20160925-UL2B6175-2

Z dnia na dzień odliczamy czas do rozpoczęcia wystawy ZooWeekend w Katowicach (28-27 maja 2017). Część wystawców już się zgłosiła. Również liczba partnerów i sponsorów zwiększa się z dnia na dzień. Na co mogą liczyć wszyscy, którzy się zgłoszą i wezmą udział w tym wydarzeniu? Pytamy o to pomysłodawcę i organizatora ZooWeekendu, Stanisława Kaczorowskiego.

ZooBranża: No właśnie, co nowego w Projekcie ZooWeekend?
Stanisław Kaczorowski: Witam serdecznie. W ramach wystawy organizujemy specjalistyczne szkolenie pt. „Profesjonalny sprzedawca” dedykowane dla właścicieli firm oraz dla  sprzedawców.
ZooBranża: Dlaczego  takie szkolenie jest potrzebne?
Stanisław Kaczorowski: Rynek z dnia na dzień dynamicznie się zmienia. Metody sprzedaży skuteczne kilka lat temu dziś są już przestarzałe i nie przynoszą dobrych rezultatów. Właściciele firm zastanawiają się dlaczego efektywność sprzedaży maleje choć wydajność pracy zostaje na tym samym poziomie. Często pracownicy widząc, że nie są w stanie podnieść swoich wyników zniechęcają się, a co najgorsze, zmieniają pracę. Tak naprawdę nikomu to nie wychodzi na dobre. Pomijam już smutną prawdę, że za ladą w sklepach zoologicznych często stoją osoby zupełnie do tego  nieprzygotowane…
ZooBranża: Co jest tego przyczyną?
Stanisław Kaczorowski: Tak jak powiedziałem rynek ciągle się zmienia. Wchodzą nowe produkty. Asortyment poszczególnych firm coraz częściej jest bardzo zbliżony. Dodatkowo ciągle jesteśmy zalewani produktami z rynków wschodnich które kuszą niskimi cenami i coraz lepszą jakością. Najważniejsze jednak zmiany zachodzą w samych klientach. Ich świadomość potrzeb znacznie urosła od kilku lat. Klienci mają coraz większą wiedzę i oczekiwania. Wielokulturowość jaka zachodzi w naszym kraju sprowadza do nas klientów różnych narodowości z odmiennymi zachowaniami handlowymi. Od kilku lat rynek internetowy sprawia że tracimy klientów, nawet tych stałych. To wszystko przyczynia się do niższej sprzedaży, koszty rosną, a wraz z nimi frustracja czy to ma dalej sens. Nawet jak nasza firma się rozwija to i tak widzimy, że inni rynkowi gracze mają lepsze wyniki i prężniej się rozwijają. Jak ich dogonić? Jak zdobyć i utrzymać klienta? To tak w skrócie, bo temat jest o wiele głębszy.
ZooBranża: Zatem powstał pomysł na organizację szkoleń?
Stanisław Kaczorowski: Tak. W ramach Projektu ZooWeekend chcemy, aby wystawcy nie tylko się wystawili i zareklamowali. Naszym celem jest by odnieśli wymierne korzyści poprzez podniesienie swoich kwalifikacji i w rezultacie polepszyli wynik finansowy firmy. Wasz sukces jest także naszym sukcesem. Nasza psychologia biznesu jest prosta – każdy powinien jak najwięcej zarabiać, bo to napędza zarówno popyt i podaż.
ZooBranża: Co takie szkolenie będzie zawierało? Dlaczego warto się zapisać ?
Stanisław Kaczorowski: Szkolenie „Profesjonalny sprzedawca” będzie zawierało  cztery bloki tematyczne: rozpoznanie profilu klienta, zwiększenie sprzedaży, budowanie koszyka stałych klientów, techniki wywierania wpływu na klienta. Odbędzie się w sobotę 28 maja i będzie trwało, wliczając w to przerwy, pomiędzy wykładami 6 godzin.
ZooBranża: Czym Państwa szkolenie różni się od innych?
Stanisław Kaczorowski: Największą wartością dodaną szkolenia są wykładowcy.  Zaprosiliśmy do współpracy nie teoretyków którzy od lat wykładają powielane schematy i „odgrzewają kotlety”. Szkolenie poprowadzą wykładowcy Wyższej Szkoły Bankowej z doświadczeniem praktycznym oraz osoby które mają bogate doświadczenie  w branży zoologicznej. To osoby które odniosły duże sukcesy zawodowe prowadząc swoje firmy i które w sposób bardzo przyswajalny potrafią się tą wiedzą podzielić.
ZooBranża: Czy to szkolenie jest jednorazowe czy będzie możliwość skorzystania z niego w innym terminie?
Stanisław Kaczorowski: Szkolenia w ramach Projektu ZooWeekend nie będą powtarzane. Przy każdej nowej edycji wystawy ZooWeekend  będzie realizowany całkiem inny blok tematyczny. W Katowicach w maju 2017 będzie szkolenie pt. „Profesjonalny sprzedawca” w kolejnej edycji już planujemy prelekcje pt. „Psychologia biznesu”.  Oczywiście stali uczestnicy szkoleń będą brali w nich udział na preferencyjnych warunkach. Ukończenie szkolenia będzie honorowane specjalnym Certyfikatem.
ZooBranża: Kto może zatem skorzystać ze szkolenia ?
Stanisław Kaczorowski: Szkolenia są przewidziane głównie dla osób zatrudnionych w sklepach zoologicznych, ale może w nich wziąć udział dosłownie każdy, kto chce podnieść swoje kwalifikacje  i nauczyć się nowych metod sprzedaży. Gorąco zapraszamy.
ZooBranża: Dziękujemy za rozmowę i gratulujemy takiego pomysłu
Stanisław Kaczorowski: Dziękuję i pozdrawiam wszystkich Czytelników oraz Wystawców którzy już się zgłosili na wystawę.