Dziesięć lat temu Katharina i Stefan Miklauz postanowili całkowicie zmienić swoją drogę zawodową i wprowadzić markę DOG’S LOVE na rynek karm dla zwierząt domowych. W czerwcu 2014 r. asortyment obejmował tylko sześć puszek mokrej karmy dla psów dorosłych. Karma była i jest produkowana w Austrii, przy użyciu surowców o jakości w 100% spełniającej normy żywności dla ludzi. Dziś DOG’S LOVE jest liderem rynku w segmencie karmy superpremium w Austrii i jest rozpoznawalny na całym świecie.
Wszystko zaczęło się od sześciu puszek
– Nasze pierwsze kroki w sprzedaży wprowadziły produkty DOG’S LOVE do wybranych butików dla psów. Następnym krokiem było dotarcie do wyspecjalizowanych sprzedawców detalicznych, ponieważ zdaliśmy sobie sprawę, że istnieje zapotrzebowanie na DOG’S LOVE na całym świecie – wyjaśnia pasjonatka psów Katharina Miklauz. Sukces potwierdził to zapotrzebowanie. Po Austrii DOG’S LOVE szybko trafił na półki sklepowe w Niemczech i Francji. Potem przyszedł czas na kolejne rynki: Szwajcaria, Polska, Włochy, Wielka Brytania.
Sześć rodzajów mokrej karmy dla psów dorosłych nadal stanowi podstawowy asortyment DOG’S LOVE i jest dostępny w puszkach 200g, 400g i 800g. – I oczywiście nasze własne psy, Nala i Pluto, nadal zdobią dwie puszki – jest to szczególnie miłe wspomnienie, ponieważ nasz wyżeł węgierski Pluto odszedł w zeszłym roku. Kiedy wchodzę teraz do sklepu i Pluto spogląda na mnie z półki, jestem podwójnie zadowolony – mówi Stefan Miklauz.
Rozwój marki
Od czasu początków DOG’S LOVE asortyment karmy został rozszerzony i obecnie obejmuje około 100 produktów, z silnym naciskiem na mokrą karmę w jakości żywności dla ludzi, ponieważ według Stefana Miklauz: Mokra karma w absolutnie najwyższej jakości jest tym, co cechuje DOG’S LOVE. Chcemy zaoferować wszystkim opiekunom psów najlepszą opcję dla ich czworonożnych przyjaciół. Dlatego mamy nie tylko karmy dla różnych grup wiekowych, lecz także dla psów wrażliwych żywieniowo, w jakości organicznej, z białkiem owadów i mieszankami warzywno-owocowymi jako surowcem uzupełniającym. Podczas opracowywania każdej receptury jakość surowców, konsystencja, zapach i akceptacja są w centrum uwagi. Każdy składnik musi być satysfakcjonujący.
Kolejne kroki
Jednak spoczywanie na laurach nie jest opcją dla tej rodzinnej firmy. W roku jubileuszowym DOG’S LOVE po raz kolejny powiększa swój budżet marketingowy i dąży do dalszego zwiększania świadomości marki. Katharina Miklauz, która pełni funkcję CMO i jest odpowiedzialna za rozwój produktu, informuje: Wiemy, że czasy są trudne, szczególnie dla marek w segmencie wysokich cen, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że w zeszłym roku udało nam się osiągnąć duży wzrost dzięki DOG’S LOVE. Jesteśmy przekonani, że zawsze będzie miejsce dla DOG’S LOVE, ponieważ ostatecznie produkt przekonuje tym, co go wyróżnia – jakością.
Byliśmy ciekawi, jak Katharina Miklauz postrzega rozwój branży zoologicznej na przestrzeni ostatnich 10 lat. Czy według niej zmieniały się zachowania konsumenckie?
„ZooBranża”: Czy według Pani w ciągu ostatnich 10 lat zmieniały się preferencje konsumentów?
K.M.: Dziesięć lat temu wprowadziliśmy markę DOG’S LOVE na dynamicznie rozwijający się rynek produktów superpremium dla psów. Dzięki naszej koncepcji produkcji regionalnej karmy superpremium w jakości produktów spożywczych spełniliśmy dokładnie potrzeby naszych klientów. Karma DOG’S LOVE jest nadal nie tylko istotna na rynku, lecz także cieszy się rosnącą popularnością. Szczególnie w ostatnim roku opiekunowie psów stali się bardziej ostrożni przy zakupie produktów superpremium. Są bardziej skłonni do analizowania produktów z wyższych kategorii cenowych, dokładnie sprawdzają składy i etykiety. W DOG’S LOVE zdajemy ten test dzięki stałej jakości, silnej marce i otwartej komunikacji.
ZBR: Czy zmieniające się trendy żywienia zwierząt znalazły odzwierciedlenie w recepturach DOG’S LOVE?
K.M.: W 2014 roku wprowadziliśmy na rynek sześć produktów DOG’S LOVE. Produkty te są nadal dostępne i stanowią podstawową gamę marki DOG’S LOVE. Jednak w ciągu ostatniej dekady oczywiście rozszerzaliśmy asortyment – ale tylko wtedy, gdy uznaliśmy, że ma to sens. Zdecydowanie uważnie obserwujemy trendy i zawsze poddajemy je testom. Na przykład kilka lat temu wprowadziliśmy na rynek linię z białkiem owadzim,
DOG’S LOVE DOGS FOR FUTURE. Widzę tu potencjał i znaczenie, ponieważ zrównoważone i ostrożne korzystanie z zasobów jest dla nas bardzo ważne. Dzięki rozszerzeniu asortymentu klienci
DOG’S LOVE mogą na przykład mieć jeden „owadzi dzień” w tygodniu, bez konieczności rezygnacji z jakości
DOG’S LOVE. Wprowadzamy nowe produkty tylko wtedy, gdy uważamy, że są one istotne i mogą zaoferować naszym klientom wartość dodaną – niezależnie od trendu.
ZBR: Czy marka DOG’S LOVE zmieniła się w ciągu tych 10 lat?
K.M.: Nasze motto zawsze brzmiało: dalszy rozwój zamiast stagnacji. Podstawowe formuły DOG’S LOVE – w tym formuły pierwszych produktów – pozostały niezmienione. Rozwinęliśmy jednak na przykład premiks witaminowy i zawsze dostosowywaliśmy go do najnowszego stanu wiedzy. Zmieniliśmy również wygląd opakowań DOG’S LOVE. Ponieważ sami byliśmy nowicjuszami na rynku, w ciągu ostatniej dekady doświadczyliśmy ogromnego rozwoju w dziedzinie żywienia psów i kotów. Oczywiście stale wykorzystujemy całą naszą wiedzę do optymalizacji i dalszego doskonalenia naszych produktów. Nie ma u nas mowy o obniżaniu jakości produktów w celu zwiększenia zysku. DOG’S LOVE jest i pozostanie marką wysokiej jakości, która zapewnia to, co obiecuje.
ZBR: Co wyróżnia surowce DOG’S LOVE i czy zmieniały się one na przestrzeni tych 10 lat?
K.M.: Od samego początku mogliśmy produkować naszą mokrą karmę DOG’S LOVE na spółdzielczej farmie w zielonym sercu Austrii. Wyjątkowa jakość, która jest tam możliwa, spotyka się z regionalnymi dostawcami – w tym rolnikami z regionu, którzy są zaangażowani w spółdzielnię oraz zrównoważoną produkcję.
Wysokiej jakości składniki, których używamy, nie zmieniły się i nie zmienią! Nawet gdy opracowujemy nowe produkty, zawsze skupiamy się na naszych podstawowych wartościach. To właśnie oznacza DOG’S LOVE – i to jest to, za czym ja też się opowiadam!
Kamienie milowe
2013 Na łące spotkały się dwa psy i tu też powstała idea marki DOG’S LOVE
2014 Pierwsze puszki z karmą marki DOG’S LOVE trafiły na regały sklepowe
2015 Firma PetCo – właściciel marki DOG’S LOVE po raz pierwszy prezentuje się na targach branżowych
2017 Marka CAT’S LOVE uzupełnia portfolio produktów
2018 W tym roku została zaprezentowana marka WOW dla psów w segmencie premium
2018 Po raz pierwszy firma PetCo pojawiała się w audycjach telewizyjnych
2023 Portfolio produktów zostaje rozszerzone o kolejną markę, PURE NATURE dla psów i kotów
2024 Do rodziny produktów dołącza WOW CAT
„Po co szukać daleko,
jeśli to, co dobre, jest tak blisko”
Dlatego właśnie kładziemy duży nacisk
na regionalne surowce i produkcję.