Wywiad z Kathariną Miklauz, współwłaścicielką PetCo Group
ZBR: W zeszłym roku obchodziliście 10-lecie firmy. Portfolio Pani firmy to sześć marek produktów dla psów i kotów i wciąż wprowadzacie nowości. Co jest siłą napędową PetCo Group?
Katharina Miklauz: Naszą siłą są wartości, którymi kierujemy się w codziennej pracy: głębokie zaangażowanie na rzecz dobrostanu zwierząt, zrównoważonego rozwoju środowiska i produkcji regionalnej. Korzystamy z wysokiej jakości, naturalnych, lokalnych składników. To wyróżnia nas w branży zoologicznej. Staramy się tworzyć produkty, które nie tylko odżywiają zwierzęta, lecz także korzystnie wpływają na planetę i naszą społeczność. Stawiamy na przejrzystość i jakość, dbając o to, aby nasze produkty spełniały najwyższe standardy dotyczące zdrowia i dobrego samopoczucia zwierząt domowych. Konsumenci to doceniają, co dodatkowo napędza nas do rozwoju.
ZBR: Czy zauważa Pani nowe trendy w zachowaniach konsumentów w branży zoologicznej?
KM: Tak, konsumenci coraz częściej szukają naturalnej i produkowanej w zrównoważony sposób karmy dla zwierząt, której źródła składników są przejrzyste. Rośnie popyt na produkty zgodne z wartościami etycznymi i ekologicznymi, a także widoczne są preferencje dotyczące spersonalizowanych rozwiązań żywieniowych dostosowanych do indywidualnych potrzeb zwierząt domowych. Ponadto zauważalnymi trendami są wygoda zakupów online i zainteresowanie żywnością funkcjonalną, która oferuje konkretne korzyści zdrowotne.
ZBR: Jakie największe wyzwania stoją obecnie przed branżą zoologiczną i w jaki sposób Pani firma sobie z nimi radzi?
KM: Branża zoologiczna stoi przed takimi wyzwaniami, jak zakłócenia w łańcuchu dostaw, obawy dotyczące zrównoważonego rozwoju i konieczność spełnienia zmieniających się oczekiwań świadomych konsumentów. W PetCo Group staramy się sprostać tym wyzwaniom poprzez utrzymywanie silnych relacji z regionalnymi dostawcami, aby zagwarantować jakość i stabilność dostaw. Jesteśmy zaangażowani w zrównoważone praktyki, obejmujące redukcję emisji CO2 i korzystanie z materiałów nadających się do recyklingu. Śledząc trendy konsumenckie, nieustannie wprowadzamy innowacje, aby sprostać wymaganiom dotyczącym przejrzystości, jakości i odpowiedzialności za środowisko.
ZBR: Czy zauważyła Pani zmiany w oczekiwaniach konsumentów co do produktów związanych z żywieniem zwierząt domowych czy produktów poprawiających ich samopoczucie?
KM: Konsumenci coraz częściej traktują zwierzęta domowe jak członków rodziny, co przekłada się na wyższe oczekiwania wobec produktów żywieniowych i pielęgnacyjnych dla zwierząt. Można zaobserwować wyraźne przejście na naturalne, wysokiej jakości składniki, przejrzystość w pozyskiwaniu surowców oraz produkty oferujące określone korzyści zdrowotne. Ponadto konsumenci oczekują, że marki będą wykazywać się odpowiedzialnością społeczną i ekologiczną. W PetCo Group dbamy o to, aby nasze produkty były wytwarzane z najwyższej jakości, naturalnych składników, podajemy jasne informacje o źródłach pochodzenia i realizujemy nasze zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju i etycznych praktyk.
ZBR: Spotkamy się na targach ZOOMARK w Bolonii. Czy zaprezentujecie nowości?
KM: Oczywiście, serdecznie zapraszam do odwiedzenia nas na stoisku E19-F14 w hali 29. Zaprezentujemy nowe przysmaki dla kotów WOW CAT i dla psów WOW DOG. WOW CAT Soft Sticks, czyli miękkie przysmaki dla kotów będą dostępne w trzech smakach: „Kurczak”, „Wołowina” i „Łosoś”. Można je w bardzo łatwy sposób porcjować, a użycie w procesie produkcji wysokiej jakości wątróbki zapewnia szczególnie wysoką akceptację wśród kotów. WOW DOG Meat Bar to batony mięsne – zdrowa, wysokobiałkowa przekąska dla psów. Dostępne będą w trzech smakach: „Wołowina”, „Kurczak” i „Jeleń & Jagnięcina”. Każda wersja zawiera 85% mięsa. Są bardzo praktyczne, idealnie nadają się na spacer z psem czy w podróży.
Jestem przekonana, że spotkają się z dużym zainteresowaniem opiekunów psów i kotów. Już dziś zapraszam do wprowadzenia naszych nowych przysmaków do oferty sklepów.