Wystawy zoologiczne należą do ulubionych imprez każdego pasjonata zwierząt domowych. Niestety, jak dotąd, w naszym kraju było ich jak na lekarstwo. Nie licząc lubelskiego ZooParku, wrocławskiej ZooBotaniki i poznańskiego AquaZoo, dużych wystaw „ogólnozoologicznych” praktycznie w Polsce nie organizowano, zwłaszcza w największych aglomeracjach miejskich, takich jak Warszawa, Trójmiasto czy Katowice. Już w przyszłym roku się to jednak zmieni! Jako jedni z pierwszych informujemy o zupełnie nowym projekcie, nad którym objęliśmy właśnie patronat medialny. ZooWeekend to cykl wyjątkowych wystaw zoologicznych na niespotykaną dotąd skalę, które – począwszy już od przyszłego roku – odbędą się w kluczowych miastach Polski. Jako pierwsi będą mogli cieszyć się nim mieszkańcy Śląska. W ostatni weekend maja w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w samym centrum Katowic w dniach 27-28.05.2017 będzie miała miejsce pierwsza odsłona ZooWeekendu. Jaka jest idea tej wyjątkowej imprezy? Na co mogą liczyć jej goście? I jakie instytucje wspierają ZooWeekend­? O odpowiedzi na te i inne pytania poprosiliśmy pomysłodawcę i organizatora tego projektu, Pana Stanisława Kaczorowskiego.

ZooBranża: Skąd wziął się pomysł na zorganizowanie takiej imprezy? Jaka jest jej myśl przewodnia?
Stanisław Kaczorowski: Pomysł zrodził sie spontanicznie. Pewnego razu patrzyłem na dzieci pochłonięte grami na tabletach i zacząłem zastanawiać się nad stworzeniem inicjatywy na tyle interesującej, aby całe rodziny wyszły z domu i wspólnie spędziły weekend w świecie przyrody. Będąc w branży zoologicznej od ponad 20 lat zobaczyłem dużą lukę na rynku. Katowice, Warszawa i Gdańsk to trzy największe aglomeracje w Polsce gdzie nie ma organizowanej żadnej poważnej i dużej imprezy z branży „zoo”. Wtedy wymyśliłem Projekt ZooWeekend „Wyłącz telewizor, zabierz rodzinę na ZooWeekend”. Gdy opowiadałem o tej inicjatywie firmom z branży spotkałem się z dużym zainteresowaniem, wtedy już wiedziałem że to strzał w dziesiątkę.
ZooBranża: Pierwsza edycja ZooWeekendu już w maju w Katowicach. Prosimy o uchylenie rąbka tajemnicy – na jakie atrakcje mogą liczyć wszyscy, którzy zdecydują się na udział w tej imprezie?
Stanisław Kaczorowski: Nawet w dobie obecnego rynku internetowego klient lubi osobiście zobaczyć produkt i „namacalnie” przekonać się o jego wartości. Każdy zwiedzający będzie miał możliwość zobaczenia ciekawych ekspozycji w różnorodnej tematyce zoologiczno-botanicznej oraz terrarystycznej. Nawiązania kontaktów z firmami i hodowcami które proponują nowe produkty i usługi. Atrakcją będzie też możliwość zrobienia zakupów oraz udział w wielu konkursach z ciekawymi nagrodami. Ciężko wymienić wszystkie pomysły na raz, dlatego o największej atrakcji dla zwiedzających opowiem w kolejnym wydaniu ZooBranży.
ZooBranża: Wyjątkowa wystawa zoologiczna to nie wszystko, na co mogą liczyć osoby, które zdecydują się wziąć udział w tym wydarzeniu. Proszę zdradzić naszym Czytelnikom co daję współpraca z Pańskim Projektem i dlaczego warto zgłosić się do ZooWeekend?
Stanisław Kaczorowski: Dla firm oraz hodowli przygotowujemy Projekt „Mój klient” skierowany do odbiorców hurtowych i detalicznych. Dodatkowo jest tworzony panel profesjonalnych szkoleń dla właścicieli firm i pracowników celem podniesienia jakości obsługi i sprzedaży . Będą to wyjątkowe wykłady prowadzone przez profesorów uczelni wyższych oraz długoletnich praktyków z branży „zoo”. Biorąc pod uwagę, że w tych trzech aglomeracjach żyją miliony osób, a – tym samym – miliony potencjalnych klientów, to wyobraźnia sama się rozkręca… Co ciekawe, firmy które już się zgłaszają na ZooWeekend dostrzegają jak wielu jest nowych graczy na rynku, którzy walczą o każdego klienta. Gdy pomyślimy o potencjale rynku na Śląsku, w Warszawie i Trójmieście to mamy odpowiedź dlaczego warto brać udział w ZooWeekend.
ZooBranża: Czy zamierza Pan współpracować ze sklepami, stowarzyszeniami zoologicznymi oraz z prywatnymi hodowcami? Jak mogą zgłaszać się do Pana osoby i instytucje zainteresowane zaprezentowaniem swoich okazów na ZooWeekendzie?
Stanisław Kaczorowski: Jak najbardziej TAK. Strona www zaczyna rozkręcać się z każdym dniem, ciągle umieszczamy nowe informacje. Karta zgłoszenia jest ogólnodostępna. Na każde dodatkowe pytania odpowiemy z chęcią telefonicznie.
ZooBranża: W jaki sposób zamierza dotrzeć Pan do mieszkańców Katowic i Śląska tak, aby jak najwięcej osób odwiedziło ZooWeekend?
Stanisław Kaczorowski: Platforma informacyjno reklamowa jest tworzona na kilku płaszczyznach. W odpowiednim czasie będzie bardzo głośno o imprezie od portali społecznościowych, poprzez tradycyjne środki przekazu, kończąc na mediach, na razie wolę nie zdradzać wszystkich szczegółów.
ZooBranża: Gdzie i kiedy odbędą się kolejne edycje ZooWeekendu?
Stanisław Kaczorowski: Pierwsza edycja to Katowice gdzie już napływają zgłoszenia także firm z zagranicy tym bardziej, że do 16 grudnia jest 15% rabatu. Kolejne edycje ZooWeekend to 21-22 Październik 2017 w Warszawie oraz marzec 2018 w Gdańsku.

Zorganizowane z rozmachem wystawy zoologiczne to prawdziwe „koło napędowe” dla całej branży. Imprezy tego typu zwiększają bowiem znacząco zainteresowanie zoologią i sprawiają, że więcej osób odwiedza sklepy zoologiczne oraz decyduje się na zakup zwierzęcia. Życzymy zatem Pańskiemu projektowi spektakularnego sukcesu i trzymamy kciuki! W kolejnych numerach ZooBranży będziemy na bieżąco informować o przygotowaniach do wystawy i o kolejnych atrakcjach jakie się na niej pojawią.