Rozmowa z zespołem lnaby: Andrzejem Kozłowskim – Regionalnym Managerem na Europą Wschodnią oraz Asią Skowron – specjalistą ds. kanału weterynaryjnego oraz ecommerce oraz zespołem AZAN: Dawidem Kwitowskim – Dyrektorem Handlowym oraz Eweliną Pawlińską – Senior Brand Managerką.

Redakcja: Może na początek przedstawmy firmę INABA, która coraz mocniej wybija się na Polskim rynku?
Andrzej: Firma INABA jest zakorzeniona w ponad 200-letniej, rodzinnej tradycji. W 1805 roku pan Yoshizo INABA rozpoczął swoją działalność w Japonii, poławiając świeżego tuńczyka i dostarczając wysokiej jakości żywność rodzinom w całym kraju. Bazując na tym dziedzictwie, w 1958 roku firma weszła w produkcję karm dla zwierząt, a w 1989 roku produkty pod marką własną INABA zaistniały na rynku pet food. Naszą misją jest dostarczanie opiekunom zwierząt domowych zdrowych posiłków dla ich ukochanych pupili. Każdy oferowany produkt jest wytwarzany we własnych, najnowocześniejszych zakładach zgodnie z surowymi wytycznymi FDA, dotyczącymi obchodzenia się z surowcami, przygotowywaniem i ich przetwarzaniem. Nasze produkty są niskokaloryczne, bezzbożowe i przygotowywane bez udziału konserwantów czy sztucznych barwników, a także odznaczają się wysoką wilgotnością. Smakołyki wytwarzane są z poszanowaniem środowiska, przy wykorzystaniu surowców jakości “human gracie”. Mięso zawarte w przysmakach pochodzi wyłącznie z kurczaka z wolnego wybiegu oraz tuńczyka głębinowego, poławianego w sposób zrównoważony, certyfikowany i bezpieczny dla delfinów. W XXI wieku nasza firma wciąż kontynuuje swój rozwój. Obecnie INABA jest najbardziej popularną marką premium dań i przysmaków dla kotów w Japonii. Bazując na tym ogromnym dziedzictwie, chcemy również prężnie rozwijać rynki Europejskie, w tym Polskę.
Redakcja: I do tego zadania potrzebowaliście wiarygodnego i doświadczonego partnera na rodzimym rynku. Wybraliście więc firmę AZAN.


Andrzej: Dokładnie tak, ale myślę, że o AZANie najlepiej opowie Dawid, oddaję mu więc głos.
Dawid: Firma AZAN to polska, rodzinna firma, w której pracują ludzie z wieloletnim doświadczeniem w branży zoologicznej, którzy doskonale rozumieją potrzeby zarówno klientów ostatecznych, jak i całego sektora. Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem karm, przysmaków oraz suplementów diety, działając na rynku od ponad 25 lat i starannie selekcjonując wszystko to, co najlepsze dla zwierząt domowych. Wybieramy wyłącznie sprawdzone produkty i receptury, które zostały stworzone na podstawie fachowej wiedzy i z miłości do zwierząt. Dlatego też marka INABA idealnie wpisuje się w misję naszej firmy i ogromnie cieszymy się, że mamy te produkty w naszej dystrybucji. Ze swojej strony mamy do zaoferowania silny zespół sprzedażowy – obecnie 15 osób pracujących w terenie. Produkty z naszego portfolio można znaleźć w ponad 3000 punktów sprzedaży w całej Polsce: hurtowaniach, stacjonarnych sklepach zoologicznych oraz online, a także klinikach weterynaryjnych. Jesteśmy jedną z największych i najszybciej rozwijających się firm zoologicznych w kraju. Posiadamy własne zaplecze magazynowe i logistyczne, łącznie firma zatrudnia ponad 60 osób. Myślę, że to, co nas wyróżnia to partnerskie podejście do biznesu i budowanie długofalowych relacji, co przekłada się wspólny sukces.


Redakcja: O powiedzcien am w takim razie o wspólnychp lanach.
Andrzej: INABA to aktualnie (wg. badań Euromonitor) bezdyskusyjny nr 1 wśród wilgotnych kocich przekąsek na świecie, niezdziwi zatem nikogo, że mamy bardzo ambitne plany rozwoju na rynkach Europejskich. Jak pokazują statystki, rynek przysmaków stale rośnie, liczba kotów w gospodarstwach domowych wyprzedza powoli liczbę psów, a klienci poszukują produktów wysokiej jakości te potrzeby idealnie odpowiada INABA. Nasze produkty wyróżniają się wysoką smakowitością, ale przede wszystkim jakością. Kultowe i bestsellerowe, kremowe przysmaki Churu są kochane przez miliony kotów na całym świecie. Mamy pełną świadomośc tego, że tak jest – otrzymujemy tysiące zdjęć i filmów z nagraniami kotów i psów delektujących się naszymi przysmakami, można je znaleźć na naszych profilach Social Media. Inną wyjątkową grupą produktów są jakże bliskie japońskiej koncepcji kulinarnej Dashi Delights. Nie chcemy jednak poprzestać tylko na przysmakach! Planujemy wchodzić również w nowe kategorie produktów, kreować nowe segmenty rynku -zapowiedzią tego jest nowość – Meal Toppery.
Redakcja: Myślę, że to doskonała okazja, by przedstawić czytelnikom tę nowość, która debiutowała na targach lnterzoo prawda?
Ewelina: Tak, dokładnie! To może ja nieco bardziej przybliżę ideę najnowszych produktów: INABA Meal Topper to pełnoporcjowe karmy wilgotne, które stanowią łatwe i smakowite rozwiązanie na „nudę” w misce psa lub kota! Stanowią doskonałą propozycję dietetyczną dla wszystkich opiekunów, którzy chcą zadbać o uatrakcyjnienie codziennego menu swojego czworonożnego przyjaciela. Kremowa konsystencja i pełnowartościowy skład sprawiają, że karma doskonale urozmaica każdy posiłek, szczególnie jeśli zwierzę spożywa granulat. Wilgotny dodatek nie tylko zapewni dodatkową podaż wartości odżywczych, ale także skusi swoim aromatem i atrakcyjną teksturą nawet wybredne zwierzęta. Niezaprzeczalną zaletą produktu jest także fakt, że wilgotna konsystencja pomaga rozmiękczyć krokiety karmy, sprawiając, że będą one jeszcze łatwiejsze do strawienia. To niezwykle
ważna zaleta, szczególnie dla psów i kotów o wrażliwym układzie pokarmowym lub borykających się z chorobami przyzębia. Oferowanie INABA Meal Topper to także wyśmienity sposób na zwiększenie nawodnienia, przede wszystkim u zwierząt, które mniej chętnie spożywają wodę. Podobnie jak pozostałe produkty z portfolio marki INABA, linia karm Meal Topper jest produkowana wyłącznie z wysokiej jakości składników, w tym: tuńczyka głębinowego oraz kurczaka z wolnego wybiegu. Karmy
są niskokaloryczne i pozbawione dodatku zbóż.


Redakcja: Do zespołu Ina by dołączyła też Asia, która będzie odpowiedzialna za wsparcie e-commerce oraz kanału weterynaryjnego – Jakie działania planujecie podjąć w tym obszarze?
Asia: To, na czym się teraz skupiamy, to budowanie świadomości marki INABA, jako Firmy opartej na ugruntowanych japońskich wartościach, czyli bardzo wysokiej jakości i poszanowaniu dla środowiska naturalnego. Jednocześnie, INABA świetnie wpisuje się w najnowsze trendy. To właśnie dzięki produktom lnaba, właściciel nawiązuje jeszcze silniejszą więź emocjonalną ze swoim pupilem, co doskonale wpasowuje się w trend coraz bardziej popularnego pet – parentingu. Dodatkowo, wizyta w gabinecie weterynaryjnym, gdzie produkt Churu będzie nagrodą, uspokajaczem a jeśli zajdzie potrzeba również skutecznym elementem rekonwalescencji, podniesie znacząco komfort i wpłynie na dobrostan zwierzęcia. Takie działania świadomościowe będą towarzyszyły marce lnaba w prowadzonych kampaniach marketingowych zarówno w rynku tradycyjnym, jak i nowoczesnym. Niewątpliwie będziemy skupiać się na budowaniu rozpoznawalności na social mediach, wspieranych dedykowanymi akcjami promocyjnymi, samplingiem oraz konkursami dla właścicieli zwierząt. Razem z zespołem AZAN pracujemy nad tym, aby efektywnie pokazywać jak szerokie i unikatowe portfolio, posiada INABA. Myślę, że są już pierwsze widoczne efekty, co pokazały nam Targi lnterzoo i ogromne zainteresowanie klientów, którzy licznie odwiedzali nasze stoisko.