Firma Carry Pet Food Sp. z o.o. należąca do grupy kapitałowej Euro Industry, której udziałowcem jest Jerzy Malek, wprowadziła na rynek własną markę gryzaków dla psów PAWERCE.
Spółka Carry Pet Food została założona w 1992 roku w Weidzie w Niemczech. Przeniesienie firmy w 2014 roku do Polski (Trzebielino), do zakładu o powierzchni blisko 7.000 m2, spowodowało rozbudowę parku maszynowego oraz unowocześniło proces produkcyjny. Istotnym punktem rozwoju był też rozrost asortymentu gryzaków dla psów, które sprostają najnowszym trendom w branży zoologicznej oraz zaprezentowanie ich na największych targach branżowych Interzoo w Norymberdze w Niemczech. Gryzaki marki PAWERCE miały tam swój debiut i zostały przyjęte bardzo pozytywnie przez innych wystawców oraz odwiedzających. Jeszcze w 2016 roku Carry Pet Food Sp. z o.o. planuje wprowadzić markę PAWERCE do 3-4 krajów Europy, w tym do Polski, a w następnych latach rozwijać dystrybucję o kolejne. O nowej marce, jej filozofii oraz planach na przyszłość rozmawiamy z Dyrektorem, Panem Robertem Tchórzko oraz Panią Elżbietą Juszczak, Marketing Managerem Carry Pet Food Sp. z o.o.
ZooBranża: Państwa firma istnieje od niemal ćwierćwiecza, jednak do tej pory produkowała wysokiej jakości gryzaki dla innych marek. Co było impulsem do stworzenia własnej marki PAWERCE?
Robert Tchórzko: Przez wiele lat firma działała na rynku europejskim i jest założeniami było wyłącznie tworzenie oraz produkcja marek własnych dla klientów. Jednak potencjał firmy nie był do końca wykorzystywany, byliśmy jedynie jednostką doradczą, a doświadczenie i wiedza, którą posiadamy nie były w pełni wykorzystane. Z zamiarem stworzenia własnej marki nosiliśmy się już od dawna, czekaliśmy jednak na moment, w którym to rynek będzie przygotowany na nasze pomysły i produkty. W obecnej sytuacji, gdy doceniane są przez właścicieli psów produkty produkowane w Europie a nie w Azji, gdzie liczy się jakość wykonania i naturalne składniki, nareszcie możemy wprowadzać swoje koncepty i swoją markę gryzaków dla psów.
ZooBranża: Jaki jest profil Państwa produkcji?
ELŻBIETA JUSZCZAK: Firma Carry Pet Food zajmuje się produkcją gryzaków głównie ze skóry wołowej, łososiowej, końskiej, a niedługo również z dorsza. Naszym klientom oferujemy kości z wypełnieniem, batony, paluchy i inne gryzaki dostosowane do wielkości oraz rasy psa, wykonane wyłącznie z naturalnych składników.
ZBR: Czym Państwa wyroby różnią się od analogicznych produktów oferowanych na rynku?
E.J: Nasze gryzaki to najlepsze na dzień dzisiejszy gryzaki dla psów na rynku europejskim. W porównaniu do gryzaków produkowanych w Azji są bezpieczne, naturalne, skóra pachnie i smakuje psom. Poza tym gryzaki, w tym np. kości nadziewane są o wiele bardziej wytrzymałe niż produkty konkurencji, dzięki czemu zajmują psa na kilka godzin, a czasami dni, a nie na krótką chwilę. Każdy gryzak z linii Pawerce Support, Dental, Salmon zawiera zdrowe i smaczne dodatki takie jak penisy i żwacze wołowe, siemię lniane, żurawinę, żeń-szeń, rokitnik, pietruszkę, łososia oraz szpinak, dzięki temu również dostarczają do organizmu psa minerały, witaminy oraz kwasy tłuszczowe.
ZBR: Jakich argumentów sprzedażowych powinien użyć sprzedawca, polecając klientom produkty marki PAWERCE?
E.J: Sprzedawca powinien podkreślić jakość produktów oraz śmiało mówić o producencie. Dla niektórych ten aspekt może wydawać się mało istotny, ale dla samego właściciela psa wiedza, gdzie i kto w rzeczywistości produkuje produkt, który później podawany jest psu, ma ogromne znaczenie. Obecnie 90% gryzaków dostępnych na naszym rynku pochodzi z Azji, a „producenci” informację, jak i gdzie produkt jest wytwarzany, pozostawiają wyłącznie dla siebie. Jeśli chodzi o argumenty sprzedażowe, należy podkreślać cechy produktu: bezpieczeństwo, naturalne składniki, wysoką smakowitość, zdrowe nadzienie i długi czas gryzienia.
ZBR: A jak najlepiej wyeksponować Państwa produkty w sklepie?
E.J: Obecnie gryzaki mamy dostępne w dwóch rodzajach opakowań foliowych, które mogą zostać zawieszone na haku lub prezentowane na półce (pakowanie w displayach) oraz pojedynczo pakowane w folii i banderoli, które również dostępne są w ładnych displayach prezentujących atuty produktów.
ZBR: Skąd pochodzą surowce, z których produkują Państwo swoje wyroby?
R.T: Wszystkie surowce wykorzystane do produkcji pochodzą wyłącznie z krajów Unii Europejskiej od naszych partnerów, z którymi współpracujemy od lat. Staramy się również nabywać surowce od naszych krajowych dostawców, surowce i dodatki, takie jak: siemię lniane, penisy i żwacze wołowe, żurawina, szpinak, mieszanki mineralne. Łosoś w gryzakach linii Pawerce Salmon pochodzi z zaprzyjaźnionych hodowli w Norwegii i Islandii.
ZBR: Czy już wkrótce możemy spodziewać się rozszerzenia linii produktów PAWERCE?
R.T: Już w październiku będą dostępne oczekiwane kości z linii Salmon, miesiąc później natomiast batony. W 2017 roku planujemy dalsze rozszerzanie asortymentu o przysmaki dla psów oraz rozbudowę asortymentu o wysokiej jakości produkty dla kotów.
ZBR: Jakie są Państwa plany biznesowe na najbliższą i dalszą przyszłość?
R.T: Planujemy intensywny rozwój asortymentu, poszerzanie dystrybucji w Polsce i za granicami kraju, ale przede wszystkim inwestycje, zarówno w rozbudowę parku maszynowego oraz wsparcie partnerów biznesowych w propagowaniu marki Pawerce i edukowanie właścicieli psów odnośnie potrzeby zdrowego gryzienia przez psy.
ZBR: W dzisiejszych czasach sprzedaż produktu do sklepu czy hurtowni to dopiero połowa sukcesu. Liczy się dalsza odsprzedaż, gwarantująca regularne zamówienia. Na jakie wsparcie marketingowe mogą liczyć sklepy i hurtownie, które z Państwem współpracują?
E.J: Zależy nam, aby nie być tylko biernym producentem i sprzedawcą, chcemy czynnie uczestniczyć w życiu właścicieli psów oraz sklepów. Już w tym miesiącu rozpocznie się duża kampania w Internecie, prezentująca markę na rynku oraz pokazująca gryzaki Pawerce konsumentom. Również w najbliższym czasie ukaże się szereg artykułów pokazujących, dlaczego pies powinien gryźć. Chcemy również aktywnie uczestniczyć w lokalnych wydarzeniach plenerowych, propagujących ciekawe i aktywne spędzanie wolnego czasu z psem oraz konkursach organizowanych przez sklepy. Aktualnie na wprowadzenie produktów Pawerce dostępne są dwie atrakcyjne promocje. Już po ich zakończeniu będziemy planować akcje promocyjne zarówno dla sklepów, jak i konsumentów.
ZBR: Dziękujemy za rozmowę.
Dane kontaktowe firmy:
office@pawerce.com
www.pawerce.com
Carry Pet Food Sp. z o.o.
Trzebielino 32A, 77-235 Trzebielino