwa sklepy stacjonarne i rozbudowany sklep internetowy, wprowadziliśmy także okazjonalne eventy. Zapraszamy przedszkola na pokazy gadów, w Wielkanoc zaprezentowaliśmy „Króliczą Zagrodę”, a na wiosnę zorganizowaliśmy akcje chipowania psów i kotów. Aktualnie zbliżamy się do pierwszych urodzin sklepu w Galerii Dębiec, w które zorganizujemy spotkanie z specjalistami żywienia czworonogów, konkursy oraz „darmową restaurację” dla psów.
ZooBranża: Która z gałęzi zoologii jest obecnie – Waszym zdaniem – najmodniejsza i z czego to wynika?
ZOOartykuly.pl: Pierwsze co przychodzi na myśl to psy. Ale nic bardziej mylnego! Koty! Ludzie mają coraz mniej czasu, Pies to obowiązek wychodzenia na spacery. Kot, choć charakter ma całkowicie inny – wymaga mniejszych nakładów czasu. A dalej to akwarystyka, w ciągu ostatnich lat odczuliśmy spadek sprzedaży akcesoriów oraz zwierząt akwariowych – wraca to jednak powoli do standardowych trendów.
ZooBranża: Jakimi cechami według Was powinien odznaczać się idealny pracownik sklepu zoologicznego?
ZOOartykuly.pl: Wiedza. Szkolenie naszych pracowników to bite dwa tygodnie – klienci którzy do nas przychodzą to nie są specjaliści w dziedzinie zoologii – my nimi jesteśmy i to my powinniśmy umieć doradzić.
ZooBranża: W jaki sposób rozwijacie wiedzę i umiejętności sprzedażowe swoich pracowników?
ZOOartykuly.pl: Ciężkie pytanie :). Sami szkolimy, tłumaczymy jak porównywać produkty z każdych grup produktowych, co, dlaczego i czym się różni – wszystko jest elementem wstępnego szkolenia – potem staramy się jak najczęściej nadzorować sprzedaż i udzielać bieżących wskazówek. Dodatkowo dochodzą szkolenia markowe prowadzone przez przedstawicieli.
ZooBranża: Czym kierujecie się podczas tworzenia oferty swoich sklepów?
ZOOartykuly.pl: Jakością oraz ceną. Wchodząc do naszego sklepu – nie ma znaczenia co klient kupi, zawsze jest to wyselekcjonowany produkt, który nie zaszkodzi żadnemu pupilowi. Prowadząc sprzedaż danych marek, produktów – podpisujemy się pod tym.
ZooBranża: Jakie towary cieszą się w Waszych sklepach największą popularnością? Z jakimi markami współpracujecie?
ZOOartykuly.pl: Karmy i przysmaki dla psów i kotów, to zawsze są produkty numer jeden jeśli spojrzymy na popularność. Ostatni rok to także duży nacisk na karmy i akcesoria dla królików. Następnie – cała reszta :). Jeśli chodzi o marki, jest ich ponad 100; oczywiście dostawców dużo mniej, ale nie wystarczy strony na wymienienie wszystkiego – zapraszamy do nas osobiście :).
ZooBranża: Czy w swojej pracy korzystacie z pomocy prasy branżowej, takiej jak ZooBranża?
ZOOartykuly.pl: Oczywiście, o ile się nie mylę z ZooBranży dowiedziałem się o nowej serii karm Doliny Noteci :).
ZooBranża: Co jest najważniejsze w rozmowie z klientem? Na co kładziecie szczególny nacisk?
ZOOartykuly.pl: Na poradach. Jak już wspomniałem wyżej nie „wciskamy” produktów klientom, tłumaczymy czym się różnią, dlaczego taki jest lepszy od innego, i co to zmieni w hodowli pupila. Klient po takich trafnych poradach, sam wybierze produkt który polecimy.
ZooBranża: Proszę dokończyć zdanie: nasza recepta na sukces to….
ZOOartykuly.pl: …wiedza naszej kadry!
ZooBranża: Dziękujemy za rozmowę
- Aplikacja MyPetStory
- Magazyn
-
Featured
-
Featured
Sprzedaż to nie to samo, co… sprzedaż. Czyli jak różnie sprzedaje się zagranicą.
lis 4, 2024 | Marketing -
Featured
-
- Redakcja
- Konferencja Branży
- Plebiscyt
- Prenumerata
- Reklama
Select Page