Ponad 150 gości, pasjonujące wykłady, wciągające panele dyskusyjne, wartościowe warsztaty i mnóstwo nowych inspiracji oraz pomysłów! Tak w wielkim skrócie wyglądała Konferencja Branży Zoologicznej w trakcie pierwszego dnia Targów Warsaw Animals Days! Na sali pojawili się przedstawiciele sklepów i hurtowni zoologicznych, jak również producentów oraz dystrybutorów artykułów zoologicznych. Tematem przewodnim Konferencji były najbardziej aktualne problemy z jakimi pracownicy branży stykają się podczas swojej codziennej pracy. Konferencję otworzyli redaktor naczelna ZooBranży dr n. wet. Joanna Zarzyńska oraz redaktor prowadzący – dr inż. Paweł Zarzyński. Wspólnie powitali uczestników spotkania, złożyli podziękowania dla partnerów konferencji – firm: AQUAEL, BAYER, BOEHRINGER INGELHEIM, FRONTLINE, KAKADU, MEATLOVE i SCANVET oraz dla organizatora Targów – Centrum Targowo-Kongresowego PTAK WARSAW EXPO. Następnie dr Zarzyński przybliżył zgromadzonym misję i główne cele istnienia magazynu ZooBranża oraz omówił najnowsze trendy kształtujące dzisiejszy obraz handlu ze szczególnym uwzględnieniem branży zoologicznej takie jak: smart shopping, convenient shopping, personalizacja klienta czy łączenie przez kupujących kanałów sprzedaży.
Po wystąpieniu redaktora prowadzącego przyszła kolej na Gościa Specjalnego Konferencji – Paweła Tkaczyka z firmy MIDEA, słynnego kreatora trendów, znakomitego mówcy, trenera dostarczającego inspiracji dla największych światowych marek oraz autora bestsellerowych książek dotyczących nowych technik sprzedaży i budowania silnej pozycji na rynku.
Omówił on na czym polega budowanie marki, a później poprowadził panel dyskusyjny do którego zaproszeni zostali przedstawiciele partnerów Konferencji oraz wszyscy zgormadzeni na sali. Głównym tematem panelu było przedstawienie sposobów na to, jak skuteczniej i więcej sprzedawać bez niepotrzebnego obniżania cen.
Po krótkiej przerwie miał miejsce kolejny panel przygotowany przez Sieć Sklepów zoologicznych KAKADU. Prowadzącym był Marcin Stankowski, Marketing Manager KAKADU. Poruszył on rolę producenta i dystrybutora w procesie sprzedaży oraz potrzebę ich ścisłej współpracy ze sklepami zoologicznymi.
Konferencję zakończył wykład pt.: „Fundusze europejskie dla sklepów zoologicznych – jak je zdobyć i dobrze wykorzystać?” poprowadzony przez Magdalenę Okulską oraz Andrzeja Słodkiego – kierownika Wydziału Informacji Funduszy Europejskich. Wspólnie przedstawili możliwości jakie drzemią w Funduszach Europejskich oraz udowodnili, że podmioty gospodarcze takie jak sklep zoologicznych czy producent artykułów dla zwierząt jak najbardziej mogą starać się o znaczne dofinasowanie swojej działalności i – co więcej – jest to o wiele prostsze niż z pozoru mogłoby się to wydawać.
Na zakończenie pierwszego dnia konferencji odbyło się uroczyste wręczenie certyfitaków SKLEPÓW MIESIĄCA oraz prestiżowa nagroda CERTYFIKAT JAKOŚCI dla firmy ScanVet za preparat EFA Olie.
Redakcja ZooBranży składa gorące podziękowania dla wszystkich uczestników Konferencji oraz jej partnerów. Jesteśmy przekonani, że zdobyta w jej trakcie wiedza dostarczyła wszystkim nowych inspiracji oraz okaże się niezmiernie pomocna w uzyskaniu jeszcze lepszych wyników sprzedażowych. Do zobaczenia na kolejnych spotkaniach!