Studenci college’u, którzy spędzali trochę wolnego czasu każdego tygodnia na interakcji z psami terapeutycznymi na kampusie podczas pierwszego semestru, doświadczali mniej oznak stresu i depresji niż ci, którzy tego nie robili. Tak wynika z badania PAWs4US, nowego artykułu opublikowanego w czasopiśmie Petst, w którym zbadano, w jaki sposób regularny, długoterminowy dostęp do programu wsparcia dla zwierząt na Uniwersytecie Stanowym w Waszyngtonie wpłynął na zdrowie psychiczne studentów pierwszego roku.
Naukowcy zrekrutowali do analizy 145 studentów pierwszego roku, którzy pozostawili w domu rodzinne zwierzę domowe, by uczęszczać do college’u. Uczestnicy zostali losowo przydzieleni do siedmiosesyjnego programu terapii z udziałem psów lub do grupy kontrolnej z listą oczekujących. Osoby uczestniczące w programie mogły głaskać psy, siedzieć z nimi lub rozmawiać z nimi w swobodnym, nieformalnym otoczeniu w dużej sali konferencyjnej na kampusie WSU Pullman.
Śledząc samopoczucie uczestników przez cały semestr, naukowcy odkryli, że studenci z grupy psów terapeutycznych mieli znacznie niższe wskaźniki depresji, stresu i zmartwień w porównaniu z osobami z grupy kontrolnej. Zgłaszali również zwiększone współczucie dla siebie, które zostało powiązane z lepszą regulacją emocjonalną i ogólnym samopoczuciem. Studenci doświadczyli mniejszego pogorszenia samopoczucia i objawów zdrowia psychicznego, co jest zjawiskiem powszechnym wśród studentów pierwszego roku. Wraz z rosnącymi obawami o zdrowie psychiczne studentów, uniwersytety coraz częściej sięgają po programy wspomagane przez zwierzęta.